pirrewit Geplaatst: 31 december 2013 Auteur Geplaatst: 31 december 2013 (aangepast) Ik heb al een en ander opgestoken deze namiddag .Dank allen daarvoor. Een van de hoofdzaken is draadloos streamen ; in een overwegend thuisnetwerk; van video content en dan zeker in HD . Formaat zeker MKV ISO WMV AVI X264 en dergelijke naar smart TV, Ipad , Iphone. Als het kan de dreambox 8000 kanalen met utp verbinden met Nas en verdelen over meerdere Smart TV's en IPAD ,Iphone. Uiteraard dan allen hetzelfde kanaal bekijken. Ik zag ook dat sommige Nas overweg kunnen met NZB. Wat moet ik mij daar bij voorstellen? Kan een NAS een NZB leechen uitpakken rarren en parren? Als dat allemaal zou kunnen staat er overmorgen geheid eentje in de huiskamer. grts PS :al deze dingen kunnen nu reeds maar dan met laptop deels draadloos en cifs verbindingen en utp kabels en dergelijke met of zonder Pioneer HDMI AV versterker. 31 december 2013 aangepast door pirrewit Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
Psychosammie Geplaatst: 31 december 2013 Geplaatst: 31 december 2013 Als je de test hebt gelezen wordt het nu tijd dat je op de Synology site gaat rondneuzen. En dan met name naar de packages die beschikbaar zijn. Dus ja, een NAS is een gewone PC die op Linux draait. Daardoor is er veel software voor beschikbaar. Waaronder downloaden. Wil je dat allemaal tegelijk dan moet het wel een NAS met ballen zijn zogezegd. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
pirrewit Geplaatst: 1 januari 2014 Auteur Geplaatst: 1 januari 2014 Ik heb wat gekeken op de Synology site en de handleiding van de DS214Play gedowned. Maar als ik dan zie welke instellingen en termen en dergelijke gebruikt en gevraagd worden dan gaat dit allemaal ver boven mijn petje. Ik ben er zeker van moest ik dit ooit voor mekaar krijgen om het een beetje te laten werken dan zou het niet de meest logische oplossing zijn en verder zou ik misschien maar pakweg 10% van de mogelijkheden benutten ,enkel en alleen door onkunde of onwetendheid. Ik zal dus maar bij mijn huidige werkende installatie blijven. Maar ben toch weer wat wijzer geworden. grts Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
Psychosammie Geplaatst: 1 januari 2014 Geplaatst: 1 januari 2014 Beste Pirrewit, 1 januari en nu al opgeven? Da's nou het mooie van een merk als Synology. Aanzetten en het werkt. Applicaties installeer je naar behoefte, daar kan je je dus stap voor stap in verdiepen. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
pirrewit Geplaatst: 1 januari 2014 Auteur Geplaatst: 1 januari 2014 (aangepast) Toch even mee rekening houden dat ik nog leerde schrijven met leisteen en griffel. Dat is dan weer iets waar 75% van de medesatters hier geen flauw benul van heeft waarover ik spreek. Maar dit heeft als gevolg dat ik minder kaas heb gegeten van alle nieuwe ontwikkelingen met als toemaatje geen kinderen om te helpen en dat scheelt ook een slok op een borrel. Maar wij trachten bij te blijven doch dit lukt niet altijd. Ook brengt frustratie, als iets niet lukt, stress en dat hoeft niet meer zo nodig grts 1 januari 2014 aangepast door pirrewit Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
Tonskidutch Geplaatst: 1 januari 2014 Geplaatst: 1 januari 2014 beste pirrewit, als ik post #16 lees denk ik eigenlijk dat je er genoeg benul van hebt. rarren en parren een NAS is gelijk aan een PC met een operating system (besturingssysteem) die geconfigureerd wordt middels een webinterface ***1 (dus via de internetbrowser) de PC werkt bij U de DM8000 werkt bij U dan lijkt me dat Uw NAS ook gaat werken des al niet te min kun je beslist wat tips gebruiken als je ermee begint. dat is dan echter wel merk en model afhankelijk ***1 op algemene aspecten na inzake users en accounts aanmaken. dus kies een NAS en vraag ! Coles Corner Richard Hawley
Gast Mimisiku Geplaatst: 1 januari 2014 Geplaatst: 1 januari 2014 Beste Pirrewit, Een NAS is niets meer dan een eenvoudige PC met een besturingssysteem erop. Dit gekoppeld met minimaal 1 ingebouwde HDD.. De term komt van Network Addressed Storage. Feitelijk: het autonoom opslaan van gegevens op een centrale plek (de NAS) die je via het thuisnetwerk overal kunt raadplegen. Aan die basis functie zijn langzamerhand functies bijgevoegd die OC gebruikers nuttig vinden..
Psychosammie Geplaatst: 1 januari 2014 Geplaatst: 1 januari 2014 He Pirrewit nou niet gaan piepen, je bent pas 68! Mijn pa is bijna 80 en die is nog volop bezig met fotobewerking dus dit gaat jou lukken :-) Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
wolverine Geplaatst: 7 januari 2014 Geplaatst: 7 januari 2014 D-Link DNS-320 werkt hier ook al een jaar of twee naar volle tevredenheid VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
pirrewit Geplaatst: 8 januari 2014 Auteur Geplaatst: 8 januari 2014 (aangepast) Heb even wat tijd genomen om een en ander voor te leggen aan mijn electro leverancier. Deze heeft mij een Nas aankoop afgeraden. Niet omdat het niet goed is nog omdat ik er niet mee overweg zou kunnen maar enkel ,nadat wij alles hebben doorgenomen wat ik van het ding verwacht, bleek er nagenoeg geen meerwaarde te zijn. Ik zou nagenoeg niets gebruiken van de mogelijkheden van de NAS. Bvb leechen met nzb en video van en naar dream sturen kan nu ook reeds probleemloos en dat zou ,zoals vermeld, de hoofdzaak zijn. Dus de verkoper gaf liever eerlijke uitleg dan simpel een doos schuiven. Knap toch? Voorlopig houd het voor mij hier dan ook op. Allen bedankt grts 8 januari 2014 aangepast door pirrewit Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
Psychosammie Geplaatst: 8 januari 2014 Geplaatst: 8 januari 2014 Het zijn de mogelijkheden die de behoefte kweken, niet andersom. Niemand heeft een auto nodig, toch hebben we er allemaal minimaal één. Als jij de meerwaarde en de lol en niet van inziet houdt het op. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen