Ga naar inhoud


Hulp bij afstemmen rotor


tajvdz

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb even wat hulp nodig met iets heel onzinnings.

Door de wind is mijn schotel met rotor wat vergaan. Ik ben momenteel niet in staat om bij de schotel zelf het probleem op te lossen dus ben ik via de dreambox aan de slag gegaan.

Ik kom daar in de positioner setup maar die zag er eest veel anders uit. Ik denk door wat updates van Pli. Het is nu helemaal niet meer duidelijk wat je hier moet / kan doen. Met veel geklungel ben ik er achter gekomen dat als je bij extact posioneren op de groen of gele toets drukt dat de rotor dan een tikje naar links of rechts draait. Het is me ook gelukt om dan weer een lock te vinden. Niet heel hoog maar daar kan ik vandaag even mee vooruit. Enige probleem is, hoe sla ik dit op? Als ik hier weer uit ga dan gaat de instelling verloren. En herhaal ik alle stappen dan kom ik weer op een lock.

Eerst stond er volgens mij tekst bij de gekleurde knoppen. Het is me straks 1 x gelukt om ook beeld te krijgen maar toen ik met een andere postitie aan de slag ging was alles weer weg. Wie kan mij vertellen wat je moet doen als je een lock hebt en dat de info wordt opgeslagen of ge-update?

Ik gebruik wel nog een wat oudere pli versie. wellicht ziet het er nu wat anders uit. Ik heb niet echt veel zin om nu pli te updaten..als ik nu weet op welk knopje ik moet drukken is het voor even ook opgelost..

Ik heb een schermafbeelding meegevoegd.

 

Groetjes

Twan

 

ps nog even ter aanvullig. Ik heb nog een andere schotel ernaast die het wel goed doet, maar de opnames gaan nu de mist in omdat de 2e tuner niet werkt. Vandaar dat ik voor nu even met 34% tevreden ben...

post-35341-0-95106700-1387985951_thumb.jpg

aangepast door tajvdz
Link naar reactie
Delen op andere sites


ik heb wat posities handmatig opgeslagen dus Usals en Diseqc werkt niet, ik heb de posities destijds ook zo opgeslagen alleen ziet het scherm er nu dus anders uit en weet ik niet hoe ik het moet saven...

dus eigenlijk heb ik alleen maar wat aan antwoord op die vraag en niet aan het op een hele andere manier te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou daar hoef ik de dreambox niet opnieuw voor te flashen.

 

Misschien dat een nieuwe pli helpt zodat daar wel een bruikbare tool heeft voor fijnafstemming van de rotor.

 

Als iemand me nu kan vertellen hoe het met de huidige versie is opgelost dan ben ik weer een paar dagen gered..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook een rotor, met PLi 3, het gebeurt soms ook dat de schotel (of de rotor-instellingen) wat verschoven zijn en niet meer ideaal staan.

ik los dat eenvoudig op : ik speel met de OL/WL waarde die ik in kleine stapjes incrementeer/decrementeer tot wanneer ik terug overal optimaal signaal heb.

ik gebruik hierbij steeds Arabsat 26E als basis omdat deze de moeilijkste is om te ontvangen. Bij een goede afstelling ontvang ik tot 8dB op de Saudi zenders dus ik verhoog/verlaag de lengtegraadaanduiding tot wanneer ik op die zenders terug maximaal signaal heb.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vastleggen per positie moet via de regel "geheugenindex" daarin op groen drukken om de positie op te slaan.

kan ook, is wel meer werk, voor elke vastgelegde satelliet een aparte index gebruiken (1-32)

dan de tunerconfiguratie op complex zetten, en dan bij elke satelliet de gebruikte geheugenindex aanduiden

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk dat steek/ringsleutel 13 en een ladder een eenvoudigere oplossing is als de workarounds. :)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik denk dat steek/ringsleutel 13 en een ladder een eenvoudigere oplossing is als de workarounds. :)

En met een beetje geluk zie je in de paal dat de klem een groef getrokken heeft tijdens het verdraaien door de wind.

Gewoon de schotel terugdraaien naar het begin van de groef en alles is weer in orde.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook een rotor, met PLi 3,

(..)

Bij een goede afstelling ontvang ik tot 8dB op de Saudi zenders dus ik verhoog/verlaag de lengtegraadaanduiding tot wanneer ik op die zenders terug maximaal signaal heb.

Maar dat is dan niet het maximaal haalbare signaal van je opstelling.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vastleggen per positie moet via de regel "geheugenindex" daarin op groen drukken om de positie op te slaan.

Ok, ga het proberen. Maar waarom staat er geen tekst meer bij de knoppen?

Dat was eerst wel. Of is dat bij nieuwere pli versies weer terug gekomen?

 

En waar dienen de andere opties voor zoal afstemmen en focussen, verdraaiing en zet limieten?

 

Update:

Nou probleem opgelost. groene knopje bij geheugenindex was waar ik naar zocht. Met tekst bij de knoppen was het niet zo lastig geweest...

aangepast door tajvdz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...