Ga naar inhoud

Maximum E-85 Astra 1,2,3 + Hotbird 13 + Eutelstat 16?

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Beste forumleden,

Ik sta op het punt om een nieuwe schotel aan te schaffen. Ik wil graag ontvangen: Nederlandse zenders (HD), TVV, maar ook de EXYU kanalen op de 13 en de 16.

De 13 en 16 wil ik graag ontvangen op 2 receivers. 1 van de receivers heeft een dual tuner (VU+ DUO2). De andere receiver is een TotalTV ontvanger uit Servie. Omdat de TotalTV kaart gekoppeld is aan de receiver ben ik genoodzaakt deze receiver ook te gebruiken. De astra's wil ik alleen ontvangen op de VU+ Duo2.

Mijn plan tot nu toe:

- Maximum E-85 schotel plaatsen

Ik heb reeds 2 quad lnb's ter beschikking. Echter zal ik (denk ik?) nog 3 alps smalle lnb's moeten aanschaffen omdat de 13/16 en Astra 19.2 te dicht bij elkaar in de buurt zitten. Klopt mijn gedachtengang?

Betreft de switches ben ik nog niet zeker hoeveel ik er nodig heb en hoeveel poorten dit moeten zijn.

Mijn onzekerheid is nog of ik de genoemde satellieten wel kan ontvangen tegelijk en of de E85 de beste optie is. (Kom aub niet met de T90 want het moet op een balkon passen :))

Ik ontvang graag advies van de experts hier!

aangepast door Bakicc

• Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

een t55 past er wel op ..lol

daar ken je alles op kwijt

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Geplaatst:

een t55 past er wel op ..lol

daar ken je alles op kwijt

Helaas geen optie voor mij omdat de schotel niet aan de gevel komt maar op de binnenzijde van het balkon. Ik zou dan te veel ruimte inleveren denk ik.

Een T55 is geen optie een E85 ook niet aangezien je dat met smalle lnb's ook niet gaat redden je moet ook rekening houden met de lnb houders namelijk ik denk persoonlijk dat een schotel van rond de 1.10 meter dan de beste optie is met een rail,sprietje kan dat precies voor je berekenen

http://www.sat4all.com/forums/topic/337209-beste-smalle-lnbs-en-diseqc-switch/

Lees dit eens

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

Tsja, als een T90 geen optie is, en dat begrijp ik volkomen, dan is twee bescheiden schotel een goede oplossing. Dan hoef je geen smalle lnb’s te nemen die gevoelig zijn voor regendruppels en je hoeft ook niet zelf te gaan knutselen om de lnb-houders zodanig te modificeren dat je lnb’s dicht genoeg tegen elkaar aan kunnen.

Geplaatst:

De enigste lnb’s die je dicht genoeg tegen elkaar aan kunt zetten zonder ook aan de lnb-houders te hoeven te modificeren zijn de Inverto Multi Connect-lnb’s, zie de eerste twee bijlages.

TvVlaanderen geeft deze optie nu aan hun klanten met de gemodificeerde lnb’s, de Inverto Dielectric, zie bijlage 3.

Maar deze lnb’s zijn zo gevoelig voor regendruppels, dat wil je zelfs je schoonmoeder niet aandoen.

Of je moet er een frietbakje boven plaatsen, dat scheelt een stuk.

post-60869-0-93664800-1388182176_thumb.jpg

post-60869-0-86887400-1388182444_thumb.gif

post-60869-0-16775200-1388182484_thumb.jpg

post-60869-0-09791800-1388182561_thumb.jpg

Geplaatst:

Tsja, als een T90 geen optie is, en dat begrijp ik volkomen, dan is twee bescheiden schotel een goede oplossing. Dan hoef je geen smalle lnb’s te nemen die gevoelig zijn voor regendruppels en je hoeft ook niet zelf te gaan knutselen om de lnb-houders zodanig te modificeren dat je lnb’s dicht genoeg tegen elkaar aan kunnen.

Volgens diverse overzichten heb je voor 16E een 100 cm-schotel nodig. Misschien dat een 80cm nog kan, maar niet minder, toch?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Ik ontvang momenteel de 16E met een 80cm schotel die ik van totaltv meegekregen heb. Echter is de arm niet standaard waardoor de triax multihouder bijvoorbeeld niet past.

Modoficaties aan de lnb houder zou ik niet eens zo erg vinden. Ben wel handig genoeg om het 1 en ander af te korten en evt te bedekken tegen regendruppels. Maar dan zit ik als nog met de vraag of de E85 beste keus is. Ik lees op een webshop dat de e85 bij een test betere resultaten geeft dan een visio bisat.

De triax multifeed houder is denk ik niet te gebruiken voor gewone lnb's.

Heeft iemand ervaring met het modden van de r85 houder om de lnb's dichter bij elkaar in de buurt te krijgen?

Geplaatst:

Bij de e-85 lees ik in de productomschrijving dat onvagst van satelieten met 2 graden verschil mogelijk is. Hierdoor zag ik deze als beste keus!

Geplaatst:

Ja dat klopt inderdaad, de Maximum E85 geeft een beter resultaat dan de Visiosat Big Bisat.

Als jij met regengevoelige smalle lnb’s wilt werken, dan zijn er wel mogelijkheden.

Kijk maar eens naar de diverse bijlages.

Bijlage 1, de minimale afstanden van de originele E85-lnb-houders.

Bijlage 2, de houder met verloopring 23-40mm

Bijlage 3, 4 en 5, een speciale houder om smalle lnb’s 3-4,3 graden uit elkaar te monteren.

post-60869-0-74836700-1388252350_thumb.jpg

post-60869-0-41911300-1388252380_thumb.png

post-60869-0-62704000-1388252399_thumb.png

post-60869-0-06950800-1388252413_thumb.png

post-60869-0-91125600-1388252435_thumb.jpg

Geplaatst:

Thnx voor de info Sprietje. De leverancier geeft aan een andere smallere lnb houder te leveren waarbij ik 2 graden verschil goed kan ontvangen. Ik haal de schotel vanmiddag op.

Mijn volgende uitdaging:

Receiver 1: TotalTV singletuner

Receiver 2: VU+ Duo2 dual tuner

Gewenst: 5 satellieten ontvangen op receiver 2, de 13 en de 16 hoeft niet op beide tuners, 1 is voldoende.

Receiver 1 hoeft alleen de 13 en de 16 te ontvangen.

Hoeveel switches heb ik nodig?

Geplaatst:

Dan ben ik toch heel benieuwd welke lnb-houder dat gaan worden. Volgens internet bestaan er geen 2 graden lnb-houders voor de Maximum E-85. De smalste is een 3 graden die ik eerder liet zien. Zou je van die 2 graden lnb-houder eens een foto willen maken?

Als je 3 aansluitingen wilt hebben zul je dus quad-lnb’s moeten nemen en drie diseqc-switches waarvan er dus ook 8 of 9/1 diseqc-switch.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen