Ga naar inhoud

Maximum E-85 Astra 1,2,3 + Hotbird 13 + Eutelstat 16?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zal het posten zodra ik meer info heb!

Nadat ik het forum heb doorgenomen twijfel ik of ik de schotel eerst moet uitrichten op de 19.2 of 23.5 en dan de rest van de lnb's bijschuiven.

• Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Ik woon in omgeving Leiden.

Volgens mijn info tot nu toe:

1. Elevatie van schotel op 28,6 graden

2. Skew van schotel op 100,7 graden (Den Haag)

Geplaatst:

Ik ga het pas voor je uitrekenen als je eerst de lnb-houders binnen hebt die 2 graden uit elkaar kunnen staan en je de foto laat zien. Ik geloof er namelijk geen fluit van en vind het zonde van m’n tijd om een berekening te gaan maken van iets wat denk ik niet gaat lukken.

Geplaatst:

Sprietje je had helemaal gelijk hoor. Standaard houder. De verkooper bedoelde de smalle lnb's van megasat.

Ik ga het er morgenavond op wagen en proberen te installeren.

Geplaatst:

Kon haast niet anders. Ik ken alle Duitse satellietshops en weet echt wel wat er te koop is. Bovendien klets die vent flink uit zijn nek want zelfs de smalle lnb’s van Megasat kun je niet op 2 graden afstand afstellen op een E85. Kijk maar naar de laatste foto van bericht 13. De houder is geschikt om voor een E-85 de lnb’s op 3 graden van elkaar te monteren maar de Megasats staan dan al tegen elkaar, dus niks geen 2 graden lnb’s.

Dat kan alleen maar bij een schotel van ongeveer een meter breed, niet met een Maximum E-85.

Ik zal de afstanden nog even voor je uitrekenen vanavond. Met de lnb-houders die je er nu bij hebt, kun je weinig.

Geplaatst:

Stel de E-85 in Leiden als volgt af:

De elevatie van de schotel op 28,5 graden.

De skew van de schotel op 100,6 graden.

Plaats de lnb-houder van de Astra 19,2 tegen de lnb-arm.

De afstand tussen de lnb’s moet als volgt zijn:

Tussen de Hotbird 13 en Eutelsat 16 is 35,5mm

Tussen de Eutelsat 16 en Astra 19,2 is 37mm

Tussen de Astra 19,2 en Astra 23,5 is 49mm

Tussen de Astra 23,5 en Astra 28,2 is 52,5mm

Gemeten aan de voorzijde van de lnb van punt tot punt.

Ik ben benieuwd hoe jij dat met die grote lnb-houders voor elkaar wilt krijgen. Daar komt een flink stuk huisvlijt aan te pas.

Geplaatst:

Ja, dat is hart op hart gemeten, dus van de punt van de lnb tot de punt van de lnb aan de voorzijde.

In de bijlage zie je dat 3 graden satellietafstand (16 en 19 oost) overeen komt met 36,5mm hart op hart.

post-60869-0-74510900-1388701278_thumb.jpg

Geplaatst:

Gister de schotel alvast opgehangen. Kon geen signaal vinden binnen het half uur, maar het was al laat.

De muurbeugel hieng op z'n kop maar met de e85 moest deze rechtop wegens de houder.

Zoals je ziet is het balkon voor een klein gedeelte niet bedenkt, ik denk dat de schotel nu te hoog hangt waardoor signalen niet binnenkomen. Vanmiddag +- 15/20cm verlagen en nogmaals proberen maar..

schotel.png

Geplaatst:

Beste Bakicc

Je vraagt:

“is jouw omschrijving kloppend met wat ik op de foto van investigator zie

Nee, dat is het zeker niet en dat is ook logisch want ik heb je de afstanden opgegeven zoals ze moeten zijn en investigator heeft de lnb-afstanden genomen zoals het kon.

Dat de afstanden van investigator niet de juiste afstanden zijn is niet zo moeilijk te analyseren.

Neem nu op de eerste foto de afstand tussen de 7E en de 13E . Die satellieten staan dus 6 graden uit elkaar. Ik meet op mijn scherm een afstand van 34mm maar dat kan op een ander scherm natuurlijk een andere maat zijn.

Meet ik nu de afstand tussen de 13E en 19,2E , dan meet ik een afstand van 52,5mm terwijl die satellieten 6,2 graden uit elkaar staan, 0,2 graad meer.

Het verschil tussen 6 graden en 6,2 graden is 3%. Als ik 3% meer neem van 34mm is dat 35mm afstand. Dat is dus een heel verschil met die 52,5mm. Dit kan dus gewoon niet de juiste afstand zijn. Daarmee wil ik niet zeggen dat je geen ontvangst kunt hebben want het zal wel zo zijn dat de lnb’s van de 7E en 13E te dicht bij elkaar staan en de afstand van de 13E en 19,2E te groot is. Een optimale ontvangst kun je dus nooit hebben.

Wat ik altijd al zeg is dat een E85-schotel een leuke schotel is om satellieten te ontvangen die ver genoeg uit elkaar staan maar niet eens voor de Astra 19,2 en 23,5. Nee, dan kun je beter een T90 nemen. Daar kun je de lnb’s tenminste normaal plaatsen. Voor de ontvangst van de Astra 1, 2, 3 en Hotbird, is een schotel van 80cm breed ook een prima keuze zoals een Triax 88.

En het is natuurlijk onwaarschijnlijk dom van Maximum, dat ze geen lnb-houders hebben van 23mm en alleen maar van 40mm. Wat en blamage.

Geplaatst:

Beste Bakicc

Ik weet niet of de schotel op de foto in de richting staat zoals hij straks ook komt te staan maar als dit wel de goede richting is, zul je nagenoeg geen enkele satelliet ontvangen. Je moet je bedenken dat de Hotbird in Leiden op een elevatie van 30 graden staat. De signalen komen dus 30 graden schuin van boven.

Bekijk de bijlage maar eens die ik gemaakt heb. Misschien heb je een driehoekje van 30, 60, 90 graden. Als je die boven op je schotel plaatst, kun je zo zien of je voldoende ruimte hebt aan de bovenzijde.

post-60869-0-53751000-1388740545_thumb.png

Geplaatst:

Ja, dat is hart op hart gemeten, dus van de punt van de lnb tot de punt van de lnb aan de voorzijde.

In de bijlage zie je dat 3 graden satellietafstand (16 en 19 oost) overeen komt met 36,5mm hart op hart.

Sprietje, deze houder ziet er uit alsof deze op de e85 zou kunnen passen. Klopt dat? Waar zou ik deze kunnen bestellen of hoe heet de houder?

Geplaatst:

hangt jou schotel onder een dak?,als dat zo is dan ga je niet veel signaal krijgen 

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen