Ga naar inhoud


Big Bisat en de beste setup


Tripleboy
Ga naar oplossing Opgelost door Crazy Sat,

Aanbevolen berichten


  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Net even mee getest, i like it to, bedank voor alle tips tot nu toe.

Duidelijk is nu dat de T90 met de Inverto Black Premium Quattro-lnb’s hier favoriet is

Daar hoort dan natuurlijk een topklasse multiswitch bij, heb echter geen ervaring mee tot op heden

 

Wat is bv: deze EMP-Centauri MS33/12PIU-6 waard voor mijn opstelling, of is spaun nog beter volgens jullie.

En wat de diseqC op mijn diverse ontvangers, wat zal ik nodig hebben om volledig gebruik te kunnen maken van mijn opstelling in de toekomst.

 

Nu aanwezig zijn:

VU+ DUO

VU+ DUO2

TECHNOMATE 5402HD

SAB TITAN 1 3660

XFINDER

SAB ULTIMATE HD

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je een BIG sat neemt kan je beter de Alps nemen ,

als je de T90 neemt kan je rustig de Inverto lnb's nemen want je hebt alle ruimte voor de lnb's te plaatsen.

2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E)

Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader

Link naar reactie
Delen op andere sites

De BigSat kan dus niet tippen aan de T90 als het op signaalsterkte/kwaliteit aankomt, komt daar dan bij dat je de beste lnb's er niet op passen, ben benieuwd wat gebruikers van de Bigsat dan eruit halen als signaal en of dit goed genoeg is, voor ons gebied/klimaat.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb eens tig jaren geleden (toen ik nog bij mijn ouders wonende) een T90 gehad.

was een mooi groot schoteltje, spijt ervan dat ik hem toen weg deed voor een bisat 4lnb + rotor 78cm schotel........

nu jaren later wil ik er een hebben, maar vrouwtje werkt tegen.....mag blij zijn met mij T55.

 

voordat ik mijn T55 kocht heb ik een BIGsat gehad, was een mooi degelijk stevig apparaat.

je kunt alleen niet alles ontvangen wat je wilt of je moet knutselen om evt. 13/16/19 oost naast elkaar te hebben

hetzelfde met 5/7/9 oost.

aangepast door edbe

2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E)

Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, een Visiosat Big Bisat had vroeger toen er alleen maar werd uitgezonden in DVB-S ook met smalle lnb’s voldoende regenreserve. Nu steeds meer transponders in DVB-S2 uitzenden met FEC 3/4 en 5/6, is de regenreserve ook een flink stuk verminderd. Met normale lnb’s gaat het nog best goed maar die passen helaas niet voor bijv. de Astra 19,2 en 23,5.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, een Visiosat Big Bisat had vroeger toen er alleen maar werd uitgezonden in DVB-S ook met smalle lnb’s voldoende regenreserve. Nu steeds meer transponders in DVB-S2 uitzenden met FEC 3/4 en 5/6, is de regenreserve ook een flink stuk verminderd. Met normale lnb’s gaat het nog best goed maar die passen helaas niet voor bijv. de Astra 19,2 en 23,5.

 

ik heb nooit last van beeld uitval gehad op mijn BIGsat Visiosat met de Astra 19,2 en 23,5, alleen de Turksat 42oost en Telstar 15 west wilden wel eens uitvallen

2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E)

Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben even bij een bevriende dealer in buurt op bezoek geweest, daar staat een Big bisat werkende met de Visiosat Quatto LNB's en een multiswitch van fracarro

1370250783_showimageproduct.php.jpg

Nou dat werk behoorlijk goed hoor, ga volgende week eens terug met mijn meter om dat eens te testen, wat hij wel beweert is dat je t.o.v een triax op de big bisat veel nauwkeuriger op het brandpunt kan afstellen, wat dan toch ruim voldoende moet zijn voor een sterke ontvangst, ook bij regen, het werkt daar in ieder goed.

 

Of deze lnb's van visio goed of heel goed zijn, weet ik (nog) niet, ze zijn wel van goede formaat voorzien, iemand die hier meer over weet.

En dan de tot nu toe voor mij onbekende Fracorro, die wel wat lijkt te hebben

multiswitch-fracarro-swi51712as.jpg

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet de bigbisat beschouwen als een oerdegelijk alternatief voor een serie schotels van 70 (het midden) tot 60 cm (verder naar de rand), maar met helaas een LNB diameter beperking.

Dat betekent de beste LNB's en switches kiezen binnen die mogelijkheden. Beter dan resp. Alps (als de sats op 4 graden onderling zitten zoals astra1 en 3) en Spaun ben ik nog niet tegen gekomen, maar wie weet.

Zitten de sats 5 of meer graden uit elkaar dan zijn er mogelijkheden voor gunstiger LNB's met een grotere opening.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Tripleboy

 

Ik weet niet of jij een beetje thuis bent in het zoeken naar goedkope Duitse adressen voor satonderdelen maar een EMP MS33/12PIU-6 met 33 in en 12 uit koop je in Duitsland voor €329,-

Zie voor de switch de gegevens van EMP:

http://www.emp-centauri.cz/index.php?lang=en&page=prodview&id_kateg=1&id_pkateg=15&id=75

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...