Ga naar inhoud


Missende zenders op tuners 2 van RE-9000 HD PVR


mirko88

Aanbevolen berichten

Sinds kort mis ik op tuner 2 van mijn RE-9000 HD PVR een aantal zenders. Dat merkte ik, doordat ik tijdens een opname niet meer naar elke zender kon zappen.

Als ik alleen naar tuner 2 kijk, dan mis ik bijv. NED1 en Nat Geo HD.

Het is niet zo, dat ik op tuner 2 een hele LNB mis of zo, want de genoemde zenders zijn beide Astra 1E en andere zenders op de 1E ontvang ik wel gewoon op tuner 2.

 

Heeft iemand een idee hoe dat kan?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Welkom op dit forum.

 

Heb je de antenne ingang van tuner 2 doorgelust of heeft hij een eigen antenne kabel en LNB/diseqc schakelaar?

 

Heb je de zenderlijst van tuner 1 gecopiëerd naar tuner 2?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je reactie Cees.

 

Tuner 2 heeft een eigen antenne kabel en LNB/diseqc schakelaar. Op de Rebox heb ik ook ingesteld staan, dat de tuner aansluiting gescheiden is (en niet doorgelust)

De zenderlijst van tuner 1 is inderdaad gekopieerd naar tuner 2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat gebeurt er wanneer je de kabels omwisselt?

 

Anders een fabrieks reset doen, en de kanalenlijst opnieuw inladen, niet terug zetten.

Je moet dan wel je instellingen even opnieuw ingeven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om problemen te voorkomen zou ik (tenminste dat doe ik eigenlijk altijd) bij elke tuner apart de zenderlijst inladen.

Dat levert niets nieuws op: er is maar 1 zenderlijst met bij iedere zender twee vlaggetjes: zender wel of niet op tuner 1 en idem voor tuner 2. Het enige dat de kopieeractie doet is de T1 vlaggetjes naar de T2 vlaggetjes kopieren of omgekeerd: hij is ook altijd in een mum van tijd klaar. Tweemaal scannen levert dus niets nieuws op, en kost een hoop tijd.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...