Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

met extern IP:xyz heb ik toegang tot m'n IP-camera thuis. De poort heb ik op m'n router geforward.

Waarom lukt dit bij m'n dreambox niet om bij de webinterface te komen? Ik heb poort uvw geforward en heb ook poort 8080 geprobeerd. Krijg bij beide een melding in de trend van 'kan de pagina niet openen'.

Bedankt voor suggesties,

groet en alvast een fijn 2014,

Jan

Geplaatst:

Welke dreambox en software? en welke ISP/router-modem?

Kan je bijvoorbeeld binnen je eigen netwerk wel naar http://192.168.1.iets) en krijg je dan wel de pagina van je dreambox?

Zo ja, dan draait de HTTP van je box gewoon op port 80, meestal kan je dus ook in je router aangeven dat je van buiten bijvoorbeeld port 90 wilt open zetten naar 80 naar je lan ip. (soms is het zo dat je 80 niet kan gebruiken)

Dan zou de link dus zijn http://externip:90 maar probeer dit dan wel te openen vanuit een andere locatie (dus een ander netwerk) sommige modems zoals die van Tele2 ondersteunen het niet, dat je vanuit je eigen netwerk naar je externe ip connect. (dan kom je bij je eigen modem/router terrecht)

Geplaatst: (aangepast)

En anders doen ze wel een IP scan.

Het is niet verstandig de webif poorten open te zetten en als je dat perse wel wilt doen wijzig eerst het root wachtwoord van je dreambox en zorg dat de webif beveiligd is met een wachtwoord.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst: (aangepast)

Voor mijn IP cameraas gebruik ik camoFS, leuk programma.

Voor de in mijn bezit hebbende, 4 in totaal heb ik wel  poortforwarding gedaan

aangepast door grondstof

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...