Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten


7 hours ago, Sprietje said:

Ze hebben daar een pomp met "Hi-Speed Diesel". Nee, daarmee kun je niet ineens 10kmh sneller rijden, dat heet in Nederland gewoon Premium, V Power, Ultimate of Excellium.

Hoe zuig je die onzin toch telkens uit je duim :D

 

Hi Speed Diesel is een pomp voor vrachtwagens, geeft meer dan dubbele hoeveelheid vergeleken met normale pomp.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, kiekiek said:

Er bestaat wel benzine met een octaangehalte van 102, wat voor 10% meer motorvermogen zorgt.

Heb je een bron hiervoor? Want het octaangetal heeft namelijk niets te maken met energie inhoud (zover als ik weet)...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Firezone competition 102

Benzine met octaan 102 tanken → alle informatie

In Duitsland is benzine met een octaan van 102 al lange tijd verkrijgbaar, maar in ons land kon je er nergens voor terecht. Tot nu! Salland Olie, moederbedrijf van Firezone, biedt vanaf heden een nieuwe brandstof aan, competition 102 genaamd. Met inderdaad octaan 102. Maar wat betekent dit? In dit artikel beantwoorden de vragen van belang.

 

90943-image01-copy.jpg

 

Waarom competition octaan 102 tanken?

Voor de gemiddelde automobilist is benzine met octaan 102 misschien niet zo interessant. Maar liefhebbers hebben hier jaren op gewacht. Door de komst van deze benzine, welke als Competition 102 te vinden is bij Firezone's door heel Nederland, kunnen de eigenaren van sportauto's en serieuze supercars het vermogen van hun auto optimaal benutten.

Competition 102 voor oldtimers

Oldtimers-eigenaren hebben eveneens baat bij brandstof met octaan 102. Voor bezitters van oldtimers niet omwille van de prestaties, maar dankzij het ontbreken van ethanol. Oude motoren zijn hierop namelijk niet berekend. Als er toch benzine met een te hoog ethanol gehalte wordt getankt, kan dit vervelende gevolgen hebben.

Waarvoor staat het getal 102?

Het getal is een octaangetal. Het nummer is een referentiewaarde voor de klopvastheid van benzine. Hoe hoger het octaangetal, hoe klopvaster de benzine. Wanneer benzine klopvaster is houdt het in dat het meer compressie aankan voordat het vlam vat. Hierdoor is de explosie groter wat uiteindelijk leidt tot meer vermogen.

Normale auto's rijden over het algemeen op een octaangehalte van 95, waar sportieve auto's vaak vanaf de fabriek worden ingesteld op octaan 98 wat over het algemeen ook overal verkrijgbaar is. Maar als het aan de autofabrikanten lag tankte iedereen die nu voor 98 gaat octaan 102.

Is benzine met octaan 102 veilig om te tanken?

Mensen zijn vaak sceptisch over nieuwe brandstoffen. Echter hoeft dat niet bij Firezone's nieuwste product Competition 102. De productie en vervoer is geheel in handen van Salland Olie, het moederbedrijf van Firezone. Door productie binnenshuis te houden en vervoer met eigen tankauto's kunnen zij de kwaliteit garanderen wanneer je besluit Competition 102 te tanken. Daarnaast voldoet de benzine aan de Europese kwaliteitsnorm EN228.

Waar is Competition 102 te tanken?

Op dit moment heeft Firezone Competition 102 op talloze stations beschikbaar. Voor een compleet overzicht van de locaties verwijzen wij je graag door naar competition102.com.

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals er in het artikel staat, heeft het alleen te maken met de max. compressie, voordat de motor gaat "kloppen". Alleen motoren die voor deze hogere compressie zijn gebouwd / afgesteld, zullen mogelijkerwijs dus voordeel van hebben, omdat het max. koppel omhoog kan gaan. Maar als de motor niet is afgesteld hiervoor, dan heeft het geen toegevoegde waarde...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Tonskidutch zei:

Ja zeker foto in een Carnaval winkel genomen?

links achter hem hangt ook nog een Priester gewaad.

 

happy_001.gif

 

Nee..de dishdasha gekocht in de kledingsouk in Dubai.

 

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, kiekiek said:

 

Er bestaat wel benzine met een octaangehalte van 102, wat voor 10% meer motorvermogen zorgt.

 

 

Iemand die het over octaangehalte heeft die  heeft dus gelijk nul verstand van de materie. Het is RON en MON, research octane number en motor octane number {moderner}.

 

Benzine met een RON van 110, viola https://www.acs.total.com/en/racing-range/racing-fuel/4-stroke-turbo/elf-perfo-105

 

Zoals Big Felow zegt heeft die enkel nut voor hiervoor ontworpen motoren. 

 

Een moderne motor zal mindere benzine zelf herkennen en de operationele parameters aanpassen, met minder vermogen als gevolg.

 

De futures van juni zijn ook al aan het wegzakken.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Kunnen we deze landen gewoon bij hun naam noemen? Jurken Staten klinkt erg degrederend.

Deze kleding is hier normaal en aangepast aan het klimaat.

 

Is ook helemaal niet denigrerend bedoelt maar geeft gewoon een bepaald gebied in de wereld aan waarvan iedereen meteen weet over welk gebied je het dan

hebt.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Big fellow zei:

Heb je een bron hiervoor? Want het octaangetal heeft namelijk niets te maken met energie inhoud (zover als ik weet)...

 

Een zwager van mij heeft dit ''speeltje'':

 

 

Officieel 400 pK en max 270 km/u en met MON of RON 110 450 pK en 312 km/u. Dit laatste heb met eigen ogen gezien/gevoeld/meegemaakt op een ''testrun' op de A28 ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker gevoel hè? Jammer dat je er weinig aan hebt in NL. Beetje zonde om met al dat vermogen in de file te staan..

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, drz zei:

Lekker gevoel hè? Jammer dat je er weinig aan hebt in NL. Beetje zonde om met al dat vermogen in de file te staan..

 

Ik zou zoiets zelf nooit kopen drz, maar was inderdaad kicken 0-100 km/u binnen 3 seconde. Je voelt dan echt de g-krachten. Zelf ook even achter het stuur gezeten, maar die 300 km/u was mij even te gortig ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een bekend japans tweezittertje voor de mooie dagen en met een aftermarket compressortje waar hobbyisten leuke resultaten mee weten te behalen..

Denk je eens in, 285pk in een klein auto'tje van amper 1000 kilo.. 😁

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minutes ago, kiekiek said:

Officieel 400 pK en max 270 km/u en met MON of RON 110 450 pK

Die heeft dus een motor waarbij het uitmaakt, omdat er gebruik kan worden gemaakt van de hogere max. compressie...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...