Ga naar inhoud


VGA naar RCA kabel maken


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik heb een verloopkabel van HDMI naar VGA/composiet. Ik heb deze kabel gekocht om mijn Raspberry te verbinden met mijn VGA monitor. Helaas krijg ik er geen beeld mee, Ook niet als ik de Raspberry via HDMI met de composiet plug met de TV verbind, Ik denk dus dat er iets mis in de HDMI stekker.

 

Nu wil ik van deze kabel een verloop maken van VGA naar composiet, dus HDMI eraf knippen en composiet pluggen erop solderen. Wie weet welke draden ik van de VGA stekker moet verbinden met de composiet plug en wat moet er met overige draden gebeuren?

 

mvg,

The Iron Maiden

 

 

 

 

post-36607-0-23795600-1388679233_thumb.jpg

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik denk dat je dat niet gaat redden met een kabel maar dat je daar een signaal convertor tussen moet plaatsen.

Googel maar eens op https://www.google.fr/search?q=hdmi+naar+vga&ie=utf-8&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a&gws_rd=cr&ei=s5bFUv7UPKSM7Aa3-IH4CA#q=hdmi+to+vga+converter&rls=org.mozilla:nl:official

 

Composiet is geen HD of VGA norm, je zou dan ook naar een soort SD signaal moeten omzetten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

VGA is nog een analoge norm, je monitor verwacht dan bijvoorbeeld RGB 0,75 Volt analoog signaal + H/V sinc signalen.

HDMI heeft ook een sRGB verbinding maar tot zover mij bekend zijn het digitale signalen.

Afhankelijk van hou je de HDMI uitgang kan configureren zou je eventueel met zo'n kabel op bepaalde monitoren toch beeld kunnen genereren.

 

Kijk anders eens voor uitleg op de Wikipedia pagina's voor HDMI en VGA normen.

De converters zetten wel de diverse digitale HDMI signalen om naar andere normsignalen in bijpassende resolutie,

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...