Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedenavond Mensen

IK heb vandaag een poging gedaan om een harde schijf aan te sluiten op een dreambox 800 HD.

Wat heb ik gedaan

Netjes van de stroom afgehaald en Usb kabel in de dreambox gedaan en toen  met de aangesloten harde schijf laten opstarten.

Het vreemde is hij ziet in het scherm van open pli wel de harde schijf vermeld staan, ik  kan ook klikken op initaliseren en je hoort dan  wel dat ratelende geluid van een harde schijf dus er gebeurt wel iets neem ik aan.

Alleen hierna probeer ik dus op de rode knop  te drukken van de afstandsbediening en krijg ik de melding geen harde schijf op niet geinitaliseerd.

Kan iemand mij uitleggen waar ik de mist in ga want dit is behoorlijk frustrerend.

Het image wat op deze box draait is open pli 2.1

Hartelijk dank voor de  hulp

Geplaatst:

Opname pad naar de HDD ook opgegeven?

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Geplaatst: (aangepast)

Goedenavond Mensen

IK heb vandaag een poging gedaan om een harde schijf aan te sluiten op een dreambox 800 HD.

Wat heb ik gedaan

Netjes van de stroom afgehaald en Usb kabel in de dreambox gedaan en toen  met de aangesloten harde schijf laten opstarten.

Het vreemde is hij ziet in het scherm van open pli wel de harde schijf vermeld staan, ik  kan ook klikken op initaliseren en je hoort dan  wel dat ratelende geluid van een harde schijf dus er gebeurt wel iets neem ik aan.

Alleen hierna probeer ik dus op de rode knop  te drukken van de afstandsbediening en krijg ik de melding geen harde schijf op niet geinitaliseerd.

Kan iemand mij uitleggen waar ik de mist in ga want dit is behoorlijk frustrerend.

Het image wat op deze box draait is open pli 2.1

Hartelijk dank voor de  hulp

zet er eens de nieuwste versie van pli op 

en voer die stappen eens terug uit 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

vb:doe de tool dcc 150 open , met het IP nr van jou dream 800

als je verbinding hebt , dan ga je naar FTP--dan zie je daar een handje --met de naam media/hdd--2x ok--in dit gedeelte dan maak je met je rechtse muisknop ,nieuw folder met de naam movie en dan opslaan 

veel sucses

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

Geplaatst:

en als dat niet gaat 

terug nieuwe software op je dreambox laden 

Geplaatst:
  • Goedenmiddag allemaal

Heb het eens met een usb stick geprobeerd en  dan kan ik dus kiezen voor initaliseren.

via dcc  in de map usb de map movie aangemaakt in het menu van pli staat media/hdd maar geen usb/movie map

Druk ik op opnemen zegt hij er is geen harde schijf of niet goed geinitaliseerd

Breinbrekertje dit

Wie weet raad

Groeten Vriendje Stokvis

Geplaatst:

Bij instellingen ook het opnamepad aanpassen. Staat standaard op /media/movies

Wat bij mij altijd goed werkte: Originele Dream Multimedia firmware in de box. Middels deze firmware de HDD initialiseren. Daarna gewoon de OpenPli erin flashen. HDD en opnamepad zijn dan automatisch goed. De OpenPli initialisatie 'vergeet' volgens mij de symlinks te maken naar de nieuwe schijf na de initialisatie: m.a.w. hij formatteert hem alleen maar. Als je met een reeds geformatteerde HDD OpenPli op de box zet gaat het bij de installatiewizard wel goed en ziet hij ook de HDD met correcte Mount en opnamepad.

Geplaatst: (aangepast)

• Goedenmiddag allemaal

Heb het eens met een usb stick geprobeerd en  dan kan ik dus kiezen voor initaliseren.

via dcc  in de map usb de map movie aangemaakt in het menu van pli staat media/hdd maar geen usb/movie map

Druk ik op opnemen zegt hij er is geen harde schijf of niet goed geinitaliseerd

Breinbrekertje dit

Wie weet raad

Groeten Vriendje Stokvis

is het een cloon bakje ?

ik blijf bij mijn eerste mening,en dat is terug nieuwere software erop laden 

heb trouwens ook al eens met iemand zijn ontvanger hetzelfde fenomeen gehad

aangepast door smetje limb.BE

Geplaatst:

heb je de tip van Mimisiku al uitgeprobeerd?

Groeten van dvbs,        

UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...