Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Zojuist is mijn PC overleden, die ik gebruik voor het downloaden middels nieuwsgroepen. Ik gebruik deze pc alleen daarvoor. Voor mijn andere bezigheden gebruik ik een andere PC.

Nou draaide deze pc op XP, dus het zou toch binnenkort tijd worden om naar iets anders te kijken.

Nu wil ik dus een nieuwe download-pc. Kunnen jullie mij adviseren wat ik het beste kan aanschaffen? Evt. zelf bouwen is geen probleem, want dat heb ik al eerder gedaan, maar vanwege tijdgebrek heeft een kant-en-klaar systeem mijn voorkeur.

Zoals de titel al aangeeft, mag de PC niet teveel kosten. Maar goed hij hoeft behalve downloaden dan ook niet veel te doen.

Ik ben benieuwd naar jullie adviezen.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groeten Remo

.

• Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

• Beheerder
Geplaatst:

Dan zou ik toch kiezen voor een NAS. Voor zo´n 250 euro heb je een prima NAS en daar koop je nauwelijks een PC voor.

Op de NAS draai je sabnzbd en die configureer je zo dat als er in een bepaalde map een nzb-file geplaatst wordt, deze automatisch gaat downloaden en uitpakken.

Kost ook  nog eens eens aanzienlijk minder stroom.

Toch een PC, dan beter kant en klaar kopen. Dat is vrijwel altijd goedkoper dan zelf bouwen. Zelf bouwen moet je doen omdat je dan precies bouwt wat je wilt en niet zozeer omdat je goedkoper uit wilt zijn.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Als je nog geen NAS hebt is dat zeker te overwegen. Een NAS biedt echter veel meer mogelijkheden dus daar zou ik me wel even op oriënteren. Mogelijk kom je dan wat duurder uit dan 250 euries.

En anders kunnen we voor een klein bedrag wel een download PC in elkaar knutselen. En dat hoeft niet duurder dan iets uit de winkel.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

heel snel zou ik geen tweedehandse kopen

MAAR

nou zie ik deze HP DC5850 AMD Athlon 2,7Ghz X2 +5200 4GB 160GB DVD/RW Win7 voor 50 euro

dat is toch een prikkie,

zelf heb ik de 7800 kei van een budgetpc

misschien ook een optie voor jou Busje komt zo?

Coles Corner

Richard Hawley

Geplaatst:

Da's een apparaat van 2008 of ouder. Er zit nog DDR2 geheugen in dus erg veel spullen kan je er niet meer voor kopen.

Het is bij zo'n oud apparaat een kwestie van tijd voordat hij ook de geest geeft.

• Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)

Geplaatst:

bij een nieuw apparaat is het ook een kwestie van tijd...

nieuwe producten worden niet per definitie beter gebouwd

de vraag was inzake een vervangende pc specifiek voor nieuwsgroepen downloaden

het hoeft geen discussie wellis nietus te worden, het is een te overwegen optie.

ciao ciao

Coles Corner

Richard Hawley

Geplaatst:

Het enige wat je echt nodig hebt is een fatsoenlijke harde schijf. Voor nieuwsgroepen downloaden heb je niet echt een krachtige pc nodig. Je zou als basis systeem eens kunnen kijken bij hardware info (tabje advies). Je kunt dan eventueel dingen toevoegen of weglaten als gewenst.

Een nas is te overwegen, maar het ligt ook een beetje aan de internet snelheid. Als je bijvoorbeeld 150 Mbit hebt haal je met een goedkope nas deze snelheid niet, dan kom je al gauw in de 300-400 euro klasse. (zonder disk(s)). 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Bedankt voor al jullie tips!!

Ik heb een NAS!! Nooit geweten dat je daar nieuwsgroepen mee kunt binnenhalen.

Ik heb een Synology DS 212 met momenteel een 2 TB schijf (de tweede staat nog op mijn verlanglijstje).

Ik heb deze voor twee IPCams.

Hoe kan ik middels deze NAS downloaden? Kan ik dat, zoals ik gewend ben middels Spotnet blijven doen?

Gr. Remo

.

• Beheerder
Geplaatst:

Installatie-instructies sabnzbd+: http://wiki.sabnzbd.org/install-nas

Gebruik je nu spotnet?

Voor verdere vragen over dit onderwerp (NAS+nieuwsgroepen) graag een nieuw topic openen.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ja, ik gebruik nu Spotnet. Ik gebruik ook wel eens Sabnzb icm Binsearch als iets niet op Spotnet te vinden is, maar mijn voorkeur gaat uit naar Spotnet (eigenlijk naar FTD, maar dat bestaat helaas niet meer :-(()

.

• Beheerder
Geplaatst:

Dan zou ik:

1. sabnzbd+ installeren op je NAS (spotnet gebruikt ook sabnzbd+, alleen zie je dat niet)

2. Mooi spotnet blijven gebruiken, echter in spotnet dan de volgende instelling wijzigen:

sportnet.png

3. Op je NAS in de share waar ook je media staan een map 'nzb-files' maken in in die map ook nog een map 'gedownload' maken.

4. In sabnzbd+ de instelling > mappen > Bewaakte map | instellen op de map nzb-files die je zojuist aangemaakt hebt.

5. In sabnzbd+ de instelling > mappen > Map voor het bewaren van nzb bestanden | instellen op de map nzb-files/gedownload die je zojuist aangemaakt hebt.

6. Op je NAS in de share waar ook je media staan een map 'NIEUW' aanmaken.

7. In sabnzbd+ de instelling > mappen > Map voor verwerkte downloads |  instellen op de map 'NIEUW' die je zojuist aangemaakt hebt.

Nu als je in spotnet een nzb file download, sla je die op je nas in de map 'nzb-files' op, Sabnzbd+ (je NAS) gaat alles automatisch downloaden, uitpakken en zet de bestanden uiteindelijk in de map 'NIEUW'.

Je hoeft in feite niets meer te doen en je PC of laptop mag uit zodra je klaar bent met zoeken in spotnet.

Geplaatst:

Gloeiende! Wordt tijd dat bij jou echt het busje komt hè! :grin:

Heeft één van de mooiste Nassen thuis staan en weet niet wat ie er mee moet doen??? Breng hem maar bij mij, krijg je van mij een 2TB externe HD mee. Lijkt me een goede deal.

Maar nu zonder gekheid. Zet er als de gesmeerde bliksem eerst nog effe een 2e harddisk in want een NAS met 1 schijf is geen NAS. Daarna handleiding downloaden, lezen en daarna op het Synology forum leren wat je nog meer kan met dat ding.

Geplaatst: (aangepast)

Hahaha. Ja, misschien wel rijp voor een rit met het busje....... maar nog niet zo rijp dat ik op je voorstel inga :grin:  :grin: 

Eerst eens SAB installeren en uitproberen en dan bestel ik een tweede HD. En ik ga zeker uitvinden wat ik nog meer kan met de NAS.

Groeten Remo

aangepast door Busje komt zo

.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen