Ga naar inhoud


Nieuwe VU+ Duo2 eigenaar


tvr4ever

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ik zag dat de images van OpenATV, OpenPLI en OpenVIX al behoorlijk oud zijn, de laatste zelfs van 21-7.

Blackhole en VTi zijn van eind december 2013.

Is het niet beter om een image te installeren dat baseert op het originele?

Dan zijn hardware upgrades immers toch ook meegenomen?

Huh?

 

als je software upgrades bedoelt, de diverse images bieden ondersteuning middels updates voor de nieuwere drivers. Dus zodra de fabrikant nieuwere drivers uitbrengen volgen de image bakkers met updates voor hun images.

 

Het feit dat een image "oud" is wil niet zeggen dat daar niet aan ontwikkeld wordt.

 

Vti update haar image en als er genoeg wijzigingen zijn maken ze een nieuw image zodat je niet eerst een image moet installeren en dan nog een vracht aan updates moet uitvoeren. Dat werkt bij pli net zo, daar kan je een image installeren en dan via de updates bijwerken naar de laatste stand.

 

Vti is ook gebaseerd op het fabrieksimage, pli is opgebouwd vanaf scratch. Het een is niet beter dan het andere, het is maar wat je voorkeur heeft welk image je gebruikt.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat stond op dit Duitse forum http://www.vuplus-support.org/wbb3/index.php?page=Database&c=30

en:

Blackhole basiert wie VTi auf dem Original Image, d.h. Neuerungen sind schnell drin.
OpenPli die sind ein wenig sauer auf die Treiber von VU und es funktioniert nicht alles so wie es könnte.

OpenATV basiert entfernt auf OpenPLi unterstützt VU aber deutlich besser.
OpenViX basiert entfernt auf OpenPLi unterstützt VU aber deutlich besser und baut wichtige Sachen fest ins Image statt auf Plugins zu setzen.
Großer Vorteil der OpenXXX-Images ist das sie OpenSource sind, d.h. jeder kann an den Quelltext ran und sein eigenes Image bauen und vielleicht auch anfangen neue Sachen einzubauen. Es gibt die sogenannte OE-Alliance da wird eine gemeinsame Basis von Plugins aufgebaut und es werden Ideen ausgetauscht.

 

Ik ben alvast software aan het verzamelen voor mijn bestelde VU+ Duo2.

 

Waar kan ik het beste terecht voor geaktualiseerde versies voor deze ontvanger?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag OpenVix geïnstalleerd, deze image heeft standaard een skin voor de beide front displays.

Als je dan de picons download in flash (ontzettend fijn zo veel geheugen) dan geeft het display ook de picons van de zender weer.

 

VTi moet ik nog uitproberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat stond op dit Duitse forum http://www.vuplus-support.org/wbb3/index.php?page=Database&c=30

en:

Blackhole basiert wie VTi auf dem Original Image, d.h. Neuerungen sind schnell drin.

OpenPli die sind ein wenig sauer auf die Treiber von VU und es funktioniert nicht alles so wie es könnte.

OpenATV basiert entfernt auf OpenPLi unterstützt VU aber deutlich besser.

OpenViX basiert entfernt auf OpenPLi unterstützt VU aber deutlich besser und baut wichtige Sachen fest ins Image statt auf Plugins zu setzen.

Großer Vorteil der OpenXXX-Images ist das sie OpenSource sind, d.h. jeder kann an den Quelltext ran und sein eigenes Image bauen und vielleicht auch anfangen neue Sachen einzubauen. Es gibt die sogenannte OE-Alliance da wird eine gemeinsame Basis von Plugins aufgebaut und es werden Ideen ausgetauscht.

 

Ik ben alvast software aan het verzamelen voor mijn bestelde VU+ Duo2.

 

Waar kan ik het beste terecht voor geaktualiseerde versies voor deze ontvanger?

 

http://openpli.org/download/vuduo2/ ;)

daar het één en ander niet zou werken met openpli is totaal van de pot gerukt.

ik kan je bevestigen dat de combinatie duo2 met pli4 uitstekend werkt.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, ik heb ook Openpli op mijn Duo2 gehad, werkt probleemloos. Echter vond ik het configureren van de beide frontdisplays voor een simpele ziel zoals mij veel te moeilijk, vandaar dat OpenVix aan het proberen ben. OpenVix heeft standaard al de aansturing van de frontdisplays geconfigureerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@tvr4ever

 

als je toch pli wil gebruiken en je kan overweg met ftp dan kan ik je misschien wel helpen

door je mijn lcd4linux.config te geven, die kan je dan simpel via ftp in jouw box zetten.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

@tvr4ever

 

als je toch pli wil gebruiken en je kan overweg met ftp dan kan ik je misschien wel helpen

door je mijn lcd4linux.config te geven, die kan je dan simpel via ftp in jouw box zetten.

 

grtz Philip

 

Dat is een heel erg aardig aanbod, dank je. De afgelopen jaren heb ik op een enkele uitzondering na altijd Openpli op mijn Dreamboxen gehad, altijd tot volle tevredenheid. Mijn onvermogen om de displays te configureren kan ik natuurlijk niet ontkennen, anderen lukt het wel, maar er zijn zoveel instel mogelijkheden dat ik persoonlijk door de bomen het bos niet meer zie.

Je kan bijvoorbeeld de weersverwachting in het display laten zien als de box op standby staat, dat zou ik graag willen weten hoe je dat kan doen.

 

Ik werk al jaren met met dcc, het overzetten van jouw config moet me wel lukken, als je mij verteld waar die terecht moet komen :)

Ik wil dus graag van je aanbod gebruik maken, stuur mij AUB jouw lcd4linux.config.

 

Is deze voor beide displays ?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

is enkel voor het lcd display(links)

bij mij staat de weersverwachting niet ingesteld, deze is zo klein bijna niet leesbaar.

ik heb picon, welke tuners in gebruik zijn, en een icoon bij een opname.

bij het afspelen van media bestanden; de titel van bestand, voortgangsbalk en resterende duur.

indien dit je interesseerd geef ik de config door. ;)

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

is enkel voor het lcd display(links)

bij mij staat de weersverwachting niet ingesteld, deze is zo klein bijna niet leesbaar.

ik heb picon, welke tuners in gebruik zijn, en een icoon bij een opname.

bij het afspelen van media bestanden; de titel van bestand, voortgangsbalk en resterende duur.

indien dit je interesseerd geef ik de config door. ;)

 

grtz Philip

 

Philip,

 

Wat ik had bij Openpli was dat het middelste display tijdens een opname maar de halve tekst liet zien, de onderste helft was niet te zien. Is dit bij jou wel goed, is jouw middelste display wel helemaal in beeld tijdens een opname ?

 

In wil overigens graag je config gebruiken, laat je mij AUB ook weten welk bestand ik moet vervangen, en de attributen AUB (644 waarschijnlijk ??).

 

Bedankt

 

Fred

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

ik heb pli geprobeerd maar ik vond het geen mooie image op mijn oude dreambox trouwens ook al niet, de laatste blackhole ziet er wel leuk uit en massas plugins en addons, even ts panel erop dan kun je kiezen uit de nodige softcams

VU+Duo2 Blackhole - Gigablue800ue+ vix - Visiosat Bisat g4d Astra 1/2/3/hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...