Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo vraagje is deze nog goed of kun je beter voor een andere schotel gaan en zo ja welke.

Wil graag 1 met twee koppen en 5 aansluitingen aan de onderkant is dit er .

En een schotel die ook ontvangt als het hart regent.

Alvast bedankt

Geplaatst:

ik heb zo'n multytenne en er zijn idd nogal wat nadelen aan

is eigenlijk alleen gemaakt voor duitsland , dus afhankelijk waar je woont moet je die schuin plaatsen ( hier bij mij 4" )

je moet een regenkapje maken want er blijft water of sneeuw op de lnb liggen

ontvangst is ook niet denderend , moeilijk goed te krijgen voor de 4 sats

is ook nog vrij duur ook , voor hetzelfde geld kan je betere schotels krijgen denk ik

maar als je rekening houd met de afmetingen is het wel een klein wondertje

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )

Geplaatst:

Hallo vraagje is deze nog goed of kun je beter voor een andere schotel gaan en zo ja welke.

Wil graag 1 met twee koppen en 5 aansluitingen aan de onderkant is dit er .

En een schotel die ook ontvangt als het hart regent.

Alvast bedankt

Hoe groter de schotel, hoe stabieler je ontvangst.

Je zou een Triax 78 kunnen nemen met een duoblok.

Je zou (nog beter) een 80 cm kunnen nemen met een kantelbare rail voor maximaal 4 losse lnb's en er 2 losse op plaatsen. Dit geeft het beste resultaat.

Er zijn ln'b's met 1, 2 en 4 aansluitingen. De laatste heten quattro's.

Lnb's met 5 aansluitingen bestaan niet.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Er zijn ook wel octo lnb's met 8 aansluitingen .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Beste corsak

Eigenlijk begrijp ik helemaal niet waarom je de vraag “technisat multytenne twin ja of nee” hier stelt?

Een Multytenne heeft maximaal 2 aansluitingen en jij wilt 5 aansluitingen hebben of begrijp ik dit verkeerd?

Geplaatst: (aangepast)

Er zijn ook wel octo lnb's met 8 aansluitingen .

Klopt. Was ik vergeten te noemen.

Een heel ge-coax wordt dat dan. Maar met 5 ook al, natuurlijk.

Maar het kan wel.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Je kunt op twee manieren 5 aansluitingen realiseren.

Met octo-lnb’s en met quattro lnb’s op een multiswitch. Met deze laatste ben je een stuk goedkoper uit want met octo-lnb’s heb je ook nog eens 5 diseqc-switches nodig

Belangrijk bij de keuze is ook waar de coaxkabels allemaal naar toe moeten vanaf de schotel.

Gebruik je octo-lnb’s, dan kun je bij de schotel al meteen bijv. een aantal coaxkabels buiten langs naar beneden en naar boven laten lopen.

Gebruik je een multiswitch, dan moet die eigenlijk binnen gemonteerd worden en moet je de coaxkabels in huis naar de diverse ontvangers laten lopen.

Geef dus eerst maar eens aan wat het handigste voor je is.

Geplaatst:

Beste corsak

Ik begrijp dat je op dit moment twee Multytenne schotels hebt hangen zodat je vier aansluitingen hebt.

Of deze schotel voldoende regenreserve heeft, kun je als geen ander het beste zelf bepalen. De één vindt tijdelijke beelduitval nu eenmaal erger dan de ander en het ligt er ook veel aan naar welke transponder je op welke satelliet kijkt.

Maar als jij graag een 5e aansluitingen wilt hebben, moet je eens kijken of je geen twee TV’s kunt combineren met één aansluiting. Ik kan me zo voorstellen dat je bepaalde TV’s nooit gelijktijdig aan hebt staan. Je zou die twee dan aan kunnen sluiten op een sat-priority-switch. Hierop heb je een hoofdaansluiting en een bijaansluiting. Heb je de satellietontvanger op de hoofdaansluiting aan staan, dan kun je niet op de bijaansluiting kijken maar zodra je de ontvanger op de hoofdaansluiting uit zet, kun je op de bijaansluiting kijken.

Bekijk de bijlage hoe zo’n sat-priority-switch er uit ziet. Ze kosten slecht een paar Euro.

post-60869-0-14769100-1388688249_thumb.jpg

Geplaatst:

NEE, zo iets groter formaat nemen, een 64 cm bv.

2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E)

Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader

Geplaatst:

En dan edbe?

Daar van die smalle lnb’s op zetten die bij een paar regendruppels op de kop al geen beeld meer geven?

idd sprietje, gewoon alps nemen en geen smalle inverto

2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E)

Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen