Ericsat Geplaatst: 26 december 2013 Geplaatst: 26 december 2013 Beste allemaal, Ik heb even gezocht op het forum maar vind het niet zo snel terug.....Kan ik op een Samsung tv die voorzien is van een ingebouwde tuner DVB-T, DVB-C, DVB-C (HD) met een CI+ module canaldigitaal ontvangen?Ik wil af van het losse kastje en extra afstandbediening en kan deze tv kopen.Type; UE40F5300Of moet er dan echt DVB-S op zitten?Of gaat het ook al werken met alleen DVB-T, DVB-C, DVB-C (HD)?Alvast bedankt, Eric 1
blackeyes Geplaatst: 26 december 2013 Geplaatst: 26 december 2013 (aangepast) Digital Video Broadcasting (digitale video-uitzending) via de kabel. DVB-C (MPEG4) DVB-S Digital Video Broadcasting (digitale video-uitzending) via de satelliet. Nee DVB-T Digital Video Broadcasting (digitale video-uitzending) via aardse zenders. DVB-T (MPEG4) dus nee satelliet ken je er niet mee kijken 26 december 2013 aangepast door blackeyes vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
Hoeba Geplaatst: 26 december 2013 Geplaatst: 26 december 2013 (aangepast) Je kan er wel DVB-S mee kijken, via een sat tuner, maar niet op de manier die je wil. Je zou met deze tv Ziggo DVB-C digitale kabel kunnen kijken, zonder kastje, maar alleen deze provider en alleen dat pakket, dus niet interactief en geen 3D. 26 december 2013 aangepast door Hoeba Groetjes,HoebaDM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b
dokie Geplaatst: 3 januari 2014 Geplaatst: 3 januari 2014 Je moet de Samsung 8000 serie nemen,die heeft een dubbele HD sateliet ,dubbele HD kabel en dubbele digitenne tuner. Heb je helemaal geen kastje meer onder je tv staan,alleen een harde schijf aan je tv hangen en dan kan je 1 zender opnemen en een andere zender kijken.Enige beperking is dan dat dat binnen de sateliet of kabeltuner moet blijven. De sateliet tuner ondersteunt disqc 1.1 1.2 en usals.Helemaal perfect.Ik zou zeggen doen!!!!! Vantage 8000s,500Gig. Tuner1 ,draaibaar Gibertini 80cm schotel met Stab h100 en Alps lmb. Tuner2 ,vaste schotel Triax 78,multifeed astra 1-2-3 en hotbird met alps lmb's via diseqc 4-1.
Ericsat Geplaatst: 3 januari 2014 Auteur Geplaatst: 3 januari 2014 (aangepast) Bedankt allemaal voor jullie reactie, Ik heb mn oog laten vallen op een Medion van de **** die vanaf morgen in de verkoop is in België. Vanuit Maastricht ben ik er zo. *** link verwijderd *** Kost 399,- Bedankt, 3 januari 2014 aangepast door ceesv Link naar winkel verwijderd
Sprietje Geplaatst: 3 januari 2014 Geplaatst: 3 januari 2014 (aangepast) Beste Ericsat Welkom op dit forum. Het is echter maar zeer de vraag of deze TV overweg kan met de CanalDigitaal CI-module. Ik denk het niet. Misschien met de nieuwe witte CI+ module? Werkt de CanalDigitaal CI-module niet in die TV, dan kun je alleen de ongecodeerde kanalen bekijken. 3 januari 2014 aangepast door Sprietje
satmenneke Geplaatst: 3 januari 2014 Geplaatst: 3 januari 2014 (aangepast) @ Ericsat -- Mijn advies blijf van die Medion af als deze GEEN fastscan heeft !!!!! of je moet zin hebben in een tijdrovende bezigheid waar je elk programma handmatig moet gaan ordenen en/of moet verwijderen. Kijk naar de 6 serie van Samsung zoals de 40F6500 SSXXN Deze heeft standaard fastscan (in 30 seconden staan alle kanalen erin) en geeft een subliem beeld!!! Op de site van Samsung Nederland vind je gewoon een selector waar je o.a. als optie satelliet kunt selecteren voor elk ander geschikt type. Het enigste dat je nog meer nodig hebt naast de TV is een CI module van Canal Digitaal. 3 januari 2014 aangepast door satmenneke
redneck eyeball Geplaatst: 3 januari 2014 Geplaatst: 3 januari 2014 De kans dat dit Medion toestel over een fastscan functie zal beschikken lijkt mij zéér klein. En zonder fastscan zou ik dat zeker afraden ! De CI module zal er wel in werken, daar verwacht ik geen problemen mee, maar je kan iedere week liggen klussen met aanpassingen in de zenderlijst. Met fastscan merk je van de vele aanpassingen niets. Voordeel van Aldi is dat je het toestel wel binnen de paar dagen kan terugbrengen indien er geen fastscan zou inzitten
Ericsat Geplaatst: 3 januari 2014 Auteur Geplaatst: 3 januari 2014 Hoe kan ik zien of er fastscan op zit?Staat dat ergens in de technische gegevens?
Moderator ceesv Geplaatst: 3 januari 2014 Moderator Geplaatst: 3 januari 2014 Er wordt met geen woord gerept over fastscan. MEDION® LIFE® P16044DVB-S2 en HD DVB-T/-C Compatibel met MPEG2 en MPEG4 (H.264)1 Automatische zenderprogrammering Automatisch en handmatig zoeken en opslaan van zenders Ondersteunt beeldformaten 4:3 en 16:9 HD DVB-C/-T: 1.000 programmageheugens DVB-S2: 4.000 programmageheugens Programmablokkering via wachtwoord Favorieten Timer Common Interface (CI+) slot Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
wanderer Geplaatst: 3 januari 2014 Geplaatst: 3 januari 2014 (aangepast) voor die prijs zou ik hem zeker kopen, je kunt hem uitproberen en bevalt het niet gewoon terugbrengen, die winkel doet daar niet moeilijk over... op de website van **** : Garantie Geachte klanten, Wij willen graag dat u over uw aankoop bij **** en de kwaliteit van onze producten heel tevreden bent. Mocht dit toch een keer niet het geval zijn, dan bieden wij u met de „**** Garantie" een eenvoudige omruil-/garantieregeling aan. Levensmiddelen die u bij ons gekocht heeft, kunt u altijd en zonder vertoon van uw kassabon teruggeven. Alle door ons bovenop het voedingsassortiment verkochte producten kunt u in alle **** filialen teruggeven binnen één maand na de aankoop, zonder opgave van redenen en op vertoon van uw kassabon. De aankoopprijs wordt dan aan u terugbetaald. Gelieve voor artikelen met garantie de garantiekaart en de kassabon te bewaren zodat u zich indien nodig kan wenden tot de in de garantiekaart vermelde klantendienst van de fabrikant. Volgens contractuele afspraken tussen **** en de fabrikant staat deze laatste in voor o.m. de gratis herstelling of vervanging van defecte toestellen. Vanzelfsprekend wordt er door deze speciale garantievoorwaarden geen afbreuk gedaan aan uw wettelijk rechten als consument. In elk geval helpen onze medewerkers in onze **** filialen u zeer graag verder. Wij kijken uit naar uw bezoek. Uw ****-team 3 januari 2014 aangepast door wanderer Samsung 40D6510WS
ronaldsl Geplaatst: 3 januari 2014 Geplaatst: 3 januari 2014 Medion is volgens mij de budget versie van alle budget dingen....(enige ervaring ermee op PC gebied)
satcat Geplaatst: 3 januari 2014 Geplaatst: 3 januari 2014 Hoe kan ik zien of er fastscan op zit? Staat dat ergens in de technische gegevens? Anders vraag je het toch even op de brood afdeling en als die het niet weet bij de groente afdeling.En als ie over een half jaar stuk is, dan heeft de slager ook alle tijd om het probleem aan te horen. Als je gewoon TV wil kijken koop je een Samsung, LG, Sony, Panasonic, Philips, Sharp. Alle overige merken zijn leuk voor op de camping, het schuurtje of het hobbykamertje waar je voornamelijk met andere dingen bezig bent dan TV kijken.
Moderator ceesv Geplaatst: 3 januari 2014 Moderator Geplaatst: 3 januari 2014 Alle waar naar zijn geld. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
gerrit B Geplaatst: 3 januari 2014 Geplaatst: 3 januari 2014 (aangepast) Medion is volgens mij de budget versie van alle budget dingen....(enige ervaring ermee op PC gebied) Nou niet helemaal met je eens hoor, Ik werk al jaren met medion PC's en nr. 4 (een celeron) staat hier nog gewoon te werken, nr. 3 (een Pentium) staat nog gewoon te werken en nr. 2 (een core i3)staat ook nog bijna 24 uur per dag aan en de laatste i7 idem en dat vrijwel zonder problemen. Verder gebruik ik al een jaar of 7 medion navigatie en elke 2 jaar koop ik een nieuwe (1 jaar gratis update) de oude gaat naar mijn vrouw en die wat daarvoor zit(ten) naar mijn ouders of broer of zus en ook daar werkt alles nog steeds van. (vaak werkt de gratis update ook op de andere toestellen) De medion Tv die ik zelf een jaar of 3 op slaapkamer heb gehad staat nu nog steeds bij de buren te draaien en dat allemaal zonder ooit gebruikt te hebben moeten maken van garantie of reparatie dus zeg niet dat het slecht spul is of geen mogelijkheden heeft. In tegendeel zelfs, ik maak al jaren gebruik van TMC, bleu tooth, snelheidsweergave ,rijstrook indicatie enz. terwijl een grote speler als tom-tom die toen alleen nog maar in hun topmodellen had zitten met een prijs voor de update waarvoor ik elke 2 jaar een nieuwe kon kopen. Oké, het doet soms wat plastic achtig aan maar ook de PC's van medion (die via de grootgrutter verkocht worden)komen bij een blad als Computer Bild vrijwel altijd zeer positief uit de test. Wat betreft de DVB-S via je TV heb ik mijn module weer snel verkocht, want zowel op mijn Samsung 6510 als op de 7000 is de zaptijd aanzienlijk trager en de mogelijkheden zoveel minder dat een losse ontvanger voor mij toch wel een absolute pre heeft. suc6 Gerrit 3 januari 2014 aangepast door gerrit B zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen