Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Status:

Ik had uiteindelijk geen echt probleem met de OSCAM configuratie:

De enigma herstarts (reproduceerbaar binnen de 4uur) zijn zeer waarschijnlijk te wijten aan de onstabiele dm8000 hw drivers met linux kernel 3.x. Dit ook met een CCCam.

Momenteel gebruik ik terug een "speciale" OpenPli2.1 (zie: http://openpli.org/forums/topic/31336-openpli-21-op-dm8000/).

Deze versie werkt tot vandaag zonder problemen met CCam 221. 

Zoals vermeld CCcam 230 ondersteund geen Seca2 kaarten. Dit is nog wel het geval met CCam221

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

• 2 weken later...

Geplaatst:

Powerbooky, minimale config???

Waarom ratelimit enzo nodig als je maar met 1 ontvanger kijkt??

Een aantal parameters staan op 0. Die kunnen probleemloos weg.

AU = 1 gaat niet goed met meerdere kaarten

Waarom loadbalancing? Voor beide kaarten is maar 1 reader mogelijk.

Waarom dropus als je maar 1 user hebt?

Waarom CCcam server als je niet shared?

"Minimale config" is misschien niet echt een goede benaming. Eerder "basis configuratie" ofzo... waarmee een start gemaakt kan worden met meer kans is op direct beeld, voor zover nieuwere OSCAM versies niet te veel veranderen. 

Wat betreft je config opmerkingen:

Onder de rate limit kom je niet uit als er regelmatig 1 of meer opnames tegelijk lopen terwijl er ook nog 'n andere zender bekeken wordt. Als het wordt weggelaten krijg je vrij snel zwarte opnames als er hardcore zappers in het huishouden zitten. Dat heb ik zelf ook al mogen meemaken toen die limieten door CDS werden ingevoerd. Met het instellen van de rate limieten blijven de opnames redelijk goed gespaard en krijgt hooguit de zware zapper even een zwart beeld. 

En verder... tja... Zelf ben ik ook van het zoveel mogelijk weglaten van parameters, voor zover de intern gedefinieerde default waarde geen stoorfactor wordt. Dat betekent niet dat m'n voorgestelde config vreselijk heilig is. Deze is ook onderworpen aan verandering. Het heeft goed gewerkt in combinatie met CDS, TVVL en Digitenne kaarten in mijn box. Het is dat ik nu geen TVVL kaart meer heb, dus ik kan het niet testen of het met de huidige oscam versie nog soepeltjes werkt met alle lezers gevuld. Ik moet wel opmerken dat ik geen ident had ingevuld destijds en werkte de CDS en TVVL combinatie eigenlijk prima op een Enigma1 box.

Alvast bedankt Powerbooky om me te willen helpen. Maar net zoals Quattro al aanhaalde, staan er zoveel extra parameters in de config files, waar ik niet goed begrijp wat deze allemaal echt voor bedoeld zijn.

Ik heb wel jouw update oscam pakket geinstalleerd, maar ik krijg de laatste oscam versie 9156 niet werkend (met de specifike mhz aanpassingen die nodig zijn).

Momenteel gebruik ik de settings die Quattro heeft aangegeven (met emclimit), en deze werken. 

Het enige probleem dat ik nu nog ondervind, is een enigma herstart wanneer ik 2 opnames maak, en naar een een derde kanaal kijk. De reset gebeurt na een paar minuten. In de oscam log is niets te zien (ook geen restart), in messages vind ik ook niets verdacht, en geen enigma crash log.

Ik heb ondertussen zelfs opnieuw openpli4 clean geinstalleerd, maar dit probleem is niet verdwenen.

Ondertussen terug gestapt naar Openpli3, en hier komt het probleem niet naar boven. (met dezelfde oscam settings).

Is er een probleem met openpli4 ?

Nu weet ik niet welke OpenPLI4 je hebt gebruikt, maar met het stilvallen van de Dreambox support van de OpenPLI ontwikkelaars kan het zomaar zijn dat een recente versie niet meer zo soepeltjes werkt op de DM8000. Ik heb nu een DM7020HD met OpenPLI4 die prima draait, maar zodra updates daarvan ook problemen gaan geven, stap ik waarschijnlijk terug naar de originele Dream firmware. 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...