Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Van de week werden er twee kabels uit mijn installatie getrokken. Relaas hiero.

Alles weer netjes gemaakt.

De XP1000 met OpenPli doet meteen goed, maar mijn Samsung met S2 tuner wil geen enkel CD kanaal meer laden.

Ik kan de tv op verschillende manieren laten zoeken, oa via de optie Satelliet, Canal Digitaal en nog eentje geloof ik.

Kies ik voor Canal Digitaal dan blijven de zenderlijsten leeg.

Kies ik voor Satelliet krijg ik wel de kanalen via zoeken, maar geen enkele Nederlandse zender, zelfs BVN op de 19.2 niet.

Ik zag nog wel Nickolodeon NL voorbijkomen (23.5 ?) en die kan ik bekijken. Trek ik de smartcard eruit, dan zwart beeld met de vraag of ik de kaart er weer in wil doen. Dat doe ik en ik kan weer kijken.

Ik heb als opstelling: 19.2, 23,5 en 28,2 (Maar het gekke is dat ik ook 28.5 kanalen ontvang)

Volgens mij heb ik een instelling verkeerd. Dus wellicht hoort dit topic hier wel niet thuis.

De tv is een Samsung LED C6800 met S2 tuner.

Wat zie ik over het hoofd?

Alvast dank, Marten

aangepast door Mr. M

Samsung LED C6800 met S2 tuner en 2 maal MaxDigital XP1000

• Moderator
Geplaatst:

Misschien heb je wat kabels verwisseld, waardoor de diseqc positie niet meer klopt.

In dat geval kijkt de ontvanger naar de verkeerde satelliet.

De fastscan lijst wordt uitgezonden op Astra 1, Diseqc positie 1 of A, kennelijk gaat het daar fout.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Astra 1 = 19.2?

Het stomme is bv dat ik opties heb: 1/4  2/4  3/4  4/4 en A en B inderdaad.

In datzelfde scherm wordt ook signaal sterkte weergegeven.

28,2 zit echt niet op 2/4, maar die setting is de enige die een uitslag geeft.

28,5 heb ik zelfs op UIT gezet, maar ik ontvang gewoon zenders. 

Deze twee worden door dezelfde lnb opgepikt :crazy:  :confused: 

• Moderator
Geplaatst:

Kabels verwisseld bij het vastmaken?

Kijk eens of Astra 1, 19 graden wel op diseqc 1 of A zit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Yep, daar heb ik hem nu op, alleen geeft ie als transponder 12515 HL of zoiets en dan geen signaal. Zet ik hem op 11836, dan wel signaal. Alleen kan ik dat laatste niet bewaren. Dus wel veranderen en kiezen, maar de tv bewaard dat getal niet.

Kies ik bv Satelliet ipv CD-Telesat, om de kanalen te laden dan krijg ik als transponder 10743 ????

Je kunt dus ahw vanuit verschillende uitgangspunten kanalenlijsten opbouwen (Kabel, Sat, CD TTV en Telesat).

Staan de satellieten daarin voor geprogrammeerd met hun waarden?

Ergens moet er in het menu van dat een optie zitten om die tranponders vast te leggen bij de satelliet. Toch?

Ik ga de manual es opsnorren.

EDIT: icm CD moet het idd 12515 zijn ....

Op de XP1000 met OpenPli staat alles 11836, maar daat laad ik gewoon de Henk lijsten in. Ik snap het even niet en zal morgen de kabels checken. Die zullen verkeerd staan. Kan bijna niet anders.

aangepast door Mr. M

Geplaatst:

Ja hoor, kabels verkeerd aangesloten :eek:

Alles weer ok. Hartelijk dank voor het meedenken!

Marten

• Moderator
Geplaatst:

Mooi, opgelost!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen