Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Geachte leden,

Omdat CD van mijn favoriete zender Nat Geo een HD zender te maken was ik gedwongen om een HD pakket te nemen.

Alles volgens de instructies gedaan maar geen Nat Geo, Rtl 4 HD enz.

Astra 1 uitstekend ontvangst maar Astra 3 lukt niet ondanks veel stellen en zoeken volgens instructie.

Toen maar een nieuwe Triax 88 cm met bbh lbn gekocht bij ***geen-reclame*** omdat die speciaal was voor ontvangst van HD zenders via Astra 1 en 3.

Alles gemonteerd volgens instructie, geen resultaat, Astra 1 wel heel goed.

De schotel staat op de grond en heeft 3 km vrij uitzicht.

Is het ook mogelijk om 2 schotels 1 voor Astra 1 en een voor Astra 3, de kabels verbinden en dan met 1 kabel naar de ontvanger.

Ik ben een leek op "sataliet" gebied een neem graag advies van deskundigen aan.

Bij voor baat mijn dank voor de moeite.

Met vriendelijke groet,

Gerad Jan.

Geplaatst:

Hoi,

Welkom op dit forum.

Je kan met 1 schotel vele verschillende satellieten ontvangen. Ik heb bv 4 LNB's op 1 schotel, dus ik ontvang 13,19,23 en 28. Je hoeft dus absoluut niet twee schotels (of meer) op te hangen.

Maar, vertel eens wat meer over je situatie; welke ontvanger, wat voor schotel nu etc etc.

Dan kunnen we misschien meer vertellen.

Groet, Ronald

Geplaatst:

Dag Ronald,

Bedankt voor je snelle reactie.

De ontvanger is de SAT 801 M7 van CD

De schotel is een Triax TDS schotel 88 cm.

De lbn is van ***geen-reclame*** en heet GT duo lbn single.

Met vriendelijke groet.

Gerad Jan.

• Moderator
Geplaatst:

Duo LNB's zijn er in 2 uitvoeringen, voor 60 cm schotels en voor 80 cm schotels, heb je ook een typenummer van de LNB?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Moderator
Geplaatst:

Wanneer ik mij niet vergis heb je dan de duo-LNB voor de 60 cm schotel.

Voor de 80 cm schotel dienen de koppen verder uit elkaar te staan en zou je het model met h.o.h. afstand van 53 cm moeten toepassen.

Dat verklaart waarom je bij uitrichten op Astra 1 19 graden geen ontvangst hebt op Astra 3 23,5 graden oost.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Vreemd, mij bericht met de vraag wat de afstand tussen de pijpjes is, is verdwenen.

Beste gerad-jan

Een duo-lnb waarvan de pijpjes hart op hart 38mm uit elkaar staan is een duo-lnb voor een 60cm schotel. Daar kun je dus niets mee op een Triax 88.

Je zult een duo-lnb moeten hebben voor schotels van 80-85cm.

Geplaatst:

Ja, na het plaatsen van mijn laatste bericht is het na 10 minuten weer geplaatst maar voor ik dit plaatste was het ineens verdwenen.

Ik heb zelfs twee maal opnieuw ingelogd en het stond er niet meer. 

Geplaatst:

Beste Sprietje,

Gisteravond was het al laat en ik dacht dat de afstand gelijk was aan de lnb (van CD) van de 60 cm schotel die ik had.

De nieuwe lnb heeft h.o.h. ca. 54 mm tussen de pijpjes dus zoals ik nu begrijp geschikt voor de 88 cm schotel.

Met deze lbn heb ik heel goed ontvangst van de Astra 1.

Als ik de 60 cm schotel ook plaats met de b.b.h. lnb en die richt ik op de Astra 3 kan ik die met een t-stuk aan de coax kabel verbinden.

Met vr. groeten,

Gerad Jan.

• Moderator
Geplaatst:

Je kan geen schotels, LNB's met een t-stekker met elkaar verbinden.

Je moet er dan op de schotels een single LNB plaatsen en daartussen een diseqc schakelaar plaatsen.

Geplaatst:

Beste gerad-jan

Ik begrijp je probleem niet.

Je hebt een Triax 88 en een duo-lnb die geschikt is voor die schotel. Dan kun je daar toch gewoon de Astra 19,2 en 23,5 mee ontvangen. Het beste is de kop van de Astra 23,5 in de klem te zetten en de kop van de Astra19,2 er schuin omlaag bij te laten hangen. De duo-lnb moet 11graden schuin staan zoals CanalDigitaal dat ook in hun instructie aangeeft.

De schotel uitrichten op de Astra 23,5 op maximale signaalkwaliteit. Je kunt daarvoor eventueel de zender NGC Wild HD voor gebruiken die het moeilijkste te ontvangen is.

Volgens mij wordt bij een SAT 801 M7 de diseqc automatisch goed ingesteld, zoniet dan in het menu van de ontvanger de diseqc op 1.0 instellen. Dan de Astra 19,2 op 1 of A en de 23,5 op 2 of B.

Geplaatst:

Beste Ceesv en Sprietje,

Hartelijk dank voor de informatie.

Het probleem is echt dat het tot nu niet gelukt is ondanks zoals je schrijft: Triax 88 en geschikte lnb en ook nog zeer goed ontvangst op de Astra 19,2. Het blijft bijzonder ook omdat de Astra 23,5 op 11 graden staat. Ook is er veel en heeel langzaam zowel naar boven als naar beneden gesteld, niet te vinden.

Ik ga dus nu de kop van de Astra 23,5 in de klem zetten.

Ik hou jullie op de hoogte. Het kan wel even duren vanwege de jaarwisseling.

Trouwens een hele goede jaarwisseling en een fantastisch "Schotel jaar" 2014 gewenst.

Met een hartelijke groet en dank voor de hulp van

Gerad Jan.

Geplaatst:

Misschien is de DiseqC switch in de LNB gewoon stuk (of het 23,5 LNB gedeelte)? Heb dat ook al meerdere malen meegemaakt. Misschien gewoon een andere DuoLNB testen?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...