Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Na dit weekend weer een paar keer geen beeld te hebben gehad willen we overstappen van Digitenne naar een schotel. Aangezien het internet hier heel erg traag is wil ik dit combineren met een overstap naar internet via de schotel via skyDSL. Voor het internet worden alle materialen erbij geleverd, maar ik wil graag een zo goed mogelijke ontvangst/beeldkwaliteit. Nu vroeg ik me af wat hiervoor de beste samenstelling is. We willen er graag 3 verschillende tv's op aansluiten. Verder komt de schotel in verband met bomen ongeveer 15 meter van het huis te staan.

Geplaatst:

Internet via satelliet is redelijk duur en de snelheid is niet erg hoog. TV via satelliet is geen enkel probleem. Voor internet zul je jezelf goed moeten informeren. Weet je locatie niet, maar kabelinternet is het handigst in de buitengebieden qua snelheid. aDSL via de telefoon is na 3 km bedroevend..

Geplaatst:

Helaas hebben we hier geen kabel en zit ik inderdaad ongeveer 3 kilometer van de centrale af. Glasvezel komt hier de komende jaren ook niet.

Geplaatst:

Helaas hebben we hier geen kabel en zit ik inderdaad ongeveer 3 kilometer van de centrale af. Glasvezel komt hier de komende jaren ook niet.

Internet via satelliet is tegenwoordig lekker snel prijzen vallen ook wel mee tv is geen probleem ik zou twee schotels nemen een voor tv met 3 of vier lnb en de schotel speciaal voor internet..

Geplaatst:

(Citaat)  Verder komt de schotel in verband met bomen ongeveer 15 meter van het huis te staan.

Geen enkel probleem ik heb de schotels wel 30 mtr van huis staan.

Geplaatst:

blijft dat het internet zeer traag is door de grote afstand  dus delay; is dus vooral nuttig op plaatsen waar anders geen internet mogelijk is, hetzelfde geldt ook voor sat telefonie. Skype zal ook een ramp zijn.

Zet uw tv maar eens op een DVB-t kanaal en schakel over naar dezelfde zender via sat, dan zie je nog juist in herhaling wat je ervoor ook zag.

Geplaatst:

Na op het forum( en verschillende duitse testberichten) gekeken te hebben neig ik voor de tv ontvangst naar de Kathrein cas 90 met de Kathrein uas 585 lnb. Dit ivm de betrouwbaarheid en goede weergave bij slecht weer. Daarnaast ziet deze schotel er erg stevig uit.

Geplaatst: (aangepast)

Ik raad je astra2 connect aan , werkt hier prima, , heb hier voice over ip en Skype , werken hier zonder problemen , heb de schotel vervangen door visiosat g4.

Wordt zelfs gebruikt op mijn mobielhome met een teleco @ internetsat , de ipcamera's kan ik probleemloos bekijken .

greetz

aangepast door aug1208
Geplaatst:

Ik gebruik thuis (Nijmegen) een heel simpel antennetje van 25 cm dat ik aan de antenneaansluiting achterop mijn flatscreentje heb gestoken om onafhankelijk van weersomstandigheden (storm) altijd een betrouwbare ontvangst van Nederland 1-2-3+Omroep gelderland op kanaal 42 te hebben. Van storingen heb ik absoluut nog nooit iets gezien.

Nu zul je wellicht iets minder gunstig wonen, maar eerlijk gezegd zou ik je eerder aanraden eens een eenvoudig rasterantenntje op de kop te tikken en dat op je dak richting de dichtstbijzijnde Digitennezender te richten. Wel even letten op de polariteit, in tegenstelling tot de vroegere TV zenders is deze verticaal dus moet zo'n rastertje niet rechtop maar overdwars worden gemonteerd.

Ik geef je 99% kans dat je daarna geen enkele verdere storing meer hebt bij je Digitenne ontvangts. Niet ik je zou afraden om ons aller hobby, het ontvangen van satellieten, niet te bedrijven, maar eerlijkheid gebiedt me wel je op deze veel goedkopere oplossing te wijzen. Iik ontvang met zo'n rastertje zowel de zenders van Kleef als van Wesel (de een is verticaal, de andere horizontaal gepolariseerd), en daarnaast ook nog Omroep Limburg, Brabant en Utrecht zonder enigerlei versterker tussen antenne en digitale tv.

speciale interesse: C-Band

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen