Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Tijdens de vrije dagen eens weer wat met de Dreambox bezig gegaan.

Op dit momet luisteren we veel radio via een Squeezebox Radio. Dit bevalt prima, alleen zou ik het geluid iets professioneler naar mijn versterker willen laten gaan. Vervangers zijn er eigenlijk weinig (of niet) en ik heb een DM8000, dus...

Shoutcast en WebradioFS geïnstalleerd en kijken wat het oplevert. Weinig dus (voor mijn begrippen). Bij lange na niet wat de Squeezebox doet. Waar ik tegenaan loop:

- Slecht/niet bedienbaar met het oled scherm van de Dreambox

- Alleen de gangbare (Duitse) radio stations, bijna geen navigatie naar verdere buitenlandse stations

- Geen intuïtieve bediening

Als ik punt 1 en 3 even buiten beschouwing laat mijn vragen eerst:

Is het mogelijk via een makkelijke weg stations te importeren naar bijvoorbeeld WebradioFS? Ik heb het al even geprobeerd, maar ik moet dan SQlite database dingen doen. Dit is niet gebruikersvriendelijk en ik moet dan zelf de url's tevoorschijn toveren (dus eerst weer ergens anders zoeken). Is er niet een kant en klare database zoals mysqueezebox deze verzorgt? Of een plugin op de Dreambox die connect met mysqueezebox?

Groot nadeel van de Squeezebox vind ik trouwens dat ik niet gewoon een netwerkmount aan kan leggen. Ik heb een NFS share op een simpel bakkie met SliTaz, ik zit niet te wachten op Squeezeserver dingen.

Alvast bedankt voor het meedenken,

Macaco

Geplaatst:

Zie net via een ander topic dat de Squeezebox met TuneIn werkt. Even gekeken hoe dat zit i.c.m. de Dreambox en het resultaat is dat dit al in TSmedia geïntegreerd is.

Even geprobeerd, maar het kanaal waar hier op dit moment veel naar geluisterd wordt via de Squeezebox is via TSmedia nog onvindbaar. Hmm....

Op het schermpje van de DM8000 Staat alleen: Playlist en de huidige tijd, heb je dus niets aan.

Macaco

Geplaatst:

Werkt Squeezebox ook met Vtuner?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...