Ga naar inhoud


OpenVuPlus DiSeqc 1.2 / AstonDual CD? Andere image maar welke dan?


Hans4

Aanbevolen berichten

Recent de Duo2 aangeschaft met 4 tuners, komt met OpenVuPlus sw versie 2013-8-30.

(1) Ik heb 8x1 switches en een 36V positoner met DiSqec 1.2, maar ik zie in Setup alleen een A/B/C/D switch or USALS. Met A/B/C/D zie ik alleen de eerste 4 van de 8 LNBs, en  de positioner werkt totaal niet.

 

(2) Ook valt me op dat ik niet kan kijken als ik sta op te nemen met een CD zender, dus de AstonCrypt Dual 1.07 werkt niet in Dual mode. |

 

(3) Twee Aston DualCrypt 1.07 CI CAMs met twee CD kaartjes (oranje) werkt ook niet, setup laat er maar een zien.

 

(4) En de timeshift functie is bijzonder primitief, kan niet eens terugspoelen of navigeren met een scrollbar.

 

(5) Is er een update of image die dat wel allemaal aankan? ik zie mensen reclame maken voor OpenPli 4, Blackhole, ATV, VTI, Vix, op vershillenede tijdstippen, maar nergens een duidlijk verhaal wat ze wel en niet kunnen (en bergen mails met bugs). Kwaliteit en stabiliteit is voor mij belangrijk, hij moet het gewoon goed doen met CanalDigitaal NL kaartjes. Wat is op dit moment de beste keus?

 

 

Hans

VU+ Duo2 4 tuners, VTI 6.0.4; BigBisat, 8 smalle Inverto LNBs; NetVision Vbox II, Funke 99cm, LNB Inverto Pro, Jeager H2H SMR-99G; Pioneer LX6080D

Link naar reactie
Delen op andere sites


De beste keuze is  VTI of PLi instaleren en de Aston module weg te gooien.

Die heb je helemaal niet nodig.

 

Zorg dat je cccam installeert eb je kaart wordt in de kaartlezer van de box gelezen.

Je kan dan ook meerdere (gecodeerde) zenders opnemen.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de standaard bij de VU+ meegeleverde software kom je niet ver en wil jij datgene bewerkstelligen wat jij hierboven vraagt dan moet je inderdaad een Image van derden installeren.

De verschillende Images ontlopen betreffende functionaliteit nauwelijks van elkaar en zoals jeevanhof ook al schrijft is de beste keuze VTI of OpenPli, niet zo zeer omdat die zoveel beter zijn dan de anderen maar puur om het feit dat die het meeste hier op het forum worden toegepast en dientengevolge de ondersteuning goed te noemen is.

 

Als jij VTI eens wilt proberen dan staat bovenaan van dit forum een How-To Installatie VTI, daarmee kom je in elk geval al een heel eind.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

VTI 6.0.4 erop gezet met CCAM 2.3.0. Installatieinstructie laat wel wat weg zoals VTzerO keuzes en netwerkconfiguratie die (nu?) eerst langskomen. Ook raar dat er "Loading defaults ...." in beeld blijft staan terwijl er niets (meer) gebeurt.

Opnemen en kijken met 1 CD kaart gaat nu goed. Maar precies hetzelfde gebrek aan DIseqc keuzen als met de default software (geen DiSEqc 1.1 of 1.2, alleen USALS). Dus neem aan dat ik nog een plugin of SW noet installeren voorde positioner en LNB 5-8.

Hans

VU+ Duo2 4 tuners, VTI 6.0.4; BigBisat, 8 smalle Inverto LNBs; NetVision Vbox II, Funke 99cm, LNB Inverto Pro, Jeager H2H SMR-99G; Pioneer LX6080D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook niet gezegd dat de How-To alles omvattend is maar alleen een instap voor diegene die totaal nog geen ervaring hebben.

Zo is de VTiZero keuze in eerste instantie niet echt bepalend om de VU te installeren en ook de netwerkconfiguratie gaat in feite vanzelf, althans is dat voldoende om de benodigde plug-ins te kunnen downloaden.

 

Maar wat let je om daar zinvolle aanvullingen toe te voegen ;)

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

De handleiding was verder heel behulpzaam, waarvoor dank. Maar nu de Netvision box weer aan het werk zien te krijgen ...

Hans

VU+ Duo2 4 tuners, VTI 6.0.4; BigBisat, 8 smalle Inverto LNBs; NetVision Vbox II, Funke 99cm, LNB Inverto Pro, Jeager H2H SMR-99G; Pioneer LX6080D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Timeshift is ook in VTI is erg basaal net als in de bijgeleverde image - geen permanente recording zodat je even terug kan spoelen als je wat gemist hebt, en geen scroll bar om snel vooruit of achteruit te kunnen verplaatsen. Ik was de homecast gewend en VTI timehift is errruug primitief in verhouding. Of heb ik iets gemist?

Hans

VU+ Duo2 4 tuners, VTI 6.0.4; BigBisat, 8 smalle Inverto LNBs; NetVision Vbox II, Funke 99cm, LNB Inverto Pro, Jeager H2H SMR-99G; Pioneer LX6080D

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Maar precies hetzelfde gebrek aan DIseqc keuzen als met de default software (geen DiSEqc 1.1 of 1.2, alleen USALS). Dus neem aan dat ik nog een plugin of SW noet installeren voorde positioner en LNB 5-8.

 

Hoi,

 

bij de tuner instellingen kan je toch kiezen uit verschillende mogelijkheden.

Ik heb geen VTI er opstaan, maar volgens mij kan je kiezen tussen simpel, uitgebreid en usuals.

Als je daar de keuze maakt kan je daaronder de verschillende satellieten kiezen die je wil ontvangen.

 

mvg

 

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Timeshift is ook in VTI is erg basaal net als in de bijgeleverde image - geen permanente recording zodat je even terug kan spoelen als je wat gemist hebt, en geen scroll bar om snel vooruit of achteruit te kunnen verplaatsen. Ik was de homecast gewend en VTI timehift is errruug primitief in verhouding. Of heb ik iets gemist?

 

Misschien eens bij de VTI Software Manger bij Applicaties kijken en de PermanentTimeshift proberen ....of misschien terug naar Homecast :D

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

timeshift werkt bij openpli uitstekend, het zou mij verwonderen dat dat bij vti niet het geval is. ;)

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

TS functioneert bij VTi ook prima maar daar staat standaard alleen de eenvoudige versie aan, d.w.z. dat als je het 1e keer op Pauze klikt dat dan pas de TS gaat lopen en je dus niet terug kunt naar beelden voordien.

Installatie van PermanentTimeshift maakt een heleboel handige opties mogelijk waaronder die door Hans4 gevraagde.

 

...Hans4 roept schijnbaar heel snel iets zonder verder kijken dan dat zijn neus lang is :(

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels begrepen hoe Diseqc 1.2 te gebruiken. Alleen is de rotormotor inmiddels zo onbeweeglijk als een huis  (tsja, minstens 8 jaar oud en 3 jaar stilgestaan).

Zal zoeekn naar naar Permanentshift, bedankt voor de tip.

Hans

VU+ Duo2 4 tuners, VTI 6.0.4; BigBisat, 8 smalle Inverto LNBs; NetVision Vbox II, Funke 99cm, LNB Inverto Pro, Jeager H2H SMR-99G; Pioneer LX6080D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...