Pizarro76 Geplaatst: 25 december 2013 Geplaatst: 25 december 2013 Beste Een tijdje geleden heb ik een tweedehands schotel met motor + dreambox gekocht. Gezien ik er helemaal niks van ken, is iemand dit komen installeren. Tot dusver ben ik behoorlijk tevreden, behalve van het feit dat we quasi nooit beeld hebben op de Belgische zenders. Heel af en toe is dit slechts het geval. Kan ikzelf, met mijn zeer beperkte kennis, hier iets aan doen ?
Zuppelan Geplaatst: 25 december 2013 Geplaatst: 25 december 2013 Je hebt wel een abonnement bij TV Vlaanderen? Het kan liggen aan slechte uitrichting van de schotel, of een te kleine schotel. Bij slecht weer valt het beeld dan weg. Sommige zenders vallen eerder weg dan andere, dat komt door verschillen in uitzendsterkte, modulatie en foutcorrectie. Met name de Vlaamse zenders op 19 oost zijn vrij venijnig om te ontvangen.
Moderator ceesv Geplaatst: 25 december 2013 Moderator Geplaatst: 25 december 2013 Je vraag is of je er zelf met je beperkte kennis van de materie wat aan kan doen? Een draaibare schotel uitrichten vraagt wat kennis, ervaring en liefst een daarvoor geschikt meetinstrument. Je schrijft dat je de schotel en ontvanger hebt overgenomen en dat iemand die voor je heeft geïnstalleerd. De beste oplossing is diegene nog een keer uit te nodigen en de schotel instelling te optimaliseren. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
minplus Geplaatst: 7 januari 2014 Geplaatst: 7 januari 2014 Beste Een tijdje geleden heb ik een tweedehands schotel met motor + dreambox gekocht. Gezien ik er helemaal niks van ken, is iemand dit komen installeren. Tot dusver ben ik behoorlijk tevreden, behalve van het feit dat we quasi nooit beeld hebben op de Belgische zenders. Heel af en toe is dit slechts het geval. Kan ikzelf, met mijn zeer beperkte kennis, hier iets aan doen ? Zeker kun je daar iets aan doen. Maar daar zijn gegevens voor nodig. Welke schotel heb je? Welke maat? Welke motor? Welke LNB? Welk abonnement? Krijg je wel beeld op andere zenders op dezelfde sat als je de Belgen niet ontvangt? Draai eens naar een een zender op een sat verder en dan terug naar een Belg. Ik heb de ervaring dat van de ene kant de schotel exact op de sat komt en van de andere kant er iets naast. Het maakt hier dus al jaren met diverse ontvangers , motoren en schotels uit of ik van oost naar west draai of omgekeerd. Scheelt voor mijn gevoel ongeveer een graad. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Pizarro76 Geplaatst: 7 januari 2014 Auteur Geplaatst: 7 januari 2014 Ik bekijk het eens, alvast dank voor de respons. Ik neem ook nog eens contact op met de installateur.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen