Ga naar inhoud


Staan toekomstige satelliet tv kijkers voor een lastige beslissing?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

ik vraag mij af,door al dit gissen,of het voor een nieuwe satelliet tv kijker het gemakkelijk is om nu bij dit ogenblik een keuze te maken?

Want:

gaat M7 naar gesloten kastjes?

Zal M7 de ci+ module introduceren en gebruiken?

Mocht ik nieuweling zijn,dan zou ik niet weten,wat ik zou kopen?

Je kan kiezen voor zekerheid en een gesloten kast van M7 kopen,maar dan heb je de allerlei leuke snufjes van andere vrije ontvangers niet.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zou er geen moment va wakker liggen. M7 doet zijn best maar. Hoe meer een platform gesloten is des te onaantrekkelijker het wordt.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een ontvanger met een CI slot en een interne kaartlezer is op dit moment redelijk toekomstzeker.

Al het andere is speculatief en kan niemand voorspellen.

 

Verder heb jij aangegeven geen abonnement op een provider te nemen en alleen FTA zenders te kijken, dis ik snap niet waarom je deze vraag stelt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een ontvanger met een CI slot en een interne kaartlezer is op dit moment redelijk toekomstzeker.

Al het andere is speculatief en kan niemand voorspellen.

 

Verder heb jij aangegeven geen abonnement op een provider te nemen en alleen FTA zenders te kijken, dis ik snap niet waarom je deze vraag stelt.

Het is niet omdat ik kies voor FTA/FTV (tijdelijk nog) dat ik het reilen en zijlen niet meer zal volgen van betaalproviders en hun technieken die ze nu en in de toekomst zullen gebruiken.Ik kan voor de belgische providers gewoonweg geen geld geven,omdat ik vind dat ik niet terugkrijg wat ik ervoor betaal.Er zijn veel zenders die mij aanstaan in het betaalpakket van sky de,maar legaal niet mogelijk.

Coderingen en technieken eromheen,houden me al 18 jaar bezig,en zullen mij blijven bezig houden,ook al ben ik FTA kijker.

Mochten er ooit pakketten uitkomen,waarvan ik niet verplicht ben die commerciële rotzooi erbij moet nemen,dan zou ik mij misschien nog overwegen,maar die discussie heb ik al gevoerd.

Waar ik ook voor open sta,dat zou een betaalprovider zijn,die bvb 5€/maand vraagt,+ een bijdrage/programma die ik bekijk.

Kijk ik een avond geen tv,dan ben ik buiten die 5€ niks kwijt.

Je kan nu misschien wel zeggen,dat ik duurder zou uitkomen,akkoord,maar dan betaal ik voor wat ik wil zien.

Wil ik een film zien van 5€,ewel,dan zou ik die 5€ er graag bijnemen,want begrijp me niet verkeerd,ik wil niet alles gratis,maar een rechtvaardig aanbod voor wat ik betaal en dat is op heden niet meer het geval!

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is geen sat TV meer over een aantal jaren. Alles zal via internet gaan lopen.

 

Canal Digital in Noorwegen (groot geworden met sat TV) gaat ook meer en meer over op fiber.

 

Ik blijf bij mijn stelling.

 

Helemaal mee eens, de andere platforms blijven zich ontwikkelen, satelliet staat (figuurlijk) stil. Beste voorbeeld is het aanbieden van halve pakketten (Fox Sports en Sport1). Ik heb het enorm naar mijn zin met de huidige interactieve tv van KPN, is sterk verbeterd en biedt innovatieve diensten zoals begin gemist, serie opnemen en opnemen in de cloud.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijns inziens allemaal onzin ,jullie hebben het over  speciale betaal Tv pakketten.

de gewone FTA zenders worden slechts voor een klein gedeelte via de kabel en IPTV weer gegeven,en,,niet iedereen  heeft toegang en of beschikking over een snelle internet verbinding.

 

Daarbij komt ook het feit dat voor her distrubutie ook betaald moet worden,door de provider,dus ook aan de buitenlandse zenders die FTA zijn via de sat.

 

De satellieten hangen/staan overigens niet stil ,maar draaien in een geostationaire baan met de aarde mee,en worden regelmatig gecorrigeerd,zodat ze exact op de juiste positie blijven.

 

Je denkt zeker dat ze bij  SES-Astra en Eutelsat ed zitten te slapen,en een investering, van miljarden voor de kat zn viool hebben gedaan.

Canaal Digitaal is slechts een klant die transponder ruimte huurt.

 

Overigens  zal het gebruik van de satelliet echt niet afnemen door een paar Glas kabel netten,die regelmatig getroffen worden door storing waardoor er geen internet en bellen via de kabel mogelijk is.

