Ga naar inhoud


Rolluik motor storing


Gast catw

Aanbevolen berichten

Rolluik motor storing

Bij mij ging vanmorgen het rolluik, van de keuken, niet meer omhoog, het leek er op dat hij vastliep op iets (obstakel detectie).


De kast open geschroeft maar niets kunnen vinden en het ziet er, voor mij dan, allemaal goed uit dus vraag ik mij af wat de oorzaak kan zijn.

De motor is een Nice To-Max Pro en in de gebruiks aanwijzing vind ik ook niets wat mij een aanwijzing geeft van een storing, schakelaar omhoog omlaag geen afstandsbediening.

Heeft iemand ervaring met zo een motor of gelijkaardige rolluiken die een oplossing of een hint in de goede richting kan geven?

Enige tijd geleden stond hier iets over een rolluik lint vervangen (http://www.sat4all.com/forums/topic/336815-rolluik-lint-vervangen) dus nagelezen maar had ik weinig aan.

 

(Dacht dat motor beter was dan lint maar ja.)

Het grootste nadeel is nu dat het wel erg donker is overdag met dat ding omlaag.

motor_zpsb66ff2ad.jpg

 

draaipunt_zps2356fb02.jpg

 

Op onderstaande wijze nog wat licht met een verf roer houtje

open1_zps80ec8eaf.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je wel spanning erop staan

Ja, dat wel en ik hoef ook geen muntjes in de meter te gooien en ik heb ook geen huisdieren die de kabels eventueel doorknagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mogelijk is ie ontregeld.

 

Hier onlangs ook twee rolluiken gehad. Het ene kwam tegen ventilatierooster en maakte kabaal bij het omhoog gaan; andere in de slaapkamer was ontregeld geraakt. Dus ging tot een bepaald stuk omlaag en stopte. Vervolgens geprobeerd om eerst omhoog en dan weer te laten zakken, maar hielp niet en zat deze uiteindelijk helemaal boven.

Installateur maar laten komen, ze zitten er nog maar enkele maanden in.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmiddag bij het koffie zetten uit gewoonte even op de schakelaar gedrukt, en dat ding ging omhoog!

Dus vanavond weer omlaag laten gaan aan het eind van de middag.

Maar ja morgen ochtend maar weer kijken of hij dan weer omhoog wil gaan.

Was wel iemand die aangaf dat de schakelaar wel eens de oorzaak zou kunnen zijn maar dat betwijfel ik zelf.

schakelaar_zpscad233df.jpg

Heb inderdaad ook al een berichtje naar de leverancier gestuurd, als het de motor zou zijn is het nog net garantie dacht ik, van 2011 dus binnen de 5 jaar.

 

Boven, (zitten er net 2 maanden) logeerkamer  2 en studeerkamertje 1 heb ik er een relaischakelaar (kast) tussen gezet, kan die nu via iphone bedienen.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat wel vaker wel helpen bij zulke elektronische sturingen, de spanning er even afhalen.

 

Vanmorgen werkte het gewoon, dus wacht ik het maar even af wat de leverancier er over zal zeggen.

Stroom eraf kan ik ook nog wel doen, klok had ik al op manual maar die moet ik dan weer opnieuw instellen voor op- en neertijden wat wel gemakkelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kreeg vanmorgen bericht van de leverancier, die komt er vandaag een nieuwe motor inzetten!

Het was voor hun een bekend probleem met dit type motor, zelf vind ik dit een heel erg goede en super snelle service.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...