Ga naar inhoud


Nieuwe VU+ Duo2 eigenaar


tvr4ever

Aanbevolen berichten

Al sinds de eerste Dreambox uitkwam heb ik altijd een Dreambox gehad, echter sinds een tijdje kreeg ik het gevoel dat het tijd werd om over te stappen.

 

Na lang wikken en wegen (en lezen) heb ik gisteren een nieuwe VU+ Duo2 gekocht via een officiële shop in Arnhem, ik heb dus een Benelux versie. (kabeltuner was helaas niet op voorraad)

 

Gelijk Openpli er op, lekker makkelijk, alles zit er in, met name de software cam is voor mij onontbeerlijk.

 

Eerste indruk tot nu toe, (in vergelijking met mijn 500HD) super snel opstarten en een enorme hoeveelheid geheugen.

 

De afstandsbediening is effe wennen als je sinds 2003 een Dreambox afstandsbediening gewend bent.

 

De twee displays zijn een leuke gimmick, ik probeer om skins te vinden of iets dergelijks om ze aan te passen.

 

Het schijnt dat er in andere images skins zitten voor de beide displays, helaas heeft Openpli die niet, en de plugin om e.e.a. aan te passen is mij veel te gecompliceerd.

 

Voorlopig is het Openpli (mede vanwege de software cam), maar ik ben nog van plan om andere images uit te proberen.

 

Welke images gebruiken jullie voor de Duo2 ??

 

Groeten

 

Fred

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


en om het lcd display aan te sturen heb je de lcd4linux plugin nodig. ;)

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

en om het lcd display aan te sturen heb je de lcd4linux plugin nodig. ;)

 

grtz Philip

Dat weet ik, die plug-in zit in Openpli, alleen zitten er zoveel instelmogelijkheden in dat ik als simpele ziel door de bomen het bos niet meer zie.

Ik heb gelezen dat er skins zijn om e.e.a. aan te sturen c.q. te wijzigen, die mogelijkheid ben ik nog verder aan het onderzoeken.

 

Dat werkt voor zover mij bekend met XML config bestanden en losse plaatjes, wordt vervolgd.

 

Groet

 

Fred

Link naar reactie
Delen op andere sites

vragen over welk image = vragen naar voorkeur en gewoonte

 

heb je vroeger altijd Openpli op de dreambox gehad, doe dan niet iets anders op de duo2

punt uit, klaar ;)

Je kan natuurlijk je hele leven altijd hetzelfde eten, maar soms is verandering van spijs helemaal zo gek nog niet. Ik ben in ieder geval benieuwd wat anderen voor image gebruiken, misschien het begin van een nieuwe liefde :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb er openvix opstaan.Die benaderd het dichts mijn kabelontvanger van telenet kwa EPG en knoppen op de remote.Je moet wel zelf ff een softcam installeren via ipk bestandjes en een ftp programma.Maar DCC kan dat allemaal..

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb er openvix opstaan.Die benaderd het dichts mijn kabelontvanger van telenet kwa EPG en knoppen op de remote.Je moet wel zelf ff een softcam installeren via ipk bestandjes en een ftp programma.Maar DCC kan dat allemaal..

Ik zat zelf ook te denken aan OpenVix, ik ben me nog aan het inlezen op de diverse forums, volgens mij heeft OpenVix een plug-in waarmee je een skin kan kiezen voor de schermen ??

 

DCC-E2 gebruik ik ook, ontzettend handig programma, en gelukkig werkt dreamboxEDIT ook, dat maakt het leven een stuk makkelijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik nog steeds openATV, daar werkt de lcd4linux plugin al meteen vanaf je de image installeerd, ze hebben het zelf al voor geinstalleerd en ik vind het goed zo, overzichtelijk en niet te veel poespas. Even ocram picons er in zetten, dan komen die ook mooi in beeld

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik heb vroeger ook een dreambox gehad, en daar stond pli op. Na een ip9000 box gehad te hebben kocht ik een vuduo, en daar heb ik  meteen pli op gezet. Na een jaar ofzo overgestapt naar vti, en toen ik mijn ultimo kocht ben ik bij vti blijven hangen. De ultimo is inmiddels vervangen door een duo2, en ook die draait vti.

 

Maar zoals tonski al zei, het is een kwestie van voorkeur en smaak.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn solo2 draait vti

Ik ben ook aan het kijken naar VTi, het is mij alleen niet helemaal duidelijk of ik nou wel of niet een speciale bootloader voor VTi images moet installeren.

 

Hoe kan ik zien of ik die al heb, kan je dit uberhaupt zien, en is deze bootloader alleen voor de VTi images of ook voor andere images ??

 

Vragen te over...

 

Fred

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag dat de images van OpenATV, OpenPLI en OpenVIX al behoorlijk oud zijn, de laatste zelfs van 21-7.

Blackhole en VTi zijn van eind december 2013.

Is het niet beter om een image te installeren dat baseert op het originele?

Dan zijn hardware upgrades immers toch ook meegenomen?

ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt.

maar oa. openpli en openatv werken met "nightly builds", dat wil dus

zeggen, laatste image van 31/12

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...