Ook een Uplink van en via een reportagewagen gaat via de satelliet.

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijns inziens allemaal onzin ,jullie hebben het over  speciale betaal Tv pakketten.

de gewone FTA zenders worden slechts voor een klein gedeelte via de kabel en IPTV weer gegeven,en,,niet iedereen  heeft toegang en of beschikking over een snelle internet verbinding.

 

Daarbij komt ook het feit dat voor her distrubutie ook betaald moet worden,door de provider,dus ook aan de buitenlandse zenders die FTA zijn via de sat.

 

De satellieten hangen/staan overigens niet stil ,maar draaien in een geostationaire baan met de aarde mee,en worden regelmatig gecorrigeerd,zodat ze exact op de juiste positie blijven.

 

Je denkt zeker dat ze bij  SES-Astra en Eutelsat ed zitten te slapen,en een investering, van miljarden voor de kat zn viool hebben gedaan.

Canaal Digitaal is slechts een klant die transponder ruimte huurt.

 

Overigens  zal het gebruik van de satelliet echt niet afnemen door een paar Glas kabel netten,die regelmatig getroffen worden door storing waardoor er geen internet en bellen via de kabel mogelijk is.

Ook een Uplink van en via een reportagewagen gaat via de satelliet.

 

Maar het FTA gebeuren is straks alleen maar interresant voor de echte hobbyisten. Als jij een goedkoper, beter op jouw voorkeuren gericht en goedkoper pakker kunt krijgen via de glasvezel lijn dan zullen vele overstappen.

 

Ook is er veel meer mogelijk via internet. Via sat kun je geen uitzending gemist kijken. En is Netflix mogelijk via de sat?

 

Ik zie straks nog wel gebeuren dat je echt alleen maar betaald voor wat je ook daadwerkelijk kijkt. Of wat te denken van meer interactief 'meedoen' met programma's? Via je tablet kanidaten live "beinvloeden" zal veel makkelijker zijn via internet TV dan via sat. Simpelweg omdat je direct in het medium zit, en niet middels een omweg.

 

Ook kun je via internet veel meer registratie bijhouden en meevoeren waardoor je b.v. zelfs straks via de TV reclame doelgericht en voorkeurgericht kan gaan verspreiden ipv hetzelfde voor iedereen. Google gaat de gegevens verkopen die ze verzamelen aan de hand van jouw surfgedrag en voila, net zoals nu op deze site bovenaan, komen er straks op je TV reclames voorbij aan de hand van jouw leefgedrag. Hierdoor zal internet TV ook weer goedkoper kunnen worden.

 

De mogelijkheden zijn eindeloos en ALLES gaat online. Over 10 jaar is er helemaal niets meer wat niet online is aangesloten.

 

Ik weet dat je nooit TV kan maken zonder de sats, maar deze zullen een veel specifiekere functie krijgen dan dat ze nu hebben... Totdat de dag komt dat je internet snelheden krijgt van 1000GB per seconde... en een wereldwijde dekking. Klinkt misschien als bla bla, maar Zwitserse wetenschappers hebben al een manier gevonden om de huidige brandbreedte 10x te vergroten, met minimale of geen hardware aanpassingen.

 

Het punt is, ik zie geen mogelijkheden voor Sats om te evolueren, te verbeteren, te innoveren. Internet staat in de kinderschoenen. Sats zullen straks misschien wel alleen nog maar gebruikt worden om internet door te geven.

 

En natuurlijk inversteerd men in Sats. Er valt nog steeds winst te halen, en ongetwijfeld in de toekomst ook. Maar stel je nu eens een wereldwijd wifi netwerk voor (super stabiel en supersnel). Wat moet je dan nog met sats? Je rijdt met je auto en je krijgt tot op de mm excact aangegeven waar je bent en veel sneller dan via de sat.

 

Het enige wat moet gebeuren is de uitvinding van super snel en super stabiel internet. En laten we wel wezen, ik kon pas 13 jaar geleden kabel krijgen via UPC. En omdat ik zo een beetje de eerste was in mijn wijk dad ik de eerste paar weken een download van 1mb per seconde. Nu download je met wat? In de praktijk 10mb per seconde? Volgens deze theorie zit je over nog eens 10 jaar dus op 100mb per seconde. En nog 10 jaar later op 1000mb per seconde. Heel simpel gezegd.

 

Daar wil ik nog aan toevoegen dat (ik denk) de meeste satters mensen zijn die aan respectabele kant van de leeftijd zitten. De kids van nu groeien op met internet en zullen totaal geen binding hebben met sat.

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is geen sat TV meer over een aantal jaren. Alles zal via internet gaan lopen.

@Sjattuh

Daar sluit ik me bij aan bij jouw constatering.

Bedrijven als Netflix en Pathe bieden nu nog alleen films en series aan maar let eens op als die ook tv in HD kwaliteit gaan aanbieden voor een concurerende prijs, dan zie ik voor sat ontvangst slechts nog een bescheiden rol.

V8

"fortuna vitrea est"

VU+ Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar wil ik nog aan toevoegen dat (ik denk) de meeste satters mensen zijn die aan respectabele kant van de leeftijd zitten. De kids van nu groeien op met internet en zullen totaal geen binding hebben met sat.

De opgegroeide kids,zoals mijn broers dochters van 25 jaar,vinden de kabel normaal om tv te kijken.Bij hen moet je ook niet spreken,dat je tv hebt via de koperparen van belgacom,of dat je via satelliet kan kijken.Echter weten ze ook niet wat je kan ontvangen via de sat en weten ze ook niet wat ze missen.

Voor hen tellen enkel de commerciëlen,en voor hen is de gemakkelijkste oplossing goed om deze te ontvangen.Het komt ook moeilijker en moeilijker om een schotel te hangen.Ik heb hier al velen gelezen,dat ze kijken naar duitse zenders,de jeugd van tegenwoordig kijkt daar niet na,Ze kijken wat ze zijn voorgeschoteld op de commerciëlen,en dat mag nog de grootste zever uit zijn.

Vraag maar eens aan de jeugd hoeveel er kijken naar de openbare omroep,bijna geen enkele.

Bij Sat heb je gemakkelijk een startkost van 200à300€,dat je bij kabel of iptv niet hebt,zo goed of gratis,dus ja,waarom zouden ze kiezen voor sat?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

De opgegroeide kids,zoals mijn broers dochters van 25 jaar,vinden de kabel normaal om tv te kijken.Bij hen moet je ook niet spreken,dat je tv hebt via de koperparen van belgacom,of dat je via satelliet kan kijken.Echter weten ze ook niet wat je kan ontvangen via de sat en weten ze ook niet wat ze missen.

Voor hen tellen enkel de commerciëlen,en voor hen is de gemakkelijkste oplossing goed om deze te ontvangen.Het komt ook moeilijker en moeilijker om een schotel te hangen.Ik heb hier al velen gelezen,dat ze kijken naar duitse zenders,de jeugd van tegenwoordig kijkt daar niet na,Ze kijken wat ze zijn voorgeschoteld op de commerciëlen,en dat mag nog de grootste zever uit zijn.

Vraag maar eens aan de jeugd hoeveel er kijken naar de openbare omroep,bijna geen enkele.

Bij Sat heb je gemakkelijk een startkost van 200à300€,dat je bij kabel of iptv niet hebt,zo goed of gratis,dus ja,waarom zouden ze kiezen voor sat?

 

En zo gaan de argumenten eindeloos door.

 

Helaas aan de ene kant, maar het kan ook beter worden.

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De opgegroeide kids,zoals mijn broers dochters van 25 jaar,vinden de kabel normaal om tv te kijken.Bij hen moet je ook niet spreken,dat je tv hebt via de koperparen van belgacom,of dat je via satelliet kan kijken.Echter weten ze ook niet wat je kan ontvangen via de sat en weten ze ook niet wat ze missen.

Voor hen tellen enkel de commerciëlen,en voor hen is de gemakkelijkste oplossing goed om deze te ontvangen.Het komt ook moeilijker en moeilijker om een schotel te hangen.Ik heb hier al velen gelezen,dat ze kijken naar duitse zenders,de jeugd van tegenwoordig kijkt daar niet na,Ze kijken wat ze zijn voorgeschoteld op de commerciëlen,en dat mag nog de grootste zever uit zijn.

Vraag maar eens aan de jeugd hoeveel er kijken naar de openbare omroep,bijna geen enkele.

Bij Sat heb je gemakkelijk een startkost van 200à300€,dat je bij kabel of iptv niet hebt,zo goed of gratis,dus ja,waarom zouden ze kiezen voor sat?

p.s. dit is al veel leesbaarder :)

  • Like 1

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede vraag!

Is ook afhankelijk van de techniek, mogelijk dat iedereen juist op de schotel overstapt als er zonder retourssignaal controle, of andere nieuwe ontwikkelingen, significante snelheids-winsten ontstaan?

Verder wordt een nieuw systeem alleen populair, als er mee gehobbyd kan gaan worden, zoals hier boven al gezegd is.

Denk ook eens aan gratis Wifi, als we het toch over de toekomst willen hebben, op wat voor manier dan ook .......

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...