Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gisterenavond deed zich een vervelend fenomeen voor:

Na het bekijken van een opnamen van de harddisk, kreeg ik geen signaal meer op tuner A. Op tuner B liep een opname (Net5HD). Alle zenders op deze transponder kon ik wel bekijken (op tuner B )

Na een kwartiertje zappen tussen diverse zenders, viel op dat ik op tuner A wel naar de Astra 1 en 2 kon zappen. Hierbij kreeg ik niet altijd direct beeld. Voorafgaand kwam regelmatig de melding 'Afstemmen mislukt' in beeld. Ook wanneer ik tussen zenders op dezelfde Satelliet zapte. Op de Astra 3 kreeg ik alleen na een tiental keer zappen slechts één keer beeld. Na het overschakelen naar een andere zender op Astra  3 was het weer mis.

Op het moment dat de melding 'Afstemmen mislukt' in beeld verscheen, was er ook geen signaal aanwezig (0dB)

Na het beëindigen van de opname werkte alles weer prima! Geen vertraging in zappen en geen 'Afstemmen mislukt' voorafgaand aan beeld op tuner A. Ook kon ik het niet meer reproduceren.

Mogelijk een LNB probleem? Dit is het eerste waar ik aan dacht. Mijn LNB (Canal Digitaal Triple Quad)  is echter pas een paar maanden oud... Daarnaast kan ik niet verklaren hoe het maken van een opname invloed heeft op bovenstaand fenomeen.

Ik heb wat gegoogeld en kom hier niet veel verder mee. Het enige wat ik kan vinden is iemand die de kwaliteit van drivers in twijfel trekt. (vandaar gepost in Vu+ en niet in schotelpark). Ik kan deze link zelf nog niet leggen...

Mijn installatie is in Augustus/ September compleet vernieuwd. Mijn Solo2 is aangesloten op een Canal Digitaal Triple Quad LNB via 20 meter Koka 779. Tuner A en B hebben beide een eigen kabel naar de LNB. Tuner B staat ingesteld als gelijke van A. Mijn Solo2 draait op OpenPli. Deze heb ik ergens rond 15 december nieuw geflashed. Ik gebruik de setting lijst van 'Hans'.

Heeft iemand een idee wat hier mis kan zijn?

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Geplaatst:

doe eens een software update. ;)

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...