Noordzee Geplaatst: 1 november Geplaatst: 1 november @Mojo Ik vermoed dat het daar was. Er was een Aral en een Argos. Verder inderdaad ook veel winkels, oa Rewe, Kodi, Aldi. Veel te veel winkels voor een relatief kleine plaats. Ook in Kleve stond het vol met Nederlandse auto's. De mensen maken er echt een dagje uit van met wat winkelen en dan uiteraard ook tanken. Hier (in Drenthe) zie je uiteraard ook dat mensen de grens overgaan om te tanken en te winkelen, maar zo'n drukte als in Kranenburg komt bij ons in de buurt niet voor. Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000) Ontvanger : VU+ DUO 4K (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) Schotel : Visiosat Bisat Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird
gerrit B Geplaatst: 1 november Geplaatst: 1 november Zelfde heb je ook in Ochtrup. Maar ook in Nordhorn, Gronau enz. wordt je in de winkels al steeds vaker in het Nederlands aangesproken. Het is er wel minder "Nederlands" maar men ziet het winkeltoerisme uit Nederland als kans en kinderen op school krijgen (volgens Duitse kennissen van ons) ook steeds meer les in het Nederlands zodat men ze te woord kan staan. Duitsers zelf klagen er wel over dat door de Nederlanders de prijzen vlak aan de grens vaak hoger zijn en dat ze daarom zelf 25 km verderop in Duitsland moeten gaan winkelen om goedkoper uit te zijn. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Mojo Geplaatst: 1 november Geplaatst: 1 november 1 uur geleden, Noordzee zei: @Mojo Ik vermoed dat het daar was. Er was een Aral en een Argos. Verder inderdaad ook veel winkels, oa Rewe, Kodi, Aldi. Veel te veel winkels voor een relatief kleine plaats. Ook in Kleve stond het vol met Nederlandse auto's. De mensen maken er echt een dagje uit van met wat winkelen en dan uiteraard ook tanken. Hier (in Drenthe) zie je uiteraard ook dat mensen de grens overgaan om te tanken en te winkelen, maar zo'n drukte als in Kranenburg komt bij ons in de buurt niet voor. En dan nog de restaurants die bezocht worden want ook dat is goedkoper.🤣 Morgen ben ik weer in Kleve voor boodschappen en een lunch You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
gerrit B Geplaatst: 1 november Geplaatst: 1 november Een flink portie gebakken noedels met groente met keuze uit saus + krokant gebakken kip. Wordt ter plekke vers voor je bereid en 10 minuten later staat het op tafel. Een flink bord vol voor slechts 7 euro en dat is dan een stuk goedkoper (en waarschijnlijk ook gezonder) dan een big mac menu 1 zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Tonskidutch Geplaatst: 2 november Geplaatst: 2 november Je kan overigens in meerdere Duitse steden een goed en betaalbaar warme lunch eten. Voor zo'n 5€ tot maximaal 9€ per gerecht, ging ik 's avonds ook niet meer zelf koken toen ik in Dresden woonde. het aanbod wisselt per week https://www.middagstisch.de/dresden-neustadt/ Je ziet daar de prijzen verschillen maar het blijft betaalbaar. Daarnaast heb je altijd "das Tagesmenu" bij de meeste eetcafés en restaurants vanaf 13:00 uur Als je dat "gezond eten" zoekt in bijvoorbeeld Maastricht ben je meestal met 20€ per persoon of nog meer pas klaar. Een en ander komt omdat men het minimum loon in Duitsland voor deeltijd werk op maximaal 12,41€ bruto per uur heeft staan. Je zou er zelf niet van kunnen rondkomen. Dus werken die mensen met een gezin vaak voor drie baantjes tegelijk. { 's ochtends 's middags en 's avonds. } Men noemt het in Duitsland Minijobs en de medewerker bij de meeste Duitse brandstof tankstations of supermarkt ketens ontvangt 8,30€ per uur netto. Je kan blij zijn als je die goedkopere brandstof kan tanken in het buitenland. Rappers Delight The Sugerhill Gang
Mojo Geplaatst: 2 november Geplaatst: 2 november Ook nu in Kranenburg 90% gele kentekens op de parkeerplaatsen. Even een Brötchen eten en weer verder einkaufen. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Gerard 76 Geplaatst: 2 november Geplaatst: 2 november De schatkist loopt miljoenen mis zo , en de accijnzen schieten zo hun doel voorbij lijkt het wel.
bellejt Geplaatst: 2 november Geplaatst: 2 november ja eigen schuld dikke bult zegt men.In belgie accijnzen op alcohol verhoogt omdat ze illusie denken dat we minder gaan drinken.Gaat de slimme belg gewoon ff naar luxemburg om drank en sigaretten en liepen ze hier 300 miljoen euro inkomsten mis.Rij onkosten zijn miniem omdat je daar ook goedkoper kan tanken en winkelen voor gewone dingen Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Noordzee Geplaatst: 2 november Geplaatst: 2 november 14 minuten geleden, Gerard 76 zei: De schatkist loopt miljoenen mis zo , en de accijnzen schieten zo hun doel voorbij lijkt het wel. Ja , maar het prijsverschil is gewoon heel groot. Dit weekend hebben we de weekendboodschappen gedaan in Emlichheim. Ik heb de prijzen van de boodschappen nooit naast elkaar gelegd, maar we waren nu voor 70 euro klaar. In Nederland lukken de weekendboodschappen niet meer voor minder dan 100 euro. En dan gelijk natuurlijk weer even getankt. Niet zo goedkoop als in Kleve, maar nog altijd ruim 20 cent goedkoper per liter als in Nederland. Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000) Ontvanger : VU+ DUO 4K (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) Schotel : Visiosat Bisat Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird
Mojo Geplaatst: 2 november Geplaatst: 2 november 1 uur geleden, Gerard 76 zei: De schatkist loopt miljoenen mis zo , en de accijnzen schieten zo hun doel voorbij lijkt het wel. De accijnzen gaan nu de Duitse schatkist in en dat is niet te weinig. Rijen dik om sigaretten en/of shag te kopen You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Moderator ceesv Geplaatst: 2 november Moderator Geplaatst: 2 november Uitleg: Klik. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 2 november Geplaatst: 2 november Echter wist Arthur Laffer niks over dat "slapend nog veel rijker worden" als je heel veel geld erft en het voor jouw laat werken door de betere belastingexperts aan te stellen voor jouw familie stichting in Lichtenstein. Laffer is een oude hoed voor de huidige belasting consultants. Ander voorbeeld Musk werd 30 miljard rijker afgelopen dagen door de beursnotatie. Rappers Delight The Sugerhill Gang
Zunigkyk Geplaatst: 4 november Geplaatst: 4 november (aangepast) Op 2-11-2024 om 11:02, Tonskidutch zei: Je kan overigens in meerdere Duitse steden een goed en betaalbaar warme lunch eten. Voor zo'n 5€ tot maximaal 9€ per gerecht, ging ik 's avonds ook niet meer zelf koken toen ik in Dresden woonde. het aanbod wisselt per week https://www.middagstisch.de/dresden-neustadt/ Je ziet daar de prijzen verschillen maar het blijft betaalbaar. Ik vroeg me af wat ik me moet voorstellen bij "Sellerie Apfel Suppe", c.q. Apfel Sellerie Suppe (het is maar net waar er het meeste van in zit). Dat is zo gek nog niet. Is eens wat anders dan aardappels. kZal deze week eens op de markt kijken of ik dat ook kan maken. 4 november aangepast door Zunigkyk
Con Geplaatst: 7 november Geplaatst: 7 november (aangepast) Shag hier ~ € 25 in Duitsland € 11. Scheelt mij bijna € 1.700 per jaar. 7 november aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 8 november Geplaatst: 8 november Op 2-11-2024 om 11:02, Tonskidutch zei: Men noemt het in Duitsland Minijobs en de medewerker bij de meeste Duitse brandstof tankstations of supermarkt ketens ontvangt 8,30€ per uur netto. Ehh? Watte? € 8,30 ? Een mini-jobber verdient in Duitsland € 12,41 per uur netto. Er zijn ook midi-jobs. Dan werk je tot max 161 uur per maand. Dan betaal je wel belasting en sociale premies maar minder. Je ken dan tot max. € 2.000 verdienen. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen