Tripleboy Geplaatst: 3 januari 2014 Geplaatst: 3 januari 2014 (aangepast) Eenmaal de winter voorbij (die nog moet beginnen), ben ik van plan de Big Bisat te plaatsen, ondertussen ben ik nieuwsgierig naar de beste spullen die erbij horen. Ik heb in gedachten: 1x Schotel Big Bisat 6x Inverto Black Premium Quattro of een nog betere keuze, jullie advies hierover 1x Multiswitch voor 6 tot 8 satellieten / naar 12 ontvangers (daar zitten twin tuners bij), EMP of Spaun, maar hier is nogal veel keuze in types, kom er niet direct zomaar uit. Met deze opstelling vraag ik me af aan welke eisen de ontvangers moeten voldoen, toestellen hier aanwezig die deze setup niet aankunnen kan ik tussentijds verkopen of een van mij triaxen met triple lnb laten hangen. Om van de lnb's naar de multiswitch te gaan met pakket kabels bestaat er ook Coax Multi 4 kabel lijkt me een nette oplossing, maar aan te raden of niet in verband met de signaalkwaliteit, afstand max 2 meter. Als ik nog iets over het hoofd zie, meld het eventjes graag, de kabels binnen naar de ontvangers zijn reeds aanwezig Belden H125 Hoe werkt het zappen nu met een Multiswitch, trager of hetzelfde, of speelt de kwaliteit/prijs ervan mee. Voor de afstelling ben ik bezit van de Xfinder en de Satlink WS6932, Heren laat jullie expertise hier eens op los, dank op voorhand 3 januari 2014 aangepast door Tripleboy GIGABLUE UHD QUAD 4K XTREND ET8500 / ET7500 VU+ Duo2 / VU+ Solo SE
Sprietje Geplaatst: 3 januari 2014 Geplaatst: 3 januari 2014 Je kunt niet alleen maar lnb’s met koppen van 60mm plaatsen op een Visiosat Big Bisat. Afhankelijk welke satellieten je wilt ontvangen zul je ook smalle lnb’s moeten gebruiken.
Tripleboy Geplaatst: 3 januari 2014 Auteur Geplaatst: 3 januari 2014 (aangepast) Belangrijkste satt's zijn voor mij Astra1,2,3, Hotbird de rest is optioneel (Eutelsat33, Astra 1G), wel wil ik de beste Quattro LNB's erop zonder concessies te doen, deze gehele setup mag enkel topspul bevatten, het mag wat kosten maar moet ook duurzaam zijn en de ontvangts helemaal top. Regenproof is een andere vereiste natuurlijk. Inverto , Alps, wat raad je aan Het kan krap worden bedoel je maar een dergelijke oplossing zie ik niet zitten Ik denk in deze richting 3 januari 2014 aangepast door Tripleboy GIGABLUE UHD QUAD 4K XTREND ET8500 / ET7500 VU+ Duo2 / VU+ Solo SE
Sprietje Geplaatst: 3 januari 2014 Geplaatst: 3 januari 2014 (aangepast) Waarom geen Wavefrontier T90? Dan heb je ruimte voor normale lnb's. Zoals het op de tweede foto te zien is gaat het wel maar je moet niet vragen hoe. De lnb's staan dan een flink stuk van de juiste positie wat natuurlijk geen ideaal signaal geeft. Bovendien geeft een Big Bisat maar 36dB versterking, net zoveel als een Triax 78 en als de lnb's er dan nog eens een flink stuk naast staan, heb je toch zeker geen ideale ontvangst. 3 januari 2014 aangepast door Sprietje
Tripleboy Geplaatst: 3 januari 2014 Auteur Geplaatst: 3 januari 2014 (aangepast) Welke Quattro's raad jij aan voor de Big Bisat bij een optimale opstelling (en niet de types die zo regengevoelig zijn), een wavefrontier wat heeft die dan als versterking,ik heb nu een triax 78 hangen maar men raad mijn een multirail daarop af omdat je niet exact op het branpunt kan richten (waar of niet). Zoals op die tweede foto hoort het zeker niet, dat moet beter, en hoe doen we dat dan met geschikte koppen, het lijkt me toch als ik hier op het forum wat doorlees dat men best tevreden is over de Big. Is deze wat: EMP-Centauri MS33/12PIU-6 3 januari 2014 aangepast door Tripleboy GIGABLUE UHD QUAD 4K XTREND ET8500 / ET7500 VU+ Duo2 / VU+ Solo SE
blackeyes Geplaatst: 3 januari 2014 Geplaatst: 3 januari 2014 (aangepast) kijk het voordeel van een t90 (zie bijlage ) hier zitten inverto's black ultra quad's op maar die hebben dezelfde maat als de black ultra quattro's je hebt meer als voldoende ruimte voor je lnb's kwijt te raken en je regenreserve is gigantisch 3 januari 2014 aangepast door blackeyes vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
Sprietje Geplaatst: 3 januari 2014 Geplaatst: 3 januari 2014 Ik raad de Inverto Black Premium Quattro-lnb’s aan maar die passen dus niet voor de Astra 1, 2 en 3 op de Visiosat. Ook zou ik geen Triax 78 gebruiken. Dat moet toch minimaal een Triax 88 zijn maar als jij van plan bent om tot 6-8 satellieten te gaan, moet je helemaal geen Triax nemen want daar is die niet geschikt voor. Verder ga ik er toch van uit dat als je 12 aansluitingen wilt hebben, je ook een behoorlijk signaal aflevert aan de gebruikers en niet dat er regelmatig beelduitval is. Vandaar mijn sugestie om voor een T90 te gaan.
Tripleboy Geplaatst: 3 januari 2014 Auteur Geplaatst: 3 januari 2014 Zijn er dan nadelen aan de T90, of is dat de beste keuze sowieso, het staat me wel zeer aan de de Black Premium Quattro hier zo goed op passen, en dat zouden dan ook meteen de top lnb's zijn. Zoals ik al vermelde we gaan voor het beste dat enigzins mogelijk is. GIGABLUE UHD QUAD 4K XTREND ET8500 / ET7500 VU+ Duo2 / VU+ Solo SE
Moderator ceesv Geplaatst: 3 januari 2014 Moderator Geplaatst: 3 januari 2014 T-90, zonder twijfel. Ik was vandaag nog op bezoek bij iemand met zo,n Bigsat achtige schotel waar noodgedwongen smalle lnb´s gebruikt werden. Nederland 1HD had blokjes en Nederland 2 HD was niet te ontvangen. Buiten met een doekje de smalle LNB drooggemaakt, er hingen een paar druppels aan. Terug binnen was het beeld er weer. Daar gaat nu een T-90 geplaatst worden, waardoor er op elke positie `normale` LNB´s geplaatst kunnen worden. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
blackeyes Geplaatst: 3 januari 2014 Geplaatst: 3 januari 2014 (aangepast) ik heb hem al meer als een jaar hier en ik vind tot nu toe geen nadelen eraan je ken er een hoop lnb's op kwijt en je hoeft niet bang te zijn dat de lnb arm doorzakt erdoor want die is echt oerdegelijk met regen heb je nooit uitval of het moet al heeeeeeel erg tekeer gaan buiten (maar dan is elke schotel effe weg met het beeld ) ik heb al meerdere stormen en harde regen meegemaakt en tot nu nog nooit uitval gehad ermee ik raad je alleen aan voor als je een wavefrontier pakt wel alle bouten en moeren vervangt voor rvs (de wavefield t90 levert ze er wel bij) er zijn ook mensen die vinden het een oerlelijk ding op je dak maar ik vind het een kunstwerk op zich als je hem hebt en je hebt hem perfect afgesteld wil je hem noooit meer missen hier wat gegevens ervan HoofdreflectorHoogte 96,7 cmBreedte 108,6 cm Sub ReflectorHoogte 36.1 cmBreedte 83,6 cm Netto gewicht14,1 kg Frequentie bereik 10.70 -12.75 Ghz Polarizatie Lineair & Circulair Satellietbereik 40° in boog Mid Band Gain@12.5 Ghz 39,65 Db (± 0,45 Db) Aanbevolen satelliet afstand 3° Rendement 65 - 80% Reflector materieel gegalvaniseerd staal met Polyester poederlak Mounttype Elevatie over Azimuth Werkingstemperatuur -30°C tot +60°C Relatieve vochtigheidsgraad 0-90% Operationele windkracht 80 km/uur Maximale windkracht 200 km/uur Diameter buismontage 60mm LNBF installatie 1 -16 LNBF's 3 januari 2014 aangepast door blackeyes vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
edbe Geplaatst: 3 januari 2014 Geplaatst: 3 januari 2014 ik zou persoonlijk voor de Alps Universal Quattro-LNB gaan......zijn opzicht al smal. 2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E) Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader
Tripleboy Geplaatst: 4 januari 2014 Auteur Geplaatst: 4 januari 2014 Ja, die zijn dus blijkbaar het meest geschikt, maar hoe zit het dan met de regendruppels gevoeligheid van de Alps. GIGABLUE UHD QUAD 4K XTREND ET8500 / ET7500 VU+ Duo2 / VU+ Solo SE
blackeyes Geplaatst: 4 januari 2014 Geplaatst: 4 januari 2014 (aangepast) je wilt voor het beste gaan zeg je zelf dan zou ik de alps wel afraden hoewel ze niet slecht zijn maar ze kennen echt niet op tegen de inverto's wat regenreserve betreft investeer dan in een keer in iets goeds (kost je wat meer ) maar dan heb je naderhand geen spijt en al je haren nog op je hoofd...lol ....die hoef je er dan niet uit te trekken 4 januari 2014 aangepast door blackeyes vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
Tripleboy Geplaatst: 4 januari 2014 Auteur Geplaatst: 4 januari 2014 (aangepast) Die alps zijn bedoeld mocht ik een BigBisat nemen, daar zit je helaas wat teveel met een compromis zoals we al weten. Op de T90 daar kan het beste op, het afstellen ervan is even andere koek dan de Bisat, weet iemand een montage gids. Oeps, deze alvast gevonden in het Engels. http://www.wavefrontier.us/materials/T90P.pdf 4 januari 2014 aangepast door Tripleboy GIGABLUE UHD QUAD 4K XTREND ET8500 / ET7500 VU+ Duo2 / VU+ Solo SE
blackeyes Geplaatst: 4 januari 2014 Geplaatst: 4 januari 2014 (aangepast) krijg je erbij geleverd en hier staat het exact beschreven hoe je hem moet instellen http://www.duwgati.com/wavefrontier/index.htm?page=div-auteur 4 januari 2014 aangepast door blackeyes vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen