Ga naar inhoud


Big Bisat en de beste setup


Tripleboy
Ga naar oplossing Opgelost door Crazy Sat,

Aanbevolen berichten

ik ben gisteren in belgie (genk) geweest bij een vriend van me en die had de twin lnb van visiosat op een 110 triax zitten maar die klaagde wel over beelduitval (blokvorming) met slecht weer

dus ik twijfel toch  of ze nu wel of niet goed zijn met regen

hij zou de inverto's erop gaan plaatsen en dan ga ik die visiosat lnb eens testen hier op de t90

post-62112-0-19610100-1388914894_thumb.jpg

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Tof, laat dan eens horen hoe goed of slecht ze zijn, ik wantrouw ze wel een beetje, maar meten is weten.

Regenuitval heeft ook nogal te maken de afstelling heb ik aan de lijve ondervonden, sedert mijn spullen met een pro meter en geduld en precisie zijn afgesteld is dat verhaal hier als de noorderzon verdwenen.

Het ene sluit het andere niet uit, maar sedert 8PSK en HD is elke db winst een must geworden. ;)

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben gisteren in belgie (genk) geweest bij een vriend van me en die had de twin lnb van visiosat op een 110 triax zitten maar die klaagde wel over beelduitval (blokvorming) met slecht weer

dus ik twijfel toch  of ze nu wel of niet goed zijn met regen

hij zou de inverto's erop gaan plaatsen en dan ga ik die visiosat lnb eens testen hier op de t90

ze hebben wat weg van de Alps lnb

2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E)

Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nooit last van beeld uitval gehad op mijn BIGsat Visiosat met de Astra 19,2 en 23,5, alleen de Turksat 42oost en Telstar 15 west wilden wel eens uitvallen

ik heb nooit last van beeld uitval gehad op mijn BIGsat Visiosat met de Astra 19,2 en 23,5, alleen de Turksat 42oost en Telstar 15 west wilden wel eens uitvallen

hier ook totaal geen last van uitval ,vind dat het erg overdreven word allemaal . Ik geloof best dat een t90 betere regenreserve heeft maar met de bigsat icm alps lnb,s heb ik nog steeds perfecte ontvangst!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voorlopige keuze

 

Big BiSat

Alps Quattro voor Astra 1-2-3-Hotbird

e.v.t Inverto Black Premium Quattro voor Hotbird

Later een uitbreiding voor nog meer satellieten

Multiswitch nog geen keuze gemaakt

 

In welk materiaal zijn de bouten-vijzen-moeren die bij de Big Bisat meegeleverd worden, dat zie ik graag in RVS, maar vind hier geen info over

En meteen ook een nieuwe muursteun, maar dan alles in RVS, verkrijgbaar ?

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Tripleboy,

 

Indien jij de ruimte hebt zou ik gewoon vier of vijf losse schotels plaatsen en elke van deze op de door jouw gewenste satelliet richten. 

 

- Geen ruimtegebrek voor de wat grotere en betere lnb.

 

- Absoluut best mogelijke signaal.

 

- Geen compromissen.

 

- Je kan makkelijker een schotel verhuizen naar een andere satellietpositie. Dit is trouwens met de BigBisat ook zeer goed mogelijk in tegenstelling tot andere schotels.

 

Dan zou je kunnen kijken naar Fuba of Schwaiger schotels. Degelijk Duits spul.

 

Zelf heb ik een BigBisat en deze heb ik tot volle tevredenheid. Mocht ik ooit de ruimte hebben (door plat dak, grote tuin of groot erf) dan wist ik het wel! Deze fijne schotel is ook ontworpen voor zijn doel en niet zoals bij vele merken een rails gebruiken die eigenlijk net niet zijn waarvoor de schotel is ontworpen. Kritisch gezien is alleen de BigBisat en de T90 en in beginsel de BiSat ontworpen voor meerdere satellieten ontvangst. Kijk maar naar de vorm van de schotel...is die rond of vierkant (Technisat) dan is het in principe het meest geschikt voor één satelliet tegelijk! De kosten zijn uiteraard wel hoger in maar uiteindelijk bij aanschaf van goed en degelijk spul kun je een prachtig mooie installatie bouwen die duurzaam en langdurig mee kan. Bezuinig niet op goede kabels en connectoren.

 

Succes in ieder geval met je keuze.

aangepast door erwinnaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste erwinnaar.

 

Een multifocusschotel herken je inderdaad omdat die breder is dan hij hoog is.

Een offsetschotel voor slechts één enkele satelliet is ongeveer 10% hoger dan hij breed is.

 

Een multifocusschotel voor 4 satellieten:

Multytenne, 45x45cm, dus even breed dan hoog

De Visiosat Bisat, 64cm hoog 75cm breed.

 

Multifocus schotels tot ongeveer 48 graden ontvangst zijn:

Visiosat Big Bisat, 70cm hoog en 91cm breed

Maximum E85, 71cm hoog en 91cm breed

Wavefrontier T55, 53cm hoog en 67cm breed

Wavefrontier T90, 97cm hoog en 109cm breed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben trouwens niet echt fan van de bouwkwaliteit van de T90, de bigsat dat is knap stukje werk, vraagje is alle montage spul standaard RVS meegeleverd.

 

de bouwkwaliteit van een t90 is echt supergoed te noemen hoor

wat degelijkheid betreft hoef je je geen zorgen te maken

en de lnb arm met die 2 steunen zijn onverwoestbaar en zakken geen mm door

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ruimte voor een zestal schotels heb ik niet, aangezien je best tevreden bent over de Bigsat zal het hem wel worden denk ik, met de beste spullen die voorhanden zijn ervoor.

 

Voor mij is de T90 een roestbak op termijn, daar hou ik helemaal niet van, verder is de ontvangst ermee natuurlijk top.

 

ik zou nog wat twijfelen tussen de bigsat en de Maximum E 85, maar de voorkeur is wel de Bigsat tot op heden, als ik google blijkt de Maximum met de grotere koppen overweg te kunnen

of zie ik dat verkeerd.

 

***Verwijzing naar webshop verwijderd.***

aangepast door ceesv

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor mij is de T90 een roestbak op termijn, daar hou ik helemaal niet van, verder is de ontvangst ermee natuurlijk top.

 

Ik weet niet of je uit eigen ervaring spreekt of denkt dat deze schotels roestgevoelig zijn.

Bij mij staat deze T-90 al 5 jaar op het dak zonder een spatje roest.

Voorwaarde is dat je of bij levering de RVS schroeven meegeleverd (Wavefrontier) krijgt of de gegalvaniseerde schroeven vervangt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...