Ga naar inhoud


Rebox 8500, Satelliet en Telfort


Tinus67

Aanbevolen berichten


Hallo Tinus !

 

Hoe stel jij zelf je opzet voor ? Wat voor abonnement denk je af te sluiten voor satelliet ontvangst, en welke dienst denk je van Telfort af te nemen ?

 

Telfort ADSL en Glasvezel hebben een router nodig waar de lijn binnenkomt. Voor TV via ADSL of Glasvezel ook een (in die router geïntegreerde) ontvanger.

 

Telfort TV ontvanger en 8500 worden ieder op een ingang van de tv aangesloten.

 

Je kunt de 8500 op internet aansluiten, waarna je wat extra functies kunt gebruiken.

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Tinus,

Ik heb (nog steeds) geen idee wat je van plan bent te gaan doen.

De RJ-45 ingang van de 8500 is een ethernet aansluiting: !! geen ADSL aansluiting !!

Groet,

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de reactie , ik wil uitvogelen of ik met de rebox 8500, via de ethernet poort het zelfde kan bereiken als met de box van telfort  interactive TV deze heeft ook een ethernet aansluiting.

met andere woorden kan de  rebox  vervangen voor een telfort box, of moet ik dan alsnog een tunner vervangen een voor satelliet en andere voor interactieve Tv kanalen. gr. Tinus

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Interactieve tv van Telfort werkt alleen met een Telfort box.

De Rebox heeft immers geen Telfort software aan boord.

 

De RJ 45 aansluiting op een Rebox is bedoeld voor sofware updates en een aantal internet diensten welke in de Rebox software zijn geprogrammeerd zoals een internet browser.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tinus,

Nu hebben we enig houvast.

 

Waarvoor gebruik je nu je Telfort TV nog ? Ik zou verwachten dat je Telfort TV de deur uitdoet en TV gaat kijken via satelliet. Dan kun je de huidige Telfort aansluiting desgewenst downgraden naar alleen internet.

 

Je zou er ook voor kunnen kiezen om Telfort TV te houden, en via de 8500 alleen vrije TV kanalen (o.a. tientallen Duitse en Engelse zenders) te kijken.

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank Henk voor de reactie, ik wil de 8500 in combinatie gebruiken, telfort + satelliet . volgens ***geen-reclame*** hoef ik maar een andere tunner te plaatsen, maar daar ben ik nog niet zeker van, interactieve tv is toch niet via een tunner.??  vandaar mijn vraag. gr. Tinus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een andere tuner ... in de 8500 ? De twee tuners daarin kunnen ieder naar keus sat, digitenne of kabel versies zijn. Maar welke daarvan zou compatibel zijn met de Telfort box ? Wat voor aansluiting heeft de Telfort box naar de TV ? Coax, scart of hdmi ?

 

Ik ken het Telfort systeem niet exact, maar heb mijn twijfels of dat kan werken. Daarnaast schakel je zo twee systemen in serie. Ik zou altijd kiezen om Telfort en 8500 beide met je TV te verbinden, en te kiezen door je TV om te schakelen.

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer het Terfort interactieve iptv is zal je Rebox-8500 daarmee niet overweg kunnen.

Het is geen iptv ontvanger maar een Satelliet/kabel-tv ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...