marcow Geplaatst: 29 december 2013 Geplaatst: 29 december 2013 Beste, Ik heb geen ontvangst meer , soms geluid en melding gecodeerde zender. Ik heb CD fast scan HD opnieuw uitgevoerd , maar houdt het probleem . 47 NatGeo Wild HD HD tv 23,5 12.207 V 27.500 5/6 Familie Sat : Rebox 8000 Mvg
Eduard07 Geplaatst: 29 december 2013 Geplaatst: 29 december 2013 Vreemd, ik heb gewoon en 100% ontvangst. Je zult dus eventjes op onderzoek uit moeten. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
DIGIWIEW Geplaatst: 29 december 2013 Geplaatst: 29 december 2013 hier ook met een db 8000 hd gewoon beeld vole bak suc 6 Dreambox 7080 HD 1TB Tuner A bcm4506 dvb-s2 Tuner C si2166b dvb-s2 Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost
roger Geplaatst: 31 december 2013 Geplaatst: 31 december 2013 heb hetzelfde probleem geluid en ondetiteling maar geen beeld cob
Moderator ceesv Geplaatst: 31 december 2013 Moderator Geplaatst: 31 december 2013 Wat voor ontvanger/CI module gebruik je? Heeft het wel gewerkt? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Filter Geplaatst: 31 december 2013 Geplaatst: 31 december 2013 Gewoon geluid en beeld hoor 1 Dm 800 Hd Pvr Open Pli 2.1 Vu+Solo2 Open Pli 4.0
Sprietje Geplaatst: 31 december 2013 Geplaatst: 31 december 2013 Zoals ik al vaker heb aangegeven is de combinatie DVB-S2 met FEC 5/6 voor sommige ontvangers een moeilijke combinatie, zeker ook nog in combinatie met een CI-module. Ik heb o.a. drie Inverto Scena 5m ontvangers draaien. Eén ervan pakt NGC Wild HD sinds een aantal weken ook niet meer, de andere twee wel. Leg mij maar uit hoe het kan. Maar in de tijd dan de zender Planeta HD ongecodeerd werd uitgezonden ook met DVB-S2 met FEC 5/6 waren er op een aantal ontvangers ook al problemen. Met de CI-module in de ontvanger werd deze zender niet ingescand. Trok je de CI-module er uit, dan werd die wel ingescand en kon je de zender ook gewoon bekijken. CanalDigitaal heeft toen een firmwareupdate voor de CI-module met wereldbol doorgevoerd. Toen waren de problemen over.
marcow Geplaatst: 2 januari 2014 Auteur Geplaatst: 2 januari 2014 Beste, Ik heb nu inmiddels wel beeld maar regelmatig wordt dit verstoord met blokjes in het beeld. Het valt mij ook op dat de indicatie HD in de informatiebalk op het scherm niet actief is. (Niet oplicht). Mvg
Moderator ceesv Geplaatst: 2 januari 2014 Moderator Geplaatst: 2 januari 2014 Er zijn 2 mogelijkheden, je hebt voor deze modulatiesoort net te weinig signaal waardoor de blokjes ontstaan, of je ontvanger heeft moeite met het weergeven van FEC 5/6. Te weinig signaal laat zich corrigeren door beter uitrichten een betere LNB of een grotere schotel. Voor je ontvanger is er misschien een nieuwere software beschikbaar of het ontwerp beperkt de mogelijkheden en moet je een nieuwe ontvanger overwegen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 2 januari 2014 Geplaatst: 2 januari 2014 Beste marcow Als jij regelmatig blokjes in beeld hebt, dan is het bijna zeker dat je te weinig signaal hebt. Als de ontvanger problemen heeft met FEC 5/6 in combinatie met DVB-S2 eventueel in combinatie met een CI-module, dan krijg je stilstaand beeld. Wat heb je voor een schotel? Maak eventueel eens een foto van je schotel met de lnb’s, dan kunnen we bekijken of er iets mis is met de afstellingen van je schotel en lnb’s.
erikje Geplaatst: 13 januari 2014 Geplaatst: 13 januari 2014 Hier ook al enkele weken geen beeld meer. Wel voldoende signaal. Ik delete hem maar uit de lijst, blijft ellende deze zender.
Moderator ceesv Geplaatst: 13 januari 2014 Moderator Geplaatst: 13 januari 2014 Misschien sinds de storm geen beeld meer? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 13 januari 2014 Geplaatst: 13 januari 2014 Ik ontvang NGC Wild HD met mijn Multytenne van slechts 45cm probleemloos.
alias haha Geplaatst: 14 januari 2014 Geplaatst: 14 januari 2014 Ik ook, behalve als het een heel klein beetje regent, dan is de zender ook meteen 0% signaal met mijn Multytenne, maar als het goed weer is, is het wel een van de zenders met het meeste signaal, 68%, op de 23,5 You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth. The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Littlesat Geplaatst: 14 januari 2014 Geplaatst: 14 januari 2014 Ik zou je multytenne dan beter afregelen... want ik heb hiervoor behoorlijk wat regen nodig Deze transponder maakt namelijk gebruik van de nieuwste modulatoren en zenders waar een "truukje" in zit zodat je met een hogere FEC toch nog ongeveer dezelfde marges hebt dan met oudere modulatoren en zenders bij gebruikelijke FECs. Dit statement van mij zal wel een discussie oproepen want ik wordt denk ik hier toch niet geloofd.... Sommige ontvangers kunnen inderdaad problemen krijgen met een CI ivm de hogere bitrate (68750 Kbps) van de transponder.... dat was ook al destijds zo toen CDS 8 PSK 2/3 inzette (van 45833 Kbps -> 55000 Kbps)... De meeste ontvangers hebben dat al destijds door een software aanpassing opgevangen. Maar zo is dat nog niet bij alle merken en bij een stapje hoger kan het nog erger worden. Het is namelijk zo dat die gehele transponder naar de CI omgeleid wordt. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen