Emekli Geplaatst: 27 december 2013 Geplaatst: 27 december 2013 Voorheen gebruikte ik ´n Inverto Black Ultra voor Astra 2, voor de Engelse zenders en weet dat ie "top of the bill" is. Maar door veranderingen van Astra 2, is het nu zo verslechterd, dat ik de schotel op Nilesat heb gericht. Heb de I.B.U. maar laten zitten, heb voor de rest geen satellieten waar hij echt goed zijn werk zou kunnen doen. jschoonh, je hebt een PM. Klik bovenaan op het envellopje. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
trust Geplaatst: 27 december 2013 Geplaatst: 27 december 2013 Integenstelling tot een offset schotel , is de F/d ratio voor een PF vrij eenvoudig te bepalen Lang geleden heb ik een 150 cm PF gehad , merk onbekend , die had een F/d van 0.51 Hieronder een gedeelte uit posting van mij uit 23-05-2005 Waarschijnlijk heb ik een buitenbeentje PrimeFocus , want ik heb em eens nagemeten en bij een effektieve diam. van 143 cm en een diepte van 174 mm , kom ik tot een f/D van 0.51 en een theoretische Focus afstand van 73.45 cm Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Sprietje Geplaatst: 27 december 2013 Geplaatst: 27 december 2013 Dat klopt. dat had ik in bericht 18 ook al aangegeven, zie: http://www.***geen-reclame***/nl/fdratio-params.html?diam=150&depth=18 Hier kun je zelf de maten invoeren.
jschoonh Geplaatst: 14 februari 2014 Auteur Geplaatst: 14 februari 2014 het eind resultaat van deze discussie. Ben weer in Turkije gearriveerd met een echte dreambox, een black ultra LNB en een standaard satfinder. De black ultra in het midden van de schotel en de schotel optimaal met de satfinder uitgericht. Met een tooltje op de Dreambox de diepte en de skew ingesteld. De andere LNB's er weer "bij gehangen" en ook die eerst op de satfinder zo goed mogelijk gepositioneerd en daarna de diepte en skew met de dreambox tool "signaalfinder" bepaald. Het enige wat mij verbaasde was dat de meeste LNB wat naar voor moesten voor maximaal signaal. Rond 22:00 lokale tijd (is de meest spannende tijd) komen op de 19.2 de slechtste Nederlandse zenders met minimaal 8.5 DB binnen en op de 23.5 met ruim 11 DB en dit zijn de minimale waarden. Ik denk dat het behoorlijk optimaal is, zeker als je bedenkt dat we buiten de footprint van de 19.2 zitten Alles op de Astra 13 en de Eutelsat 7 komen ruim binnen. Na een auto scan had ik ruim 4300 kanalen. Ik ben deze keer voor de oozoon image op de Dreambox gegaan. nog wat plugins zoals enhanced movie center en een gemounten NAS. Ik heb nu op één afstand bediening 4200 kanalen, ruim 100 filmen, 300 CD's, ruim 1500 foto's en nog meer. Het werkt allemaal snel en betrouwbaar. Ik ben weer helemaal tevreden en bedank diegeen die mee gedacht hebben. Vroeger stoppen met werken is altijd een keuze :-)
Phoenixx Geplaatst: 17 februari 2014 Geplaatst: 17 februari 2014 (aangepast) Probeer deze lnb maar eens Euro vision universal prime focus lnb ProductinformatieInput: 10.7-12.75 GhzOutput:950-2150 MhzNoise figure:0,3 dBConversion gain: 70 dBConsumption: 100mA€ 49.95 Heb hem hier in mijn primefocus antenne en je zal zien dat dit beter gaat werken. Het is geen clone lnb net als de chinabrave (waar ik eerder geen andwoord op kreeg maar dat had ik kunnen weten voor 15 € ) maar dit werkt goed.. Je hebt wel een bracket voor primefocus en een 23 mm ring nodig voor bevestiging maar die zijn er bij gelevert als het goed is. 17 februari 2014 aangepast door Phoenixx
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen