Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoe kan ik instellen dat bv IE alleen start na het invullen van een wachtwoord.

Ik wil dit instellen om te voorkomen dat iemand  zo maar IE op mijn computer kan opstarten.

In de firewall kan ik wel regelend at hij helemaal geen toegang meer geeft, maar beveiligen middels een wachtwoord kan ik nergens vinden.

groeten pepper

2 x VU+ duo - 1 x Dream 800 - 1 x Dream7000 - 1 x Dream 500

Wavefrontier T90

Geplaatst:

Dat werkt natuurlijk niet zo. De vraag is hoe "iemand" zomaar aan jouw PC kan komen. Misschien dat verschillende user accounts mogelijkheden biedt maar of je daar IE mee kunt blokkeren weet ik niet.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Zit er ook niet in. Als je iemand anders toegang wil geven op je pc met beperkingen moet je een account aanmaken met beperkingen en eventuele niet toegestane programma's verwijderen uit het profiel. Zo'n user kan ook zelf geen programma's installeren.

Standaard is er een guest account die je hiervoor kunt gebruiken en je kunt bijvoorbeeld bij IE de rechten ontnemen zodat deze niet opstart.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Laat die iemand zelf een pc kopen,probleem opgelost.

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Geplaatst:

Wat ik op Google vind, ik heb het niet geprobeerd dus eigen risico...

open command prompt

vul in:

RunDll32.exe msrating.dll,RatingSetupUI

en druk op enter

Als het goed is opent er een nieuw venster genaamd 'Content Advisor' (ik heb geen idee hoe ze dit naar het NL vertalen... Inhoud Adviseur?)

Klik op de 3e tab (Algemeen) en daar kun je een Supervisor Password ingeven door op 'create password' te klikken.

Nogmaals, ik heb het niet getest dus als je het gaat doen horen we het graag van je, maar Google beweert dat je middels dit je IE af kan schermen met een password.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:

Dat is de Content Advisor. Je wordt geacht deze niet meer te gebruiken.

In W8 zou er een Family Safety Feature zijn. Zoek daar eens op.

• Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)

Geplaatst:

Dat is de Content Advisor. Je wordt geacht deze niet meer te gebruiken.

In W8 zou er een Family Safety Feature zijn. Zoek daar eens op.

Ja zoiets las ik ook, maar blijkbaar kan de Family Safety Faeture niet met een password werken en werkt dit wel nog steeds.

Maar, zoals ik zei, ik heb geen idee. Ik denk echter dat je het in deze hoek moet gaan zoeken of anders is er misschien wel een dubieus 3rd party software tooltje te vinden.

En hebben andere browsers niet wat je wilt? Anders pak je toch 1 van die?

*OffTopic - ik zag dat Steady State ook niet langer wordt ondersteund/aangeboden. Is hier een goed alternatief voor gekomen?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:

Het werkt op basis van user accounts. En dus met password.

Geplaatst:

Je kunt op user niveau de rechten op de iexplore.exe aanpassen. Even een vinkje zetten bij Read & Execute bij Deny.

Alles valt en staat dat er met user accounts gewerkt wordt anders moet je met 3e partij tools gaan klooien. 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Dat staat nergens.

• 4 maanden later...
Geplaatst:

Het kan dus wel.

Start IE, rechter zijde option, internet options, afhandlijk van de versie, family options

groeten pepper

2 x VU+ duo - 1 x Dream 800 - 1 x Dream7000 - 1 x Dream 500

Wavefrontier T90

Geplaatst:

Ben ik nu dom? Ik download gewoon firefox en surf er flink op los.

En dan zeker die rechten inperken, dan download ik de portable versie wel!

Dit ga je echt niet waterdicht krijgen!

Geplaatst:

Ik los dit op,als ik dergelijke tijdelijke situatie's heb,door gewoon te gaan naar start en andere gebruiker kiezen.dan zie je een inlogscherm,en kan niemand enig programma dus ook i.e.niet opstarten.

Je kan ook een screensaver gaan instellen die na 1 min aktief is,en dat je deze enkel maar kan ontgrendelen met een paswoord of soms door een fingerprint.

Er bestaan ook hardware toestelletjes,eentje in een vrij usb slot,en de andere steek je in je zakken.ben je meer dan 1 meter verwijderd van de pc,gaat die op slot.

Maar misschien is dit je vraag niet,maar waarom juist i.e.?zoals iemand schrijf,kan je het dan doen met een andere browser?

Als je specifieke site's wil blokkeren om een of ander reden,dan kan je dit doen in verschillende soorten routers.Echter is deze zo te omzeilen als de gebruiker weet hoe je proxy's vpn of het tor netwerk gaat gebruiken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Het kan dus wel.

Start IE, rechter zijde option, internet options, afhandlijk van de versie, family options

Mag ik vragen waarom je persee een wachtwoord wilt op IE? Als je data wilt verbergen gaat dit niet lukken want met een portable versie van bijv. Firefox of Chrome kan de gehele handel aan data van IE zo overgezet worden naar een portable Browser die een cloud gebruikt. Een paswoord voor IE is hierdoor gewoon nutteloos als het om verbergen van gegevens gaat.

Mocht je het gebruik van IE willen voorkomen en het zelf ook niet gebruiken haal je gewoon alle snelkoppelingen weg en gebruik je een andere browser. Wat iemand helemaal niet ziet zal die normaal gezien ook niet gaan zoeken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...