Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

waarom ik zeg terug naar het westen draaien, was gewoon omdat daar de rukwinden van kwamen, en het toch meestal logisch zou zijn,je schotel terug wat naar daar draaien

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

• Moderator
Geplaatst:

Eh, het is kerstfeest vandaag, laat het veroordelen maar aan de grote baas over. :)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

OK, een duo-lnb dus. Staat die nog wel 11 graden schuin zoals in de tekening is aangegeven?

Ja daar ik verder niks mee gebeurd.

Ik vind het vooral zo vreemd dat er echt helemaal geen beweging in het signaal zit.

Ik weet wel welke kant de schotel op moet staan. Ook weet ik welke graden. Ik heb echt heel langzaam gedraaid en er gebeurt gewoon niks.

Tuners en coaxkabel ik uitgesloten.

Naar mijn idee ligt het of aan de lnb of aan de schotel zelf (krom/verbogen)

• Moderator
Geplaatst:

Tja, dan even een vervangende LNB proberen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Beste Flashbot

In je eerste bericht schrijf je dat je al voor de storm problemen had.

Je ontving BVN op de Astra 19,2 niet en Ned 1 HD en Eurosport HD op de Astra 23,5 perfect. Was het alleen BVN op de Astra 19,2 waar je problemen mee had of ook andere zenders op de Astra 19,2?

Verder schrijf je dat je beide aansluitingen hebt geprobeerd. Tsja, één aansluiting zou misschien niet inorde kunnen zijn maar beide aansluitingen die het ineens niet meer doen, lijkt me een heel stuk onwaarschijnlijker.

Verder schijf je dat je denkt dat de schotel misschien krom of verbogen zou kunnen zijn.

Waarom denk je dat? Heb je misschien hard aan de schotel zitten trekken en duwen om hem uit te richten? Een schotel van 60cm verbuigt toch niet zomaar vanwege de wind?

Kun je nu zowel de Astra 19,2 als 23,5 niet meer ontvangen wat je ook probeert?

Geplaatst: (aangepast)

Beste Sprietje,

Ik kon inderdaad alleen Astra 23,5 ontvangen, zenders die het niet deden waren bijv. BVN, Nickelodeon, MTV.

Ik heb inderdaad wel wat aan de schotel zelf zitten trekken, maar niet het idee gehad dat ik wat verboog.

Nu ontvang ik helemaal niks meer.

Wat ik nu ga doen is met een goeie compas op de arm, (dat lijkt me niet goed, aangezien staal en een compas niet samen gaan,) er bij houden en wat draaien.

Hoeveel graden moet ik hebben? -> gevonden: Azimuth (magn.)158.3° (ik heb de LNB op de 23,5 zitten)

Edit:// correcties en toevoegingen

aangepast door Flashbot
Geplaatst:

Inderdaad, met een kompas werkt ook niet altijd jofel. Maar werkte het niet met dishpointer zoals ik in bericht 14 schreef of heb je alleen maar bomen in die richting staan?

Geplaatst:

Ondertussen weer op dak geweest. Met waterpas, compas en een dikke bouwlamp.

Blijkt dat ten eerste mijn bevestiging helemaal niet waterpas staat, hierdoor is de graden markering op de gradenboog waardeloos. Zoals het hoort 29°, bij mij staat ie op 25°. Zo ook de hoek van de lnb. Ik heb daar het papiertje op geplakt en met een waterpas goed gezet, maar wat volgens de waterpas goed is, klopt ook hier niet. Dus ik heb uw maar zelf langzaam gedraaid en gefinetuned.

Succes!

Ik heb nu op sat19 8 van 10 blokjes

Op sat23 heb ik 7 van de 10 blokjes

Gelukkig net op tijd voor de kerstfilms ;-)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen