trust Geplaatst: 30 december 2013 Geplaatst: 30 december 2013 't zal toch niet hier http://www.sat4all.com/forums/topic/329206-verzoek-aan-sprietje-4-lnbs-op-90-cm-funke/?p=2207368 mee te maken hebben hé ? Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
blackeyes Geplaatst: 30 december 2013 Geplaatst: 30 december 2013 (aangepast) ik heb nog een 64 cm triax hier liggen en heb het nagemeten met de kop helemaal naar voren geschoven in de houder en gemeten met de drukkers vast in de arm op 40% van de schotelhoogte kom ik op 45.5 cm van de kop naar de schotel en de schotel is nieuw dus is nog niks doorgehangen mischien iets voor de kenners of die arm nu wel goed staat of dat ie van fabriek uit niet goed is uitgericht 30 december 2013 aangepast door blackeyes vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
Sprietje Geplaatst: 30 december 2013 Geplaatst: 30 december 2013 Daar komt toch wel wat meer bij kijken om het focalpoint van een offsetdish te bepalen, zie de berekening: http://www.john-legon.co.uk/offsetdish.htm
blackeyes Geplaatst: 30 december 2013 Geplaatst: 30 december 2013 lol... mij te ingewikkelt wilde alleen met die meettest aan de kenners aangeven of die nu wel of niet goed staat of dat er een fabricagefout in zit vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
Hansen Geplaatst: 30 december 2013 Auteur Geplaatst: 30 december 2013 Het meten is denk ik best lastig. Van uit het exacte brandpunt van de schotel naar de kop. Maar welk gedeelte van de kop, de kunststof kap lijkt me niet mee te doen, die zou je er eigenlijk af moeten halen dan. Feit is dat als ik naar een t.v scherm met menu signaalzoeker op de aangesloten schotelcombinatie de SNR waarde een 5% omhoog gaat als ik de arm dus ietsje omhoog breng. En dit nadat echt het maximale al was bereikt met afstellen. Het zou kunnen zijn dat tijdens de productie van b.v. de aluminium stang er iets is veranderd. Ik weet dat als je iets b.v. 30% wil buigen je iets verder door moet buigen om dat afhankelijk van het soort materiaal de snelheid en de warmte ontwikkeling de hoek iets terug veert. Als men een andere aluminium samenstelling gaat gebruiken of iets met het productie proces veranderd, kan zo iets ontstaan. Klachten zal de fabriek niet veel krijgen daar het nog steeds een uitstekende schotel is. Zeker voor die prijs.Echter met de HD opstellingen en zeker met duo opstellingen komt het er op aan. Mogelijk als ik een extra arm op de kop tik zal ik deze eens wat meer doorbuigen ( net zo veel als die nu hoger staat ) Wie weet is er dan een nog beter resultaat daar de locatie en hoek van de kop dan net iets anders is.
Sprietje Geplaatst: 30 december 2013 Geplaatst: 30 december 2013 Ik weet ook niet of dit structureel bij al die schotels is of dat het exemplarisch is. Tsja, en elk onderdeel heeft een bepaalde tolerantie. Alleen mag het niet zo zijn dat als de onderdelen zijn samengesteld, de zaak buiten tolerantie ligt. Bij het ontwerp van een schotel wordt er van uitgegaan dat het focuspunt 50mm vóór het hart van de lnb-klem ligt.
Hansen Geplaatst: 12 januari 2014 Auteur Geplaatst: 12 januari 2014 al met al, na 2 weken kan ik stellen dat ik alle zenders in sd en hd op zowel 13 als 9 oost goed kan ontvangen zonder enige storing ook bij slecht weer. Heb met zware buien die er geweest zijn geen enkele storing ondervonden. Dus de conclusie is dat de 19-23 kop prima geschikt is voor 9-13 oost oost.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen