Ga naar inhoud


Afstemming mislukt


B17

Aanbevolen berichten

Ik heb de laatste tijd steeds problemen met de configuratie van de schotel en de Dreambox 7020HD, ik krijg steeds vaker de melding "afstemming mislukt". Ik vermoed m'n vintage diseq switch (van 8 inputs), maar hoe kom ik daar achter...? Als ik de lnb draad uit de diseq trek en er weer in steek heb ik weer beeld met goed signaal, dus de lnb is het niet. Ook als ik de zender een tijdje laat staan met afstemming mislukt schiet hij er na verloop van tijd zo in, maar soms ook niet. Kan het ook iets softwarematig zijn (dus opnieuw flashen) of de tuner.

Ik heb zoiets als het stuk is is het stuk en kan het niet de ene keer wel werken en de andere keer weer niet. Voordat ik een nieuwe diseq koop zou ik toch wel willen weten of het dat ook is.... Misschien zijn er mensen die dit probleem herkennen en mij verder kunnen helpen.... :(

 

B17

Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben dit probleem een tijdje geleden weer kwijtgeraakt met een nieuwe flash.

 

 

Ok, waar heb je m mee geflasht. Met de laatste officiele software of de laatste experimental van 9 december...?

 

Groet

B17

Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

de tuners van de dreamboxen en diseq switchen gaat wel vaker mis.

 

Ik zou er eerst eens een andere zenderlijst inzetten.

Als dit geen verbetering geeft, dan zal er toch niets anders opzitten dan je switch te vervangen vrees ik.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ok, waar heb je m mee geflasht. Met de laatste officiele software of de laatste experimental van 9 december...?

 

Groet

B17

Dat was de laatste officiële software.

  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, andere diseqc geprobeerd, andere lnb, opnieuw geflashed, zenderlijst vernieuwd, maar niets heeft geholpen. Zou dan toch m'n tuner het aan het begeven zijn.... Soms werkt het even maar op een gegeven moment valt er niet meer te switchen. Dit gebeurd overigens bijna alleen maar als ik naar de astra 28,2 wil gaan, dan zegt ie op een gegeven moment afstemming mislukt en kan ik met geen mogelijkheid meer naar een andere satelliet dan de astra 23,5. Kan dit de tuner zijn?

 

B17

Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe is die diseqc ingesteld in je dreambox, want dat kan op meer dan 1 manier.

Daar is niets aan veranderd, maar m'n laatste zin van het vorige bericht is achterhaald, hij wil op een gegeven moment niet meer wisselen naar elke andere lnb. Dus heb ik misschien de verkeerde lnb getest, ik dacht als hij niet meer wil switchen naar de astra 28,2 dan moet ik die even vervangen, maar misschien is de 23,5 lnb wel de boosdoener omdat juist die blijft hangen. Dat ga ik dus eerst maar weer eens proberen. Ik laat het resultaat weten.

Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, het was de twin-lnb gericht op de 23,5, die schopte steeds alles in de war... pfffff nu maar op zoek naar een nieuwe.

 

B17 :)

Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...