Gast Mimisiku Geplaatst: 22 december 2013 Geplaatst: 22 december 2013 Nee, flashen gaat zonder user en password! Je zet er immers een nieuwe image op! Snap ook niet waarom er zo gehamerd wordt op dit issue. Het enige wat hij moet doen is die SSL#84 flashen met DreamUp.. Dan is alles opgelost.
Curl23 Geplaatst: 22 december 2013 Auteur Geplaatst: 22 december 2013 Mocht het niet lukken en je woont in de buurt dan kan ik je wel helpen Bedankt voor je aanbod, maar ik woon niet in de buurt.
Curl23 Geplaatst: 22 december 2013 Auteur Geplaatst: 22 december 2013 De DM800 heb ik altijd zonder problemen via ethernet geflasht, dan moet deze dat toch ook kunnen. En wat betreft het user en password, ik kan nu in ieder geval de box benaderen via DreamboxEDIT en DCC
jeevanhoof Geplaatst: 22 december 2013 Geplaatst: 22 december 2013 Krijg je nu een IP adres te zien in het display als je de box in stop modus zet? Dat is nog steeds niet duidelijk. Als er geen IP adres verschijnt, reboot dan router eens. Of probeer het bij iemand anders met een andere router. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Curl23 Geplaatst: 22 december 2013 Auteur Geplaatst: 22 december 2013 Ja ik krijg een IP adres en zie de box ook in mijn netwerk., Mijn Apple Extreme al diverse malen een reboot gegeven
Gast Mimisiku Geplaatst: 23 december 2013 Geplaatst: 23 december 2013 Het probleem is dat met die oude bootloader #76 LAN updaten vaak niet lukt. Je kunt het proberen met een portable Firefox. Lukt dat ook niet dan blijft serieel flashen de enige optie... Is met die 128Kb ook zo gedaan. Zodra #84 erin zit zal flashen via LAN ook weer werken..
Mojo Geplaatst: 23 december 2013 Geplaatst: 23 december 2013 Het flashen wil maar niet lukken, DM8000 komt in de stopmode, via internet explorer log ik in op de box, ga naar update, en welke file ik ook pak, er gebeurd niets. Iemand een idee, voor een nulmodemkabel heb ik geen aansluitingen op mijn pc. Wat gebeurd er als ik de DM8000 naar fabrieksinstellingen zet? Bij voorbaat weer dank voor jullie hulp. Hoe lang wacht jij als je de file gekozen hebt? Het kan even duren voordat de upload begint. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Curl23 Geplaatst: 23 december 2013 Auteur Geplaatst: 23 december 2013 na een half uur geef ik het op....
Mojo Geplaatst: 23 december 2013 Geplaatst: 23 december 2013 (aangepast) Dat is inderdaad veel te lang. Heb je ook al andere ethernetkabels geprobeerd? Ehh je hebt de PC en Dreambox toch wel gewoon in het netwerk staan? Niet rechtstreeks verbonden? 23 december 2013 aangepast door Mojo You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Curl23 Geplaatst: 23 december 2013 Auteur Geplaatst: 23 december 2013 Ik heb in 3 verschillende ethernetkabels gebruikt. DM8000 rechtstreeks op de Apple router aangesloten, en hij verschijnt gewoon in mijn netwerk. met DremboxEDIT een nwe zenderlijst ingegooid, geen enkel probleem. met Chrome, Firefox en IE kom ik gewoon in het update scherm, kan het bestand laden en als ik dan op flash druk gebeurd er niets. Ik zal het toch bij iemand moeten proberen met een PC waar een nulmodemkabel op aangesloten kan worden, alhoewel ik geen nulmodem bezit.
Mojo Geplaatst: 23 december 2013 Geplaatst: 23 december 2013 Netwerkinstelling in dreambox staat op DHCP? You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Curl23 Geplaatst: 23 december 2013 Auteur Geplaatst: 23 december 2013 Nee, hij heeft een vast IP nummer, om te proberen DHCP op yes gezet, maar er gebeurd niets.
Cobus R Geplaatst: 23 december 2013 Geplaatst: 23 december 2013 probeer het eens met optiflasher dat is een tool eigenlijk voor de clone boxen meer met originele werkt deze ook zeer goed en zeker als je er met de gewone manier niet in kunt komen om welke reden ook. De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
Mojo Geplaatst: 23 december 2013 Geplaatst: 23 december 2013 (aangepast) Nee, hij heeft een vast IP nummer, om te proberen DHCP op yes gezet, maar er gebeurd niets. Hij moet op DHCP staan. Als de box geen adres krijgt dan moet je je router/modem even nakijken of de DHCP aan staat. Desnoods de box een reboot geven nadat je de DHCP hebt aangezet. 23 december 2013 aangepast door Mojo You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Curl23 Geplaatst: 23 december 2013 Auteur Geplaatst: 23 december 2013 Het is opgelost, zojuist bij de vorige eigenaar geweest en binnen 10 minuten stond alles erop. Alles op dezelfde manier zoals ik het al 2 dagen aan het proberen ben geweest, Ik heb afgelopen vrijdag een nieuw modem van Ziggo gekregen, volgens mij had ik de box rechtstreeks op het Ziggo modem aan moeten sluiten ipv op mijn Apple router. Allen bedankt voor de hulp
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen