Ga naar inhoud


Verspringen beeldbreedte, o.a. 13 th street


arsat

Aanbevolen berichten


Bij mij ook heel regelmatig 'klapperen' van het beeld. Zit niet alleen in de reclame blokken, maar gewoon door de normale uitzending heen. Best wel storend, maar mijn vrouw is erg blij met 13th Street vanwege Monk en Columbo. We nemen het maar op de koop toe..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De fout is wel onregelmatig.

In sommige uitzendingen zie je het om de 10 minuten (ongeveer).  Andere programma's lopen foutloos.

 

Kan er voorlopig geen regel in ontdekken.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is ook wat ik er van merk, sommige avonden kan ik het niet ontdekken, soms elke 10 minuten.

Het is zeer kort, zelfs veel minder als een seconde.

Wanneer je er niet van weet en er niet op let zou je het zelfs helemaal niet opvallen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt wel of er een soort automatische insteller op zit.

Het verspringen gebeurt vaak als er veel lange vertikale rechte dingen in beeld zijn die weinig bewegen. (zoals bomen, hekken e.d.)

Columbo had het probleem trouwens nu al lang opgelost...  :grin:

aangepast door arsat

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er zijn ondertussen nogal wat rapporten van verschillende merken  TV's en ook settop boxen waarbij dit verschijnsel optreedt.

En dan alleen bij de genoemde zenders.

Ook andere providers kampen op deze zenders met dit probleem.

 

.Je mag zelf de conclusie trekken waar de fout te zoeken is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat sommigen het niet opmerken zal wel komen doordat hun toestel een langere reactietijd heeft op omschakeling.

ik denk eerder snellere reactietijd

als je een tv hebt met trage reactietijd merk je het , anders niet imo

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is maar hoe je het bekijkt.

Bij een verandering van het beeldbreedte signaal zal een langzaam reagerende tv eerst een seconde wachten alvorens om te schakelen.

Is de fout informatie korter als een seconde gebeurt er niets.

Een snel reagerend scherm zal een foute breedte informatie meteen volgen en kort heen en weer schakelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...