Ga naar inhoud

Maximum E-85 Astra 1,2,3 + Hotbird 13 + Eutelstat 16?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ja dat is een houder voor de Maximum E85. Die houder kost €9,90 plus verzendkosten. Ik heb je een persoonlijke mail gestuurd waar je hem kunt kopen in Duitsland.

Maar jij moet 3 lnb’s hebben die tegen elkaar staan. Misschien kun je hem zelf maken van een houten blokje.

Drie gaten boren van 23mm zodat de Megasat lnb’s precies tegen elkaar aan staan, zaag dit precies over de drie gaten middendoor en je kunt daar de nekken van de drie lnb’s in klemmen. Dan heb je de juiste afstanden voor de 13, 16 en 19,2.

• Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

hangt jou schotel onder een dak?,als dat zo is dan ga je niet veel signaal krijgen 

Inderdaad onder een dak, maar zoals je op de foto ziet niet 100% bedenkt. De schotel hang nu te hoog, dus ik zal deze lager moeten hangen. Dan is er prima signaal te ontvangen (met een 85cm schotel reeds werkend gekregen)

Geplaatst:

Kijk, zo bedoel ik dus. De hartafstand van de gaten zodanig kiezen dat de behuizing van de lnb tegen elkaar zitten. Dat zal ongeveer 36,5mm zijn. Ze moeten natuurlijk wel precies op dezelfde hoogte staan als met de normale lnb-klemmen.

post-60869-0-39023300-1388747120_thumb.png

Geplaatst:

ik zie ook dat jou schotel aan de raamkant ook helemaal geen inval kan krijgen van de satteliet klopt dat? 

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

Hoe bedoel je inval? De schotel hangt nu alleen, verder niet ingesteld. Of bedoel je de skew van de schotel? Die heb ik op 100,6gr ingesteld.

Geplaatst: (aangepast)

De signalen komen van boven dus zit er een soort van afdakje boven je schotel dan kunnen de signalen je schotel niet bereiken net wat Sprietje je ook al aan heeft gegeven in bericht 28

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

Beste Bakicc

Hou je er wel rekening mee dat die skew-instelling van de schotel alleen maar klopt als ook de pijp waar de schotel aan vast zit precies verticaal staat. Staat die 2 graden scheef, dan zul je de skew van de schotel ook met 2 graden moeten compenseren, dit natuurlijk gemeten in de definitieve kijkrichting van de schotel.

Handig zijn de satelliethoekmeters, zie bijlage.

De afbeelding is een satelliethoekmeter van het merk Telestar. Deze kost ongeveer €10,-

Deze leg je gewoon bovenop de meedraaiende beugel bij de schotelskew-instelling. Dan meet je de echte schuinte van de schotel ongeacht of de pijp nu recht of scheef staat.

post-60869-0-09511700-1388754362_thumb.jpg

Geplaatst:

Oke ik begrijp het. Is nu inderdaad ook het probleem. Vanmiddag dus een stuk verlagen om dit probleem te verhelpen. Thnx voor jullie tips!

Geplaatst:

Kijk, zo bedoel ik dus. De hartafstand van de gaten zodanig kiezen dat de behuizing van de lnb tegen elkaar zitten. Dat zal ongeveer 36,5mm zijn. Ze moeten natuurlijk wel precies op dezelfde hoogte staan als met de normale lnb-klemmen.

Bedankt, zodra ik uberhaupt de 19.2 binnen heb zal ik wat gaan knutselen voor de lnb's! Goed voorstel!

Geplaatst:

19.2 krijg ik nu binnen met 87%. Hoger krijg ik de SNR op dit moment niet.

Wat vreemd is dat de schotel skew op 100,6 resulteert in geen signaal. Momenteel staat de skew ongeveer op 80 gr en dit is het resultaat.

Geplaatst:

Hoe kan dat nu Bakicc?

Je hebt de lnb van de 19,2 in het midden staan en daar richt je de schotel op uit. Dan heb je schotel of de skew van de lnb toch niet goed afgesteld?

Geplaatst: (aangepast)

Ik weet het niet Sprietje. Hierbij wat foto's, wellicht zien jullie iets.

all.jpg

foto_1.jpg

foto_4.jpg

foto_5.jpg

Met huidige setup krijg ik 90% SNR op Astra 19.2

aangepast door Bakicc
Geplaatst:

dan laat hem maar staan,als het goed gaat nu zou ik er niet veel meer aan sleutelen,als je met zware regen nog steeds beeld blijft behouden,dan zal het wel goed zijn dacht ik.

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

Maar Bakicc, zo ga jij nooit de 13, 16, 23,5 en 28,2 oost ontvangen met die rail helemaal in de verkeerde schuinte.

Maar wat is dit nu toch voor onzin dat je de Astra 19,2 alleen zo kunt ontvangen? Met de schotelskew op 100,6 graden en daarna de lnb-skew op 4 graden zetten (met de wijzers van de klok mee als je in de schotel kijkt) moet je de Astra 19,2 toch ook kunnen vinden?

Maar de foto’s zeggen me genoeg.

Als de schotel nu in de juiste richting staat om de Astra 19,2 te ontvangen, dan ga jij de Astra 23,5 en 28,2 helemaal niet ontvangen. Die signalen komen nagenoeg in de lengterichting over je balkon dus dat wordt tegengehouden door het balkon boven je.

Alleen de 13 en 16 oost kun je nog ontvangen als je alles goed zet.

De enige manier om misschien ook de Astra 23,5 en 28,2 te ontvangen is om de schotel buiten de balustrade uit te laten steken.

En Bakicc, zo zet je toch geen schotel op een pijp. De bovenste klem drukt aan de bovenzijde alleen maar tegen die plastic dop aan.

Geplaatst:

Hallo Sprietje,

De bovenste houder was er inderdaad vanaf gesprongen tijdens het uitrichten. Staat weer netjes :)

Ok ik begrijp dus dat de schotel op meerdere manieren de Astra zou kunnen ontvangen. Kun je dat zo al op de foto's zien Sprietje? Volgens een iphone app is de satelliet wel zichtbaar, vanaf de schotel positie gekeken door de camera. De schotel echt buiten het balkon gehangen is geen optie. Ik zal de schotel nog meer naar links en iets hoger hangen om wat meer zekerheid te krijgen. Zal de skew dan weer op 100,6 hangen en kijken of ik de astra 19.2 kan vinden.

Ik vraag me af hoe je de berekeningen maakt Sprietje zo exact. Kan ik daar echt zeker van zijn? Ik begrijp de correctie wel van de beugel.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen