eocula Geplaatst: 22 december 2013 Geplaatst: 22 december 2013 Hoi, ik heb een raar probleem met mijn Rebox 9000HD sinds een paar weken. Een opname programmeren via de EPG gaat niet meer : als je een programma selecteerd via de EPG, en dan op de OK-toets duwt, gebeurt er niets. Normaal moet met de OK toets een rode stip in de programmabalk verschijnen, maar dat gebeurd niet. Het toestel reageert helemaal niet opde OK-toets. De OK-toets zelf op de afstandsbediening werkt wel , want in adere menu kun je hem wel gebruiken. Ik zat nog op een oudere bootloader en software-versie, maar gisteren heb ik: 1. Bootloader 1.54 geinstalleerd 2. firmware 1.1..62 geinstalleerd 3. Zenderlijst opnieuw gescant En het werkt nog steeds niet. Graag hulp voor dit vervelend probleem Alvast bedankt, Eddy Eddy
Moderator ceesv Geplaatst: 22 december 2013 Moderator Geplaatst: 22 december 2013 Hmn, is er wel een opname medium aangesloten en in het menu ingesteld? Misschien is de harddisc defect? De OK toets van de afstandsbediening werkt wel? Wat gebeurt er wanneer je in de opname manager een opname met de hand instelt? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
eocula Geplaatst: 22 december 2013 Auteur Geplaatst: 22 december 2013 Ceesv, bedankt voor je reactie. Die me heeft geholpen : er is wel degelijk een opnamemedium aangesloten. Ik heb een interne HD. En opnemen door gewoon de record-knop in te drukken tijdens een programa zelf, ging wel En de OK-knop doet het ook in allerlei andere menu's Maar je vraag over "opname manager" bracht me wel op een idee. Ik vermoed dat je bedoelde "Timer Manager". Ik ben in dat menu eens gaan kijken en zag dat er een heel grote lijst in stond, van wel an maanden geleden. Eerlijk gezegd heb ik die Timer Manager nooit gebruikt, in de 3 jaar dat ik de Rebox Hebt. Ik heb nu al die entries in Timer Manager gewist. En nu kan ik weer opnames programmeren vie de EPG. Dus heel erg bedankt ! Overigens vind ik deze website heel interresant. Ik kende het tot gisteren niet. Ik kwam er achter via een google-search over mijn problemen met de bootloader. Erg goede informatie is op dit forum te vinden ! Eddy Eddy
Moderator ceesv Geplaatst: 22 december 2013 Moderator Geplaatst: 22 december 2013 Bedankt voor je reactie, het is altijd goed te horen, of een reactie bijgedragen heeft aan de oplossing van het probleem. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Pillo2 Geplaatst: 26 december 2013 Geplaatst: 26 december 2013 Herkenbaar. Heb ik ook een keer gehad dat een oude timer opname in de lijst is blijven hangen en voor veel problemen zorgde. Helemaal wissen, en meestal opgelost. @ eocula: je kunt bij het programmeren via de EPG, ook de rode record toets op de afstandsbediening gebruiken. (weet je zeker dat je bewust voor OPNAME kiest en voorkom je dat met een haperende OK toets bv ook andere funkties (blauwe logo = afspelen) achter je gewenste / geselecteerde programma komt te staan. en de opname dus niet wordt gevoerd.). En ja, dit is een geweldig forum. Ik heb er ook al veel aan gehad bij het zoeken naar moglijke oplossingen bij satelliet gebruik. REBOX8220HD Ext PVR500Gb ; Triax 88 Astra 19.2/23.5/28.2 REBOX4000HD met CI+ module 3.5
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen