Ga naar inhoud


Probleem met opstarten Outlook 2007 en Taakbeheer


Jürgen

Aanbevolen berichten

Tot enkele dagen geleden startte mijn laptop met WIN 8.1 vanuit UIT-stand binnen 15 seconden op en ook alle andere programma zoals o.a. Outlook 2007 waren meteen beschikbaar.

 

Als ik nu Outlook 2007 voor het eerst op die dag opstart duurt het circa 10 minuten voordat Outlook functioneel is, het programma blijft dus al die tijd op het opstartscherm van Outlook hangen.

Ik kan dan dit programma dan ook niet binnen die 10 minuten via de gebruikelijke wijze uitschakelen, Outlook hangt gewoon tijdens die 10 minuten.

Als ik dan probeer om Outlook via Taakbeheer te verwijderen lukt dan ook niet want ik kan wel op de optie Taakbeheer klikken maar het Taakbeheer komt niet in beeld en dat gedurende de tijd dat Outlook hangt.

Na circa 10 minuten komt Outlook en Taakbeheer in de lucht en voor de rest van de dag geen probleem maar goed, dan gaat de laptop ook niet helemaal uit.

 

De overige programma zoals o.a. de browser en Verkenner doen het gewoon in de 10 minuten dat Outlook hangt.

 

Nu zou ik Outlook wellicht opnieuw kunnen installeren maar waarom dan Taakbeheer ook niet functioneert is mij een raadsel.

Iemand een idee?

 

N.B.

Nog een toevoeging.

Wat me ook opvalt is dat het afsluiten van de laptop nu ook extreem lang duurt.

Het beeldscherm gaat na het uitschakelen vrij snel op zwart maar de verlichting van het toetsenbord blijft enige minuten aan voordat de laptop volledig uitschakelt.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


kijk eens of je de *.pst kunt vinden van outlook in je profiel (verkenner > profielmap > zoek *.pst )

 

en kijk dan eens naar de grootte van dat bestand *.pst

 

outlook heeft vaker problemen met grote postbussen

heb veel outlook problemen gehad juist wegens te grote postbussen (als ik me goed herinner is 2GB maximaal)

 

ciao

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me een probleem met  je outlook profiel. 

 

edit:

 

Vanaf Outlook 2007 mag je pst groter zijn dan 2 GB maar als je dit pst hebt meegenomen vanaf een oudere versie van Outlook mag je niet verder gaan dan ongeveer 1.8 Gb om problemen te voorkomen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat profiel kun je ook wissen en nieuw aanmaken, toch

hoe ging dat ook al weer :confused:

 

Ja, dat kan maar dan ben je alle oude mail kwijt....

 

Je kunt ook gewoon een nieuw profiel aanmaken.

 

  • Ga naar je configuratiescherm en typ in het zoekveld e-mail  (denk aan het streepje)
  • Selecteer e-mail
  • Klik op profielen weergeven
  • Klik op toevoegen
  • Geef een passende naam anders dan het origineel wat je al als aanwezig profiel ziet
  • Vink Altijd dit profiel gebruiken en selecteer het nieuwe profiel

 

Start Outlook op. Dit geeft aan dat het de eerste keer is dat je het gebruikt en voer je gegevens in.

Outlook moet nu normaal opstarten. Er is een nieuw pst bestand aangemaakt ( er van uitgaande dat je POP email gebruikt)

 

Om nu je oude mail terug te krijgen kun je je oude pst bestand importeren. Dit zit onder het menu bestand -> Import en export 

 

Als alles goed werkt kun je het oude profiel wissen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:grin:  ik bedoelde niet je windows profiel wissen

maar de outlook account

;)

 

Ik begreep je wel :)

 

Ik wis nooit zomaar een Outlook profiel, ik maak altijd eerst een nieuw profiel aan, test of het goed werkt en er niets verloren is gegaan, daarna worden er pas dingen gewist.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuw Outlook profiel aangemaakt maar helaas geen verbetering.

Op zich had ik dat ook nog bedacht alleen wat heeft dan het feit ermee te maken dat ook de functie Taakbeheer pas bruikbaar is als Outlook weer na circa 10 minuten functioneert.

Taakbeheer lijkt mij toch niet direct in relatie met Outlook te staan.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ winwiz

dat is slim van je

 

overigens inzake de capaciteit, grootte van de *.pst

je kunt meerdere .pst aanmaken opdat die 2GB limiet niet wordt overschreden

 

dat betekend enkel netjes sorteren en verschuiven

 

zelf gebruik ik imap i.p.v. pop3

dat is naar mijn mening veel prettiger

maar is wel provider afhankelijk qua postbus capaciteit

kan overal ter wereld aan mij complete mail

aangepast door Tonskidutch

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien leuk leesvoer voor je... (veel meer dan 2GB zoals ik ook al eerder schreef)   http://support.microsoft.com/kb/982577/nl

 

De limiet van 2 GB is tot Outlook 2000. De versies daarna kunnen omgaan met grotere pst bestanden,.

 

Ik heb mijn eigen mailserver dus overal ter wereld ook contactpersonen,mail en agenda synchroon op elke device en toegang tot webmail op mijn eigen server. Outlook gewoon geconfigureerd als een exchange client. 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

De limiet van 2 GB is tot Outlook 2000. De versies daarna kunnen omgaan met grotere pst bestanden,.

wil er niet over bakkeleien, maar dat is niet wat ik met 45+ PC's ervaren heb en de helft met die 2007 versie

 

een en ander kan overigens ook met server profielen (roaming profiles) te maken hebben

 

kan me vergipsen.

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu is dit uiteraard een prima discussie maar mijn Outlook.pst file is 1.543.492 kb groot en de archieffile 912.358 kb, dus daaraan zal het niet liggen.

 

Vandaar mijn eerste tip... maak eens een nieuw profiel aan. Kijk of outlook gewoon opstart en normaal werkt. Daarna kun je de oude pst importeren en heb je al je mail + contactpersonen terug.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt duidelijk niet aan Outlook want het langdurig opstarten van Outlook is alleen een symptoom van het probleem.

Ik heb Outlook verwijderd maar o.a. duurt het opstarten van o.a. het Configuratiescherm en Taakbeheer ook circa 10 minuten en is met geen mogelijkheid af te breken.

Eveneens komen een aantal iconen op het Bureaublad niet op zoals b.v. Samsung KIES, MS XML Editor en Wijziging Voorlopige aanslag (Belastingen).

 

Vreemd is overigens dat b.v. de iconen van Aanslag loonbelasting en Google Earth wel opkomen.

Ik weet nu niet zo 1-2-3 wat ik er hiermee aan moet, misschien een Image back-up van 1 week geleden terugzetten.

 

Met Win XP eigenlijk nooit dergelijke akkefietjes ondervonden.

 

N.B. Overigens behoort Acronis Tru Image Home 2013 ook tot de slow starters.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...