Ga naar inhoud


Gigablue Quad versus VU+ Duo2


Erla

Aanbevolen berichten

Ik had mij onlangs een gigablue quad aangeschaft, maar had daar nogal wat opnameproblemen mee.  Uiteindelijk bleek dat het om een hardwarefout ging, dus box teruggestuurd.  Een en ander zet mij nu aan het twijfelen.  Ik weet wel een foutje kan bij elke box optreden, maar toch.

Dus ben ik weer op zoek naar een nieuwe box, liefst met 4 tuners.  Ik denk dat er maar 2 echte kandidaten zijn, nl de gigablue quad en de Vu+ duo2.

Heeft iemand van jullie ervaring met die twee en kan mij aldus helpen bij het maken van een keuze ?

 

Is de hardware bij VU+ inderdaad betrouwbaarder, beter ? 

Hebben nog mensen hardwareproblemen gehad met gigablue ?

Is de meerprijs van een VU+ verantwoord?  (bijna het dubbele)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,

 

Ik heb de GigaBlue Quad vanaf het begin dat deze te koop is en geen enkele opname probleem. Neem op via NAS en via hardeschijf. Heb 2x DVB-S2 en 1x DVB-C ingebruik. De Vu+ heeft een duo core processor dat is wel een verschil maar als je dit gaat merken betwijfel ik.

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Collega heeft ook de Gigablue en is er erg tevreden over. Hij heeft een razendsnelle CPU. Pas wel op! Er is een serie met defecte tuner A en B. Dus eerst testen voor je hem koopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de duo2(met 4 tuners) nu enige tijd in gebruik en ben daar bijzonder tevreden over. ;)

of hij nu de meerkost waard is, dat laat ik aan andere over om daarover te beslissen.

tot nu toe doet hij gewoon alles wat ik er van verlang zonder problemen, in mijn ogen heb

ik waar gekregen voor de prijs die ik er voor betaald heb.

morgen eens proberen of dat ding ook koffie kan zetten. :D

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Collega heeft ook de Gigablue en is er erg tevreden over. Hij heeft een razendsnelle CPU. Pas wel op! Er is een serie met defecte tuner A en B. Dus eerst testen voor je hem koopt.

Hallo,

 

Waar haal je deze informatie vandaan? Graag een bron vermelding want ik kan dit nergens vinden behalve op dit forum.

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Collega heeft ook de Gigablue en is er erg tevreden over. Hij heeft een razendsnelle CPU. Pas wel op! Er is een serie met defecte tuner A en B. Dus eerst testen voor je hem koopt.

dat wil ook graag weten, ben bang dat de verkopers eerst de oude rommel kwijt willen...

2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E)

Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk even bij de rubriek Overige Merken. Daar vind je een draadje over de Giga

Hallo,

 

Jij baseert dus je uitspraken over een draadje hier op dit forum? Lijkt me dus eigenlijk nergens op gebaseerd. Er kan altijd een defecte ontvanger tussen zitten maar om dit nou direct een probleem te noemen lijkt me erg onterecht.

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook al weer een paar maandjes in het bezit van een Gigablue Quad 2x DVB-S en 2x DVB-C, na wat problemen om de kaartlezer aan de gang te krijgen, dit bleek uiteindelijk een iets te ruim gesoldeerde aansluiting te zijn van een chip op de kaartlezer, 2 pootjes maakten verbinding.

Met OpenATV naar volle tevredenheid en geen opname problemen met opnemen naar NAS of HDD.

Na blikseminslag inmiddels een tweede staan omdat van de eerste de HDMI uitgang naar de bliksem is :tired: , eerste nu voor de slaapkamer en een beetje als testontvanger actief.

Al met al zeer tevreden, en lekker snel, waaroor m'n DM8000 momenteel even werkeloos staat in de kast.

2x Gigablue Quad S/S/C/C Oscam, Gigablue IP Box
DM 800HDse PVR DVB-S/USB-C Oscam, DM 800HDse PVR DVB-C Oscam
Wavefrontier T55 13/19/23/28

Synology DS214+ en DS211+ NAS, Raspberry PI als Oscam server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Waar haal je deze informatie vandaan? Graag een bron vermelding want ik kan dit nergens vinden behalve op dit forum.

 

Greetz

 

Dit verhaal klopt.   Heb er 1 gekocht op 20 december en de box reboot binnen de 5 minuten nadat een timer start. 

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hallo,

 

Waar haal je deze informatie vandaan? Graag een bron vermelding want ik kan dit nergens vinden behalve op dit forum.

 

Greetz

 

Dit verhaal klopt.   Heb er 1 gekocht op 20 december en de box reboot binnen de 5 minuten nadat een timer start. 

 

Hallo,

 

Ligt dit aan software of de hardware?

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan alleen bevestigen wat Skippie vertelt. Had een gigablue gekocht in december en kreeg hetzelfde probleem, van zodra een opname startte schakelde de box zich na ongeveer 5 min uit. Probleem kwam enkel naar voor van zodra één van de vast aanwezige tuners gebruikt werd.

Als dit geen hardwarefout is, dan weet ik het niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Erla

als je budget het toelaat hoef je niet te twijfelen, schaf een duo2 aan. ;)

op dit moment is de duo2 de absolute top.

je zou ook kunnen wachten op de ET10k.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...