Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

attach maar als een file, want de log is wel ff wat groter dan die hierboven.

Maar dan staan de timings e.d. er ook in en wellicht kan ik het dan zelfs wel fixen zonder ooit een smartreader in handen gehad te hebben ;)

Geplaatst: (aangepast)

@theparasol

Hierbij het log waarom je vroeg. Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

-edit- Hmmm. ik heb geen toestemming om .log bestanden te uploaden... even hernoemd naar .txt

oscam.log.txt

aangepast door WBMK
Geplaatst:

Hey mooi dat jullie hier ook bezig zijn heb een smargo triple en loop tegen dezelde problemen aan voor de ziggo kaart

@MISC De patch levert voor de triple helaas geen soelaas op v9170 met diff

Mvg Barry

Geplaatst:

@balans:

De patch beperkt zich tot de SmargoV2.

Pas de .diff file aan door het gedeelte in het if statement wat hier op checked weg te halen, grote kans dat het dan wel werkt.

Gewoon het || (descr == "smargov2") weghalen en opnieuw bouwen.

Ik hoor graag van je of het dan werkt.

Ik had in de timeline van Oscam gezien dat er misschien e.e.a. was verbeterd.

Ik heb net versie 9237 geïnstalleerd, maar blijf de foutmelding 'card system not supported' houden.

Zoals in de timeline werd gesuggereerd heb ik alle instellingen voor cardmhz en mhz ook eens weg gehaald, maar zonder resultaat.

Ik zie nu wel dat er voor de melding 'card system not supported' een melding 'T14 receive timeout error 1' bij is gekomen...

-edit-

Net ook nog even versie 9227 geprobeerd omdat deze specifiek in de timeline word genoemd. Helaas met hetzelfde resultaat als bij versie 9237

Het zelf bouwen van oscam versie voor mijn router is me nog niet gelukt... mijn kennis schiet te kort vrees ik  :frown:

aangepast door WBMK
Geplaatst:

@balans:

De patch beperkt zich tot de SmargoV2.

Pas de .diff file aan door het gedeelte in het if statement wat hier op checked weg te halen, grote kans dat het dan wel werkt.

Gewoon het || (descr == "smargov2") weghalen en opnieuw bouwen.

Ik hoor graag van je of het dan werkt.

Hoi ik kan deze regel (descr == "smargov2") niet vinden in de patch in je ticket op streamboard , 

de gene die daar staat leverd helaas geen resultaat

Mvg Barry

@WBMK

Het zelf bouwen van oscam versie voor mijn router is me nog niet gelukt... mijn kennis schiet te kort vrees ik  :frown:

Daar hoef je al lang niet meer voor gestudeerd te hebben hoor, klik

Toolchain erbij zoeken van de router en crosscompilen maar - dat alles op bijvoorbeeld een VirtualBox uitgerust met ubuntu server of debian

aangepast door dolphs

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Geplaatst:

@balans,

Ik deed het uit mijn hoofd... Nu even de pecieze regel. Onderstaande regel uit de patch

if((reader->caid == 0x0604) && (reader->typ == R_SMART) && (strstr(reader->device, "SRv2") != NULL))

Vervangen door

if((reader->caid == 0x0604) && (reader->typ == R_SMART))

Laat ff weten of het nu wel werkt?

Geplaatst:

@MISC en @dolphs

Bedankt voor de hint's.

Het is me gelukt om een versie voor OpenWRT te bouwen met de patch van MISC. Ik heb nu een werkende !! :D  :D  :D  versie van build 9306 draaien!

Geplaatst:

@balans,

Ik deed het uit mijn hoofd... Nu even de pecieze regel. Onderstaande regel uit de patch

if((reader->caid == 0x0604) && (reader->typ == R_SMART) && (strstr(reader->device, "SRv2") != NULL))

Vervangen door

if((reader->caid == 0x0604) && (reader->typ == R_SMART))

Laat ff weten of het nu wel werkt?

Ook ik kan je vermelden dat hij het nu doet in smartreader mode met 9170

met de laaste wertk de patch niet meer volledig maar vanaf versie 9318 werkt het ook zonder patch heren bedankt voor de info en de tijd die jullie er in hebben gestoken top weer!

Mvg Barry

Geplaatst:

Net versie 9346 geprobeerd zonder patch, maar nog steeds de time-out error T14 en card system not supported. Heb nu de gepatchte versie van 9306 terug gezet..

Geplaatst:

:D

Inderdaad! versie 9347 werkt.

wel zit deze melding nog in het logboek: DAMNED STILL T14 receive timeout error 1

Geplaatst:

Wel dan zijn we niet echt een stap verder , maar de dirthy hack werkt. Waar we op moeten zoeken is om die fout weg te werken.

Dan is die hack niet meer nodig.  Wel ben ik blij dat ik mijn DAMNED STILL die een uiting is van mijn frustratie heb laten staan.  :angry:  Het bewijst dat:

1) Deze hack echt dirthy is en slechts tijdelijk mag blijven bestaan. (overigens ze werkt slechts voor twee readers (v2 en triple) en één kaart.

2) We nu gezelig kunnen verder werken om deze fout te verwijderen het zal wel werken maar als deze DAMNED STILL verdwijned hebben we de oplossing.

m.a.w we hebben tijd om het rustig aan te doen en te brainstormen voor verdere actie. Theparasol en ik.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...