Ga naar inhoud


Nieuwe Echosonic Hd herkent smartcard niet


xboxfan

Aanbevolen berichten

Ik heb net een nieuwe HD satteliet gekocht maar hij herkent hem niet.. 

eerst zegt het instaleren en dan herkent het de smartcard niet (unknow smartcard) 

Ik had nog een andere satelliet liggen dus stak hem in die andere en daar werkte de smartcard wel...

 

Wat kan ik doen;

 

Oud satelliet Digiclass 

Nieuwe Echosonic Hd 

 

 

Wat kan ik doen?? 

aangepast door xboxfan
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Beste xboxfan, met satelliet bedoel je een ontvanger?

Een satelliet is een apparaat wat op 36.000 km boven de evenaar hangt.

 

Aangezien je niet vertelt voor welke provider je kaart en ontvanger bedoeld zijn kan men je hier niet verder helpen.

 

Is die ontvanger wel geschikt voor de kaart/provider?

 

Zoals hde melding op je scherm al aangeeft kan de kaartlezer de kaart niet herkennen.

Je software kaartlezer in je ontvanger is niet geschikt voor de zenders waar je naar wilt kijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mededeling is "Unknown satcard" lijkt toch meer op verkeerd systeem, card wel aanwezig.

 

Vraag het je handelaar eens of die ontvanger geschikt is voor je kaart.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

over welke kaart hebben we het?

als je een Canal Digitaal kaart bedoel is deze er niet geschikt voor.

weet verder niet of je met een andere firmware het wel mogelijk is.......

2 x Gigablue UHD + 1x  Formuler Z11 Pro Max

Bigsat met 28E,23E,19E,13E,9E,5E,1W,5W 

[Wavefield T90 staat te koop]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou beginnen met het exacte type van de Echosonic het is. Op google vind je er verschillende. Beetje obscuur merk wat volgens mij meer voor de Arabische markt bestemd is.. Firmware is niet direct te vinden. Iemand op marktplaats heeft er 1 te koop voor €280!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals gezegd: het is een obscuur merk wat bedoeld is voor de Arabische markt.. Ondersteuning voor Seca kaarten schijnt er niet te zijn. Viaccess en Nagra en Cryptoworks volgens diverse Google gevonden sites..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, mensen willen maar niet leren, en gaan voor goedkoop.

Maar..., "Goedkoop is vaak duurkoop" en dan moet je op de blaren zitten.

 

Als je weinig verstand van zaken hebt, dit is geen schande, lees je dan in op de diverse forums.

Ik kijk dit jaar 20 jaar via de schotel, de waardeloze kabel kon er dus uit.

Ook ik was toen een broekie, maar heb snel geleerd.

Toen de overgang kwam naar HD ontvangst, heb ik zeker een half jaar de forums gelezen en vragen gesteld.

Kwam er toen wel achter, dat een Linux" ontvanger de voorkeur heeft.

Ja, maar welk merk?, daar kwamen toendertijd maar 2 merken echt naar voren en dat zijn Dreambox en Vu+.

Daar zijn er nu enkele bijgekomen en daarmee is het ook weer oppassen.

Zonder merken te noemen, maar er zij erbij, die teveel fouten in hun software hebben (bugs) en nog erger,

te lang laten wachten met oplossingen hiervoor,  als ze al komen.

Wat ook meetelt, een goede winkel, mijdt dozenschuivers, heb je een probleem, geven ze vaak niet thuis.

 

Met deze kennis, een gezond en verstandig 2014 toegewenst.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...