Moderator ceesv Geplaatst: 4 februari 2014 Moderator Geplaatst: 4 februari 2014 Wat let je dan om een M7 ontvanger op te laten sturen, dan ben je van je ongenoegen af, en merk je niets meer van welke wijziging dan ook. Je kan ook een Rebox kopen, ik heb vandaag niets om hoeven zetten. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Eduard07 Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 (aangepast) Ik zie dit zeker zo niet; ben die wijzigingen al lang beu én ze schijnen nog toe te nemen.... Ik neem aan dat je een vrije ontvanger hebt, dus heb je ooit de voorkeur gegeven aan een handmatige manipuleerbare ontvanger vanwege de grote vrijheid die het biedt. Neem een M7 ontvanger en je wilt binnen een week wel kruipend terug naar je huidige ontvanger, omdat je je bedieningsvrijheid kwijt bent. De wijzigingen van CD zijn secondewerk op een vrije ontvanger, zolang je je maar op de hoogte blijft houden. 5 februari 2014 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
redneck eyeball Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 Linux ontvangers met OpenPLi hebben ook Fastscan, dus ook daar kan je in 5sec de lijst bijwerken. Menu / Setup / Service searching / Fastscan Na het scannen moet je wel de lijst herladen eer de nieuwe versie zichtbaar wordt. Dus pijltje naar beneden, blauw en dan TV Vlaanderen kiezen.
riji Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 Jullie gaan er blijkbaar al van uit dat voortdurende locatiewijzigingen normaal zijn; ik heb het jaren anders gekend. Een fastscan scant enkel op transponderniveau en dan krijg je een hoop ongewenste zenders mee...
Moderator ceesv Geplaatst: 5 februari 2014 Moderator Geplaatst: 5 februari 2014 Je hebt kennelijk geen benul wat een fastscan lijst is. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
redneck eyeball Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 want het is net het omgekeerde van wat jij zegt
Eduard07 Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 want het is net het omgekeerde van wat jij zegt Niet helemaal, want "ongewenst" is deels ook een kwestie van smaak. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
sattv4iedereen Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 (aangepast) Ik heb met frequentie wijzigingen nooit een probleem gemaakt toen ten tijde dat ik nog een TVV kaart had.Nu met die digitale ontvangers is het meestal een koud kunstje om een nieuwe setting in te laden.Via pc of rechtstreeks downloaden met de ontvanger. Toen ten tijde dat ik een analoge ontvanger had met een draaibaar systeem,was ik soms een halve dag bezig de juiste veranderde gegevens in te voeren in de ontvanger. Nu huiveren de meeste zich bij een transponder. wijziging die meestal binnen de 5 minuten opgelost is. 5 februari 2014 aangepast door ceesv Off-topic inhoud verwijderd. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
riji Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 Je hebt kennelijk geen benul wat een fastscan lijst is. Misschien kun je dan ook eens uitleggen hoe het volgens u in elkaar zit?
riji Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 (aangepast) want het is net het omgekeerde van wat jij zegt Volgens u gaat zo'n fastscan niet ALLE zenders van deze transponder (die deel uitmaakt van de zenderslijst van TV-VL) opleveren: 19,2°E 12633 H 22000 5/6? (tp Nr 1112, netw Nr 1) 5 februari 2014 aangepast door riji
De_Perre Geplaatst: 5 februari 2014 Geplaatst: 5 februari 2014 Volgens u gaat zo'n fastscan niet ALL zenders van deze transponder opleveren: 19,2°E 12633 H 22000 5/6? (tp Nr 1112, netw Nr 1) neen, want voor zover ik het weet als leek is dat een blind scan [Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x] [TVV Basic+] - [CD TopHD]Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...
Moderator ceesv Geplaatst: 5 februari 2014 Moderator Geplaatst: 5 februari 2014 Op Astra 19,2 12633 H zit geen enkele zender welke zoor de fastscan ingelezen wordt. Fastscan leest namelijk geen transponders maar een lijst met door Canaldigitaal geselecteerde zenders. Ik kan je precies vertellen wat een canaldigitaal fastscan gaat opleveren. Bijvoorbeeld de HD fastscan: http://www.canaldigitaal.nl/uploadedFiles/Content/Others/canaldigitaal-hd-zenderlijst-tv-radio.pdf Deze lijst is ook verkrijgbaar, met als primaire programma's de SD zenders. TVV heeft een soortgelijke lijst. Mocht een zender verhuizen verandert Canaldigitaal de parameters en wordt in 15 seconde de nieuwe gegevens ingelezen door je ontvanger wanneer die fastscan ondersteunt. De software weet waar hij deze lijst kan downloaden, je hoeft geen technische gegevens van een transponder in te geven. Verandert de transponder parameters dan wordt dit door het inlezen van de lijst automatisch gecorrigeerd. Een Canaldigitaal goedgekeurde ontvanger leest een nieuwe fastscan lijst automatisch in, andere ontvangers welke dit systeem ondersteunen kinnen een nieuwe lijst oproepen via een menuoptie. Verder zijn er talloze gedreven hobbyisten welke voor de verschillende ontvanger platforms lijsten publiceren, waarbij bepaalde programma/provider gernes gesorteerd weergegeven worden. Slechts bij een beperkt aantal ontvanger merken zal je zelf de informatie moeten verwerken. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
riji Geplaatst: 6 februari 2014 Geplaatst: 6 februari 2014 Je zegt wel wat het resultaat is, maar niet hoe zo'n fastscan in elkaar zit. Ik dacht dat het een verzameling was met transpondersgegevens die de ontvanger moest zoeken. Nu ik zo'n scan heb uitgevoerd, denk ik dat bij de gegevens van de te zoeken transponders ook de benodigde service-ID's gekend zijn door de fastscan en zie ik dat inderdaad enkel de zenders met die service-ID's bewaard worden. (vermits ik de overige zenders van de transponders ook niet in de lijst "ALLES" terug vind). Het gebruik van een favorietenlijst voor een juiste ordening is dan logisch.
Moderator ceesv Geplaatst: 6 februari 2014 Moderator Geplaatst: 6 februari 2014 Nee, het is een zenderlijst met voor elke zender de juiste transpondergegevens. Zenders die niet in de lijst staan maar wel een transponder delen worden niet in de lijst gezet. De fastscan lijst bepaalt alle programma's voor de eerste 1.000 programma plaats posities. Wanneer ik daarnaast nog andere transponders/satellieten scan worden die programma's opgeslagen vanaf programma positie 1.001 en hoger. Ook de radio zenders worden op deze manier opgeslagen. De fastscan technologie is ook toegankelijk voor niet gecertificeerde ontvangers. Daardoor hoeven zenderwijzigingen geen drama te zijn voor iemand die een vrije ontvanger aanschaft, vermits die ontvanger software fastscan ondersteunt. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
riji Geplaatst: 6 februari 2014 Geplaatst: 6 februari 2014 (aangepast) Nee, het is een zenderlijst met voor elke zender de juiste transpondergegevens. Bedankt, Mijn verwarring zit in de benaming fastSCAN, voor mijn betekent dit scannen, zoeken, de ontvanger zoekt naar bepaalde zenders. Maar nu blijkt dat er helemaal niet gezocht wordt, de ontvanger krijgt alle gegevens om op de gewenste zenders te kunnen afstemmen. Het bijzondere zit hem dan in die ordening. 6 februari 2014 aangepast door riji
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen