pirrewit Geplaatst: 21 december 2013 Geplaatst: 21 december 2013 (aangepast) Wanneer ik leech met Newsleecher aan 60 mbps krijg ik regelmatig de melding dat de leecher tijdelijk pauzeert omdat het leechen veel vlugger gaat dan de "disk" kan schrijven. Abo is telenet 120 mbps en zo ook voor de server. Zit ik hier aan de limieten van mijn laptop/schijfsnelheid? Asus N71J Zo ja is er een oplossing bvb losse harde schijf met usb of usbstick? Of schrijven naar een andere partitie? Of is het de leecher en brengt bvb SAB iets meer snelheid? Dit laatste zou mij verwonderen. grts 21 december 2013 aangepast door pirrewit Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
blackeyes Geplaatst: 21 december 2013 Geplaatst: 21 december 2013 heb ik ook wel vaker gehad dan is erop dat moment net wat anders bezig op je pc bijv: antivrus update zo heeft iedereen wel wat op de pc staan wat een auto update heeft ..zijn die klaar dan loopt je newsleecher gewoon door vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
pirrewit Geplaatst: 21 december 2013 Auteur Geplaatst: 21 december 2013 Bij mij is dit de hele dag . Niet enkel af en toe. Wel is het zo dat avast moet uitgeschakeld worden anders is hij niet vooruit te slagen. Dan haalt hij binnen aan 27 mbps ipv 60 waar het 120 zou moeten zijn. grts Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
theparasol Geplaatst: 21 december 2013 Geplaatst: 21 december 2013 Wireless connectie zeker... sluit maar eens een netwerkkabel aan en check dan nog eens!
pirrewit Geplaatst: 21 december 2013 Auteur Geplaatst: 21 december 2013 (aangepast) Met utp of zonder dus wireless maakt geen enkel verschil. Mijn Asus router doet draadloos en met utp precies hetzelfde nl 60-65 mbps downloaden. de melding pauze komt zowel bij de een als bij de ander. Wat wel een verschil maakt is FTP met DCC van PC naar dream daar is UTP beduidend sneller. Tot x2. Maar dit volledig terzijde. grts 21 december 2013 aangepast door pirrewit Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
winwiz Geplaatst: 21 december 2013 Geplaatst: 21 december 2013 Het heeft niets met wireless te maken. Dit verschijnsel heb ik heel af en toe ook als er een download aan het repareren is terwijl er nog een andere download loopt en ook nog vanaf deze schijf naar een andere schijf aan het kopiëren is. In andere woorden je schijf is gewoon te traag of je hebt te veel andere programma's op de achtergrond lopen die ook schijftoegang willen hebben. Misschien een virusscanner die continu aan het scannen is? Vergeet niet dat veel laptopschijven erg traag kunnen zijn. Je hebt ze van zelfs van 4200 rpm en die dingen zijn bizar traag..... Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
pirrewit Geplaatst: 21 december 2013 Auteur Geplaatst: 21 december 2013 Ik denk ook aan een trage schijf. Ik leech wel meestal meerdere bestanden tegelijk met 15 lijntjes.Dan zijn er waiting /extracting /evt restore. Virusscan Avast heb ik steeds tijdelijk uitgeschakeld. Anders loopt het voor geen meter. Zou schrijven naar een aparte schijf met usb aansluiting iets oplossen? Ik denk dat de schijf 7200 rpm is maar ben niet zeker. Of misschien bestand stuk per stuk leechen? Zal nog wat moeten experimenteren blijkbaar. grts Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
Moderator wiz Geplaatst: 31 december 2013 Moderator Geplaatst: 31 december 2013 dat klopt wel. Als je met een newsleecher download moet het ding aan het eind van de rit als alle stukjes attachment van een file gedownload zijn al die stukjes weer aan elkaar plakken, en dat geeft een enorme load op je disk, en je cpu is daar ook redelijk druk mee. Wil je dat verkorten dan zul je een snellere disk (bijvoorbeeld een ssd) en wellicht ook een snellere cpu moeten hebben. Een download vanaf usenet bestaat nu eenmaal uit allerlei stukjes attachment die ook nog eens ingepakt zijn. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen