Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De voedingstrafo van mijn Marantz SR5600 is vandaag kapot gegaan.

Wie o wie weet waar ik aan een andere voedingstrafo kan komen.

Op de trafo staat het volgende:

CLT5W015ZE

SR-5500/230V

HDY 5254

alvast dank

gr Karel

• 4 weken later...
Geplaatst:

Wat is er precies aan defect? Vaak zit er een thermische zekering tussen de wikkelingen en die kan stuk zijn (kan vanzelf gebeuren zonder reden). Je zou hem kunnen doorverbinden ..........

System Administrator (niet van deze site)

• Moderator
Geplaatst:

Doorverbinden kan, maar dan is een waarschuwing op zijn plaats.

Het doorverbinden van (thermische) zekeringen geeft een risico op bijvoorbeeld brand.

Onnodig om uit te leggen wat daarvan de gevolgen en consequenties kunnen zijn.

Een elektrotechnisch geschoold persoon kan voor zichzelf nog overzien wat hij aan het doen is, maar we weten niet wat TS aan kennis over deze materie heeft.

Kleine oorzaken hebben soms grote gevolgen.

Lees hier een na wat er kan gebeuren wanneer voorschriften niet gevolgd worden.http://www.nieuws.nl/algemeen/20140123/Cel-geeist-tegen-loodgieters-om-fatale-cv-ketel  Tragisch hierbij dat de fouten na het eerste slachtoffer niet ontdekt werden en dat een dag later er een 2e slachtoffer te betreuren viel.

Een gewaarschuwd man telt voor 2!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Als je de uitgaande voedingspanning weet ,dan kun evt een vervanger zoeken met het ongeveer zelfde vermogen . meer mag, maar niet minder.

Dus als je genoeg ruimte hebt ,neem een ringkern travo,,op een  travo met een open kern kun evt een aantal wikkelingen bij maken.

Velleman leverd ringkern tranformatoren in div.soorten.

Geplaatst:

Mee eens. maar de trafo's uit de handel hebben naar mijn wetens geen thermische zekering ingebouwd. Ik heb het heel vaak meegemaakt dat er niets aan de hand was, alleen maar die zekering (vaak versterkers van Sony, Technics etc). Meestal gebeurde dat doordat de versterker lange tijd erg hard stond..... Maar dat moet je dan idd beter door een vakman laten onderzoeken.

System Administrator (niet van deze site)

• Moderator
Geplaatst:

Ik heb ook wel eens zo'n thermische zekering kapot gehad in de voedingstrafo van een versterker, zeker wanneer die dingen op leeftijd komen kan dat gebeuren.

Ik wil alleen zeggen dat je heel voorzichtig moet zijn wanneer je iemand adviseert zekeringen te overbruggen

De gevolgen kunnen catastrofaal zijn.

Daarom altijd bij zo'n advies aangeven dat iemand dat op eigen risico doet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

De transformatoren in dit soort app.zijn gewoon te licht,en daar alles zeer compact gebouwt is, is hij snel overbelast,van daar men een thermische zekering toepast,dan gaat hij niet zo snel in de brand.

Normaal   zit er een losse zekering in de primare kant van de travo .

..

aangepast door columbo
  • Moderator
Geplaatst:

Versterkers moet je op gewicht kopen, hoe zwaarder de voeding, des te beter de prestaties. :)

Geplaatst:

weet je wel zeker dat deze trafo stuk is ?(wikkelingen Gemeten ?)meestal is het de st/by trafo deze zit op positie nummer T801 op het st/by board.

completeschema staat op de server.

Geplaatst:

Ik heb nog een defecte Marantz 5500 (voeding werkt display geeft rare tekens) De trafo is een

CLT5W015ZE

SR-5500/230V

HDY 4361

Als u interesse heeft hoor ik het wel

Gr  Rick.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...