Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten

Hier in de UAE worden personenauto´s met dieselmotoren niet toegelaten. Vrachtwagens, buldozers etc. rijden wel op diesel.

Die Arabieren zijn van mening dat diesel veel luchtvervuiling veroorzaakt.

Maar ze laten vrolijk hun automotoren draaien tijdens het inkopen, tanken, wassen....dat is dan geen belasting voor de environment.

Te gek om los te lopen eigenlijk. Alleen omdat ze het anders wat te warm krijgen in hun vette SUV´s.

Mijn tank van 60 liter gaat vol voor ca.13-14 €uro omgerekend.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Potverdorie....ik kom dan maar weer terug naar Nederland...tegen die dumping prijzen voor de benzine kan ik niet tegenop.... :D

HoHo, dat is niet in Nederland maar hier in die Heimat!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Zweden zijn de prijzen voor benzine en diesel nagenoeg gelijk, al kan dat per pomp tot max 1-2 eurocent verschillen. Omgerekend en afgerond kom je denk ik op €1,35 voor een litertje van één van beide, al met al prima te doen in vergelijking met Nederland.

Gebruikt zijn TD78 tegenwoordig als wok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jah... je met wel aardigheid hebben aan het tanken want met lpg moet je telkens weer bij de pomp langs.

De actieradius van deze brandstof is echt de kleinste van allemaal.

Je moet inderdaad wat vaker tanken maar de 45 liter die ik tank is voor mij voldoende om er 400km mee te rijden. Het scheelt mij maandelijks 145 euro aan kosten en daar gaat het toch om.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor 100 euro rijden we hier op ons sloffen 1200 km s zomers met gemak 1400 km. Gewoon in Nederland ;)

Dat doe ik ook met de zakelijke auto op diesel nl. tussen de 1200 en 1300 km.

Met de privé (Ford Mondeo station) zitten we meestal tussen de 900 en 1000 km.

Maar die 1400 Km haal je ook niet met een auto van 1600-2000 Kg of waar continu tussen de 400 en 600 Kg aan gereedschap ed. in zit

 

@Mojo, 400 km, als ik dan zo'n rondje Nederland maak dan dat zou betekenen dat ik dan vaak op de weg terug naar huis al weer moet tanken terwijl ik op diesel meestal maar 2 keer (soms 3 keer) per week hoef te tanken.

Daarnaast krijg ik de nodige ombouwkosten, moet ik ruimte in de auto inleveren of heb ik geen tank meer, is de trekkracht en levensduur van de motor vaak een stuk minder en kom ik in het buitenland dan is gas vaak stukken minder goed verkrijgbaar.

Grijs kenteken op gas of benzine weet ik niet of daar verschil in zit, maar een jonge diesel auto importeren vanuit het buitenland en dan hier ombouwen en op grijs kenteken laten zetten is best interessant.

Een jonge auto op gas importeren zal meestal niet gaan of de keuze is zeer beperkt.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee Tonskidutch, Drs. IJzerbout reageerde op het bericht van ceesv:

"Vandaag weer een cent goedkoper, nu € 1,179 voor de diesel."

Dan moet je niet reageren met: "tegen die dumping prijzen voor de benzine kan ik niet tegenop".

 

Sorry...sorry....zal het nooit meer doen. Ik beloof het. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Daarnaast krijg ik de nodige ombouwkosten, moet ik ruimte in de auto inleveren of heb ik geen tank meer, is de trekkracht en levensduur van de motor vaak een stuk minder en kom ik in het buitenland dan is gas vaak stukken minder goed verkrijgbaar.

Ombouwkosten liggen rond de 1500/1600 euro. Je moet inderdaad wat ruimte inleveren tenzij de tank op de plaats van het reservewiel kan worden ingebouwd (met alle voor- en nadelen). Wat betreft het vermogen en levensduur sla je de plank mis. Dat was vroegah toen we nog kuilen in de weg hadden ipv drempels. De huidige G3 installaties kunnen perfect ingeregeld worden. Wat betreft verkrijgbaarheid in het buitenland is het wel even zoeken maar zijn gelukkig wel te vinden.  

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...