Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste leden van Sat4all,

Vandaag met de harde wind genoten van de TV.

Opeens van morgen, ik denk tegen 11 uur, geen beeld meer, op alle zenders en niet voor even, 'Signaal controleren'.

Dus ik denk, die verrekte wind heeft mijn schotel doen draaien.

Ik op het dak, lekker in de regen, beetje draaien en uit proberen te richten. Helaas, niks wil.

Nou is het zo dat mijn schotel de laatste paar maanden al kuren geeft, af en slecht ontvangst enz.

Dit heb ik ook opgelost door de schotel goed uit te richten. Voor de storing van vandaag deze vrijwel alle zenders het goed.

Echter een aantal zenders niet, bijvoorbeeld BVN. NED1HD en EurosportHD doen deden het wel prefect.

Nu dus niks meer.

Kan het aan de LNB liggen? Ik heb mijn schotel met LNB(duokop) al wel een dikke 6 jaar.

• Moderator
Geplaatst:

Dat kan aan de LNB liggen,er zijn echter meer mogelijkheden.

Slechte kabel-connector verbinding onder invloed van vocht is nog een mogelijkheid.

En de uitrichting van de schotel, die luistert precies en het kan zijn dat die zodanig verwaaid is dat een beetje heen en weer draaien niet helpt.

Met uitgeschakelde en losgekoppelde ontvanger de coax kabel bij de lnb 10 cm inkorten en opnieuw aansluiten lost misschien je probleem op.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

kan je het misschien met een andere coax proberen op je dak,rechtstreeks op je ontvanger , en met een kleine tv voor een test

ps,wees wel voorzichtig

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

Beste Flashbot

Ik weet niet wat voor een ontvanger je hebt maar als je een ontvanger hebt waar zowel een balk wordt weergegeven voor de signaalsterkte als de signaalkwaliteit, dan kun je aan de balk signaalsterkte wel zien hoe de zaken er voor staan.

Geeft deze balk 10-20 of meer procent aan, dan is er waarschijnlijk niets aan de hand met je lnb en coaxkabel. De elektrische verbinding tussen je ontvanger en de lnb is in orde en de lnb krijgt zijn voedingsspanning van de ontvanger. Pas als deze nul aanwijst, is er iets aan de hand met de lnb, F-connectors of coaxkabel.

Geeft alleen de balk ‘signaalkwaliteit” niets aan, dan zal het wel een kwestie zijn dat de schotel niet goed meer staat.

Geplaatst:

ik denk je schotel terug naar het westen draaien 

maak eerst een merkteken op de buis waar je schotel nu staat 

en dan maar wat verdraaien wat de Azimuth betreft

kijk ook of je shotel nog ongeveer op +- 30°Elevatie

post-41606-0-40376200-1387964737_thumb.jpg

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

Geplaatst:

Kijk, dit is een duidelijk geval dat de schotel verdraaid is. Een signaalsterkte van 57% wil dus gewoon zeggen dat de voeding naar de lnb’s in orde is en de lnb’s ook.

Als je twee klembeugels boven elkaar hebt op je schotel, de onderste links en rechts voorzichtig iets losdraaien, de bovenste alleen als het nodig is. Trek niet te hard aan de schotel anders heb je kans dat je hem vervormt en dat hij daardoor waardeloos wordt. Kracht zetten op de schotelbevestiging zelf kan geen kwaad.

Geplaatst: (aangepast)

Net even op dak geweest om nogmaals (3e x) een poging te doen om de schotel uit te richten. Ik heb nu gebruik gemaakt van mijn oude Philips stb. Echter ook hier helaas zonder resultaat.

Ik heb dus een dubbele LNB erop, standaard uitrusting van een Triax schotel. Hier heb ik 2 coax kabels op aangesloten, waarvan 1 wordt gebruikt. Ik heb beide kabels geprobeerd, beiden zelfde resultaat.

Wat to do?

Ik heb zowat een heel rondje gemaakt, dit heb ik 3x gedaan op 28, 29 en 30 graden.

Er gebeurd gewoon helemaal niks  :(

post-42207-0-64393400-1387967618_thumb.jpg

aangepast door Flashbot
Geplaatst:

draai je schotel eens wat naar het westen, ongeveer een 1cm 

maar maak eerst een merkteken waar je schotel nu staat,zo kan je altijd terug !

Geplaatst:

kan je ook effe een foto maken van jou lnb?

Geplaatst:

draai je schotel eens wat naar het westen, ongeveer een 1cm 

maar maak eerst een merkteken waar je schotel nu staat,zo kan je altijd terug !

Wat heeft zo'n advies nu voor'n zin? Hij zegt dat hij zowat een heel rondje heeft gemaakt , je hebt dus geen enkel idee waar hij nu op gericht staat .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Kijk even in welke richting de schotel moet staan.

Ga naar http://www.dishpointer.com/

Toets je straat huisnummer en woonplaats in en kies voor de Astra 19,2 of Astra 23,5 afhankelijk welke kop in de lnb-klem zit.

Zoom nu zover mogelijk in zodat je je woning ziet.

Versleep de ballon naar de plaats waar je schotel staat.

Nu kun je aan de groene lijn zien waar het signaal van de satelliet vandaan komt.

Let hierbij op herkenningspunten waar die groene lijn overheen loopt zoals dakkapellen, schoorstenen, balcons enz. 

Geplaatst:

Wat heeft zo'n advies nu voor'n zin? Hij zegt dat hij zowat een heel rondje heeft gemaakt , je hebt dus geen enkel idee waar hij nu op gericht staat .

jij ook niet 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen