Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

goeie dag ik heb een dreambox en een nas waar ik 3TB ruimte heb ne neem ik met mijn dreambox op en na verloop van tijd lijkt het of de schijf vol zit of zo want nadat hij op zou moeten nemen staat er in de opname lijst het programma met een half rondje en er is niks opgenomen. en neemt ook niks meer op. alles met half rondje en nul MB`S. als ik alles er vanaf gooi dan doet ie het weer een tijdje en na een aantal films doet ie dit weer. hele nas leeg gegooid en nu begint alles weer van voor af aan. en kan steeds minder films opnemen en dit terwijl er nog 98% vrij is op schijf. please kan er iemand mij helpen want snap er helemaal geen hout van.  

Geplaatst: (aangepast)

heb dit ook gehad toen er en nieuwe hd in kwam

lag aan de  image moest eerst de orginele image van dream er op zetten die de hd  goed herkende en ook goed instelt en het formatteren goed gaat

toen de image van mijn keuze pli en klaar 

weet niet of dit ook voor externe harde schijven of nas geld

aangepast door DIGIWIEW

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Geplaatst:

hij gebruikt echt de nas harde schijf daar heb ik een gedeelde nsf map movie aangemaakt en ik kan ook opnemen tot een lukt een aantal films dus neemt niet op op de interne schijf die is maar 30 mb of zo.

• Moderator
Geplaatst:

Af en toe een komma of punt, een nieuwe zin, het zou je berichten een stuk leesbaarder maken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Er zijn wat issues met een NTFS schijf i.c.m. de Dreambox. Het handigst in een CIFS mount te maken i.p.v. een NTFS Mount. Zo heb je minder last van verkeerd berekende grootte en verbruik. Tweede optie is om je NAS schijf te delen in kleinere stukken (1Tb bijvoorbeeld).

• 2 weken later...
Geplaatst:

nou komt er een groot probleem bij. ik ben niet erg goed met dit soort dingen.  hoe maak ik in me NAS een cifs mount en het tweede hoe kan ik mijn ene NAS Schijf van 3TB opdelen???

alvast bedankt

Geplaatst:

nou komt er een groot probleem bij. ik ben niet erg goed met dit soort dingen.  hoe maak ik in me NAS een cifs mount en het tweede hoe kan ik mijn ene NAS Schijf van 3TB opdelen???

alvast bedankt

a - je behoort op een goede - doorsnee NAS geen schijven op te delen

b - je maakt geen cifs mount op de NAS maar op de klant, dus de dreambox

c - je NAS moet wel voorbereid worden inzake een mount VAN de dreambox (met cifs is er een user account aangemaakt op NAS met naam en wachtwoord)

zonder nadere aanduiding over hoe je aangekoppeld hebt (mount op NAS) kunnen we niet veel anders dan enkel zinspelen

je moet dus als vraagsteller juiste info geven

hoe aangekoppeld ???

1 per netwerk-delen (via menu van de dreambox) < het automount procede

2 per automount.xml aanpassing (toevoeging van eenof meer regels) via een FTP client en linux compatable editor

3 per auto.network aanpassing (toevoeging van eenof meer regels) via een FTP client en linux compatable editor

4 per fstab aanpassing (toevoeging van eenof meer regels) via een FTP client en linux compatable editor

voor een cifs mount moet eerst je workgroup van dreambox en NAS dezelfde zijn wegens de samba authentifikatie

With Or Whitout You

U2

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...