Ga naar inhoud


Interesse peiling ivm cables.xml


Tweak

Aanbevolen berichten

Voor de mensen onder ons die telkens een Cables.xml maken voor een "Ziggo gebied"

Heb ik even een vraag.. Ziggo veranderd natuurlijk vaak hun "zenders"

 

Mijn eigen box (en meerdere) wil alleen goed werken met een cables.xml

Maar telkens moet ik die file zelf aanmaken/aanpassen.

 

Mijn info haal ik van: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml

om daar een goede cables.xml op te maken.

 

Of is er al een website/tool om het te genereren ?

 

Dit kon ik iedergeval zo snel niet vinden, en heb ik dus een kleine/simpele tool gemaakt waar je dus alles van de tabel van een regio in copy paste. en op de knop Generate drukt.

 

Dan heb je meteen een complete cables.xml voor die regio... Als hier behoefte aan is, zal ik een "release" hier plaatsen. (als dit mag)

 

 

Edit: ook heb ik al een langere tijd een simpele tool genaamd "dbupdater" waarbij je de user/pass/ip ingeeft van je box. en de box zal automatisch via telnet een nieuwe cables.xml downloaden en een reboot. (daarna kan je dus meteen zoeken naar zenders)

aangepast door Tweak
Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoeba, zo te zien heb je daar gelijk in ja. die tabel is totaal anders maar meen dat er voor West wel mogelijkheden al zijn met online generators?

 

Voor de rest, zal binnenkort (mijn oude pc) aansluiten waar de tool op staat, en nog iets verbeteren en hier plaatsen.

 

Edit: nog even gekeken, er zit maar 1 verschil in en dat is MHZ wat erbij staat. dus is wel te fixen voor West. moet geen probleem zijn.

aangepast door Tweak
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je open pli gebruikt dan Kabelscan installeren en voila je hebt de zenders op originele volgorde staan, je hebt bij pli geen cable.xml nodig en hoeft niks te kopiëren en te plakken.

Alleen nog maar je eigen indeling maken, dus wel nog even fröbelen ;-)

 

Helaas zit er ook geen pli op mijn dbox2......., en ondanks dat je ook dan een kabelscan(handmatig) kunt doen is een cable.xml soms wel handig.

aangepast door Hoeba

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeba, zo te zien heb je daar gelijk in ja. die tabel is totaal anders maar meen dat er voor West wel mogelijkheden al zijn met online generators?

 

Voor de rest, zal binnenkort (mijn oude pc) aansluiten waar de tool op staat, en nog iets verbeteren en hier plaatsen.

 

Edit: nog even gekeken, er zit maar 1 verschil in en dat is MHZ wat erbij staat. dus is wel te fixen voor West. moet geen probleem zijn.

Mooi, met juiste freq, symboolrate en qam voor alle regio's, komen we er dan vast wel uit.........

aangepast door Hoeba

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kabelscan onder PLI ism mijn vu ultimo werkt top ik heb nooit een cables.xml file nodig gehad

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd, ik kan mijn posts niet meer aanpassen en ook topic titel niet?

 

Goed, even als snelle "release"

Zal nog iets moeten veranderen, maar kan later altijd nog.

 

Voorbeeld hoe je het kopieerd en plakt:

 

dbxml.png

 

De rode pijl wil zeggen dat je moet zorgen dat je cursor wel op de laatste regel staat.

Mocht je cursor dus eronder staan te knipperen (lege regel) dan ga je nu nog een error krijgen (dit verhelp ik later wel)

 

Hierbij het zip bestand, daar vind je de .exe in.

 

http://www.max-tweak.nl/DBXMLGen.zip

 

Let me know als je het getest/gebruikt hebt :)

 

Mocht je iets vinden wat niet klopt let me know! Hij werkt schijnbaar ook gewoon met de tabel van regio West!

aangepast door Tweak
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...