Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Geachte leden,

Omdat CD van mijn favoriete zender Nat Geo een HD zender te maken was ik gedwongen om een HD pakket te nemen.

Alles volgens de instructies gedaan maar geen Nat Geo, Rtl 4 HD enz.

Astra 1 uitstekend ontvangst maar Astra 3 lukt niet ondanks veel stellen en zoeken volgens instructie.

Toen maar een nieuwe Triax 88 cm met bbh lbn gekocht bij ***geen-reclame*** omdat die speciaal was voor ontvangst van HD zenders via Astra 1 en 3.

Alles gemonteerd volgens instructie, geen resultaat, Astra 1 wel heel goed.

De schotel staat op de grond en heeft 3 km vrij uitzicht.

Is het ook mogelijk om 2 schotels 1 voor Astra 1 en een voor Astra 3, de kabels verbinden en dan met 1 kabel naar de ontvanger.

Ik ben een leek op "sataliet" gebied een neem graag advies van deskundigen aan.

Bij voor baat mijn dank voor de moeite.

Met vriendelijke groet,

Gerad Jan.

Geplaatst:

Hoi,

Welkom op dit forum.

Je kan met 1 schotel vele verschillende satellieten ontvangen. Ik heb bv 4 LNB's op 1 schotel, dus ik ontvang 13,19,23 en 28. Je hoeft dus absoluut niet twee schotels (of meer) op te hangen.

Maar, vertel eens wat meer over je situatie; welke ontvanger, wat voor schotel nu etc etc.

Dan kunnen we misschien meer vertellen.

Groet, Ronald

Geplaatst:

Dag Ronald,

Bedankt voor je snelle reactie.

De ontvanger is de SAT 801 M7 van CD

De schotel is een Triax TDS schotel 88 cm.

De lbn is van ***geen-reclame*** en heet GT duo lbn single.

Met vriendelijke groet.

Gerad Jan.

• Moderator
Geplaatst:

Duo LNB's zijn er in 2 uitvoeringen, voor 60 cm schotels en voor 80 cm schotels, heb je ook een typenummer van de LNB?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